Ik zou graag een suggestie willen doen naar aanleiding van het bericht op Facebook over de Berger standplaats. Het valt mij op dat inzetten van deze post binnen een straal van hooguit 4 kilometer rond de post worden gegenereerd, als het niet minder is. Persoonlijk vind ik dat een beetje karig. Helemaal als we realistisch kijken naar incident management op snelwegen, maar door de huidige straal komen de inzetten daar bijvoorbeeld niet eens als de post daar niet bij in de buurt ligt. Voor mij als realistische speler, ieder heeft zo zijn speelstijl, maakt dat het ook niet leuk en minder uitdagend. Ik kan wel posten bij bouwen, maar met mijn speelstijl zit ik daar niet op te wachten. Daarom wil ik voorstellen om de straal te vergroten naar bijvoorbeeld 20 kilometer. Op die manier zijn de locaties waar meldingen komen niet alleen gevarieerder, maar ook de afstanden maken het voor de speler uitdagender.
Ik besef dat dit misschien niet voor iedereen leuker is dus daarom bedacht ik (in plaats van het misschien meteen voor iedereen hetzelfde in de code aan te passen) ook een optie waarbij de speler zelf een straal in kan stellen, zoals ook bij de kustwachthavens het geval is. Zo kan de speler per standplaats zelf bepalen in welk gebied de meldingen gegenereerd kunnen worden, maar welke optie de voorkeur heeft zal het GT dan met XY moeten bespreken. Voor nu vind ik persoonlijk de Berger standplaats door de erg kleine straal eigenlijk nutteloos. Hier kan veel meer uitgehaald worden qua afstanden.