Prioriteiten

  • Even uw aandacht.
    Wij hebben net overlegd met Sebastian over het invoeren van Prioriteiten 1 en twee.
    1. Is er wel degelijk zo veel vraag naar? Zoals jullie weten hebben wij ongeveer 1/5e van sebastian's tijd beschikbaar en hij voorziet dat er toch wel twee dagen voor nodig zijn om dit geheel te bouwen. We kunnen met deze feature NIET mee liften bij de Duitsers, die hebben daar simpelweg geen behoefte naar.
    Hebben wij er dan wel behoefte naar? Hoe belangrijk is deze functie? Nu beginnen ook wij te twijfelen. Is dit een functie die de eerste dag leuk is en dag twee niemand meer gebruikt omdat het te lang duurt en iedereen gewoon Prio1 stuurt? Sebastian voorziet dit in ieder geval wel. Dus jullie moeten hem wel zien over te halen.
    2. Waar moet die knop in vredesnaam komen?
    We nemen de app als belangrijkste. Want daar is de minste ruimte, dus het belangrijkste.
    Daarbij is het belangrijkste zoals te zien is in de app screenshot: De knop mag NIET in de onderste balk bij de alarmeren komen. Dat past simpelweg niet.


    De knop die we in gedachten hebben:


    Voorbeeld vanuit de App:


    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • Zoals we het nu hebben zou je een auto de weg op sturen met prio 1, deze heeft een bepaalde snelheid die anders is dan dat hij terug keert naar de kazerne.
    Dat zou het dus inhouden dat je de snelheid gaat krijgen waarbij het voertuig naar de kazerne rijd tijdens een prio 2 melding, bij sommige meldingen zal de rit er naar toe enige tijd duren.. dan de melding en dan nog de terug weg.. dan ben je je voertuig(en) weer een poosje kwijt.


    Voor de realisme snap ik goed dat dit leuk kan zijn, alleen een knop extra in de buurt van het alarmeren lijkt me best onhandig, wellicht kun je het verwerken in de uitrukvoorstellen van het spel.
    Op deze manier heb ik er zelf geen omkijken naar en gebruik ik het eerder dan dat ik elke keer de keus heb om met prio 1 of 2 te gaan..


    Persoonlijk vind ik dit meer een ''Nice to have'' gevalletje dan een daadwerkelijke must have.. (net zoals UGS, ook iets wat ik zelf nooit gebruik)

  • Ik zie eerlijk gezegd de noodzaak niet echt, zoals je al aangeeft gaan de meeste spelers toch alles prio 1 sturen, een prio2 knop zou dan logischer zijn. maar ook dat is niet direct nodig.


    Een andere optie zou zijn dat je misschien de verschillende meldingen aanpast zodat de voertuigen er prio 2 heen rijden zoals dit bij de zorgambu al gaat. Dus dat een aantal meldingen gewoon prio 2 zijn net als de voetbal en wielrenevents.


    Weer een andere optie zou zijn dat je zelf alarmeringsregels kunt maken waarbij je de keuze kan maken tussen prio1 of 2.


    mocht je de knop willen plaatsen zou ik m hier plaatsen:


    Maar zoals gezegd zou ik liever zien dat de tijd en energie van Sebastiaan eerst in andere zaken gestoken wordt, zoals uitbreidingen in de Witte en Blauwe Kolom, voordat dit soort extra's aan bod komen.

  • Mag van mij die toevoeging op prio 2-3. Het is ergens wel interessant maar om nog meer knoppen te bedienen (en zien) per melding dan word het spel onrustig en intensief. Ik speel het veel tussendoor andere werkzaamheden dus nog meer klikken word dan minder prettig ipv prettiger. En als er al gematigde interesse in is...


    Off-topic:
    @Kevej UGS vind ik persoonlijk wel een fijne toevoeging omdat je dan als teamleden elkaar soms wat extra kan helpen.

  • je ziet toch al dat t voertuig met blauw blauw rijdt dan weet je toch al dat t prio 1 is, echter in elke politie enof veiligheidsregio noemen ze t weer anders, das idem voor ambulance oproepen.

  • je ziet toch al dat t voertuig met blauw blauw rijdt dan weet je toch al dat t prio 1 is, echter in elke politie enof veiligheidsregio noemen ze t weer anders, das idem voor ambulance oproepen.

    Dat er per veiligheidsregio dingen verschillen maar voor zover ik weet noemen ze dit wel gewoon overal hetzelfde.
    Politie + brandweer: Prio 1 en prio 2
    Ambulance: A1 en A2 (m.u.v. B1, B2 etc.)

  • Voor de speler die echt realistisch wil spelen is het een leuke toevoeging (het is wel raar om naar elke melding met P1 te rijden geldt voor alle kolommen)


    Op zich wel leuke toevoeging (later) voor het spel, moet het nu direct NEE eerst maar uitbreidingen, meer meldingen ect. kan daarna altijd nog ingevoerd worden.

  • ook voor mij is het niet echt nodig en zoals sommige ook al zeggen vind ik dat er meer prio ligt bij het maken van meer soorten uitbreiding bij de gele en blauwe groepen want nu heb je tot nu toe maar weinig politie varianten en ambu varianten en ik zie daar liever eerder uitbreidingen van maar dat is mijn mening

  • Ik sluit me aan bij enkele reacties hierboven. Op zich een leuke toevoeging, maar ben wel bang dat uiteindelijk alleen P1 wordt gebruikt omdat dat beter verdient.


    Wellicht een leuke toevoeging voor later, maar nu zie ik liever eerst nieuwe voertuigen en meldingen verschijnen.

    Adjunct-Hoofdcommandeur Centralist18
    Veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant-Zuidoost


    Team-Admin VeiligheidsregioNL

  • Eerst maar wat uitbreidingen toevoegen zoals nieuwe voertuigen en nieuwe meldingen.


    Bijvoorbeeld:


    Politie:


    - Hondenbrigade auto


    Ambulance:


    - Rapid responder (daarbij kun je als optie bij sommige meldingen toevoegen dat er wel gewonden zijn maar na behandeling van de Rapid responder of niet vervoerd moeten worden of dat na beoordeling er alsnog een ambulance ter plaatste moet komen op de patiënt te vervoeren)


    - De mobiele intensive care unit (micu) ambulance (De mobiele intensive care unit (micu) is een ambulance die specifiek is ontworpen voor het vervoer van intensive care-patiënten. De patiënt krijgt in deze ambulance dezelfde behandeling en monitoring als op een intensive care)


    --------


    De optie van prio 1 en 2 kan altijd later nog worden ingevoerd maar heeft geen hoge prioteit op dit moment. En ben ik het eens met de meeste reacties hierboven.

  • Ja idd, ME of EOD mogen wat mij betreft ook wel komen :P