Posities door Lazora

    Als je extensies installeert ja, in het verleden eens gedaan maar uiteindelijk speel ik liever 'naturel' en via de app.


    En gezien er redelijk recent die filterlijst bijgekomen is leek dit mij een mooie toevoeging erop.

    Ik heb deze suggestie nog niet kunnen vinden op het forum, bij deze:


    Situatie: Denk aan je geplande meldingen die nog 3 uur duren voordat ze beginnen en je nog niks naartoe wil sturen. Nu blijven ze in je lijst staan en probeer je het te negeren, steeds kom je erlangs en kijk je ernaar. Of een teamlid die per ongeluk (of domweg) meldingen deelt in het team.


    Oplossing: Die meldingen zou ik bijv. het liefst willen verbergen/filteren uit de meldingenlijst om te focussen op mijn andere meldingen. Misschien in een aparte filter zoals een 'verborgen' lijst die je kan aanklikken, en dat je ze daar kan openen/zien (bij de filters bovenin).


    Is zoiets mogelijk? Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!

    Bedankt voor je aanvulling, het is inderdaad fijn dat het extern dus wel bestaat al is het maar om gewoon een keertje te kunnen kijken. Het is wel frustrerend dat het nu zo moet opblazen om tot dit punt te komen. Ik zou graag nog zien dat het een keer bij het spel erbij komt, maar zo niet dan is het zo. Het is maar een spelletje...


    En voor je geruststelling: Deze en je vorige reactie vond ik zeker een fijne bijdrage en toevoeging! Ik reageerde in mijn eerdere bericht ook deels op jou opmerking.

    volgensmij zijn het hele normale reacties die hier worden geplaatst?


    ben ook van mening dat als je een idee op het forum gooit je ook tegen de reacties van mensen moet kunnen die het er niet mee eens zijn ( kan je daar niet tegen, plaatst dan niks op het forum ), zo kan je je idee alleen maar beter ontwikkelen lijkt mij.

    Er zijn ook wel goede bijdragen gedaan, dat probeer ik ook duidelijk te benoemen om niet alles over 1 kam te scheren want zo is het zeker niet. Maar zie de reactie voor je spreekt wel boekdelen.


    Ik gaf een paar suggesties, ook om te zien hoe welke er weggestreept konden worden en welke er (eventueel) zouden overblijven. Dit ging compleet de verkeerde kant op en blijft hangen over zaken waar ik juist niet over in discussie probeer te gaan. En dat is waar ik een halt toe roep omdat mijn oorspronkelijke idee nu ondergesneeuwd is door allerlei boze reacties over dingen waar het niet over gaat, iets wat mijn idee dus niet verbeterd want het is afleiding van de kern waartoe ik probeer te komen.

    Jij hebt niks inhoudelijks ingebracht Schollekop79, je bent alleen bezig met trollen. Dus waar precies moet ik iets hebben gehad aan je bijdrage?


    Wat ik nog wil toevoegen: Ook extra statistieken binnen het eigen team lijken mij leuk, om elkaars groei te kunnen zien van verschillende periodes.

    In principe zocht ik een andere/extra manier van uitdaging naast het huidige. Dan denk ik aan radicale EN aan kleine veranderingen. Vind je het geen goed idee? Prima, reageer dan op wat je wel leuk lijkt, verzin er iets bij of vraag door. Bedankt voor diegenen die dat wel doen! Ga dan niet allerlei andere dingen erbij halen en het groter maken dan het is. Ik val niemand persoonlijk aan en noem ook geen teams. Dus voel je niet zo overdreven aangesproken. Dat is een pessimistische denkwijze waaraan ik refereerde in mijn laatste alinea. Die is zo te zien niet goed gelezen anders zou de toon wel anders geweest zijn.


    Wij zijn SAMEN het spel, en SAMEN op het forum. Dit gedrag is ook de reden geweest dat ik jaren geleden het forum niet meer gezellig vond en ermee ophield, maar ik geef het weer een poging als oud speler op het forum. Hier wil ik het bij laten.


    On topic:

    Ik begrijp het punt dat als je een grote strijd wil voeren het mogelijk is om hard te groeien en boven iedereen uit te komen. Maar dit is niet de uitdaging die ik bedoel. Heel simpel gezegd wil ik wat meer verschillen zien tussen de teams en/of personen. Dan is mijn uitdaging: Hoe hard ga ik t.o.v. speler '2'? Hoe hard groeien we als team de laatste tijd? Op welke plek sta ik bij de meest verdienende spelers van afgelopen week/maand/jaar? Er bestaat extern een link voor die ik hier kreeg, waarvoor dank. Al zou dit in game mooier vinden omdat het dan erbij hoort. Het enige wat ik nu kan vergelijken is dat ik op mijn manier totaal niet vergelijkbaar speel t.o.v. anderen en die getallen zeggen en doen mij daarom niks.


    Als ik hier normaal reactie op kan krijgen, graag. Als je ergens anders mee zit wat je kwijt moet, open je zelf maar elders een topic en doe dat niet hier.

    Met een andere invalshoek: Een verlaten team met 0 spelers is dood. Dit vind ik raar om te zien in de lijst, en komt bij mij rommelig over. Waarom verdwijnt dit niet uit zichzelf? Niemand kan meer dat team claimen/gebruiken en ik zou zoiets graag opgeruimd zien (zo komt de naam ook beschikbaar).

    Ik raak de gevoelige snaar aan om verder te kijken dan het huidige spel. In de eerste jaren gooide ik ook vaak met suggesties en zo kwamen er allerlei nieuwe ideeën. Zo werkt het toch? Ik had al bepaalde reacties verwacht jammer genoeg, vooral bij zoiets als een 'ledenlimiet' en misschien had ik het beter in 1 topic kunnen plaatsen als een geheel. Het is namelijk gebaseerd op de zoektocht naar competitie (tussen andere teams) wat nu zeer beperkt is. Je kan een klein team nooit met een groot team vergelijken in de huidige absolute getallen. Als we dat (meer) willen, dan moet het huidige systeem om of er meer aan toevoegen.


    Het doel van de competitie voor mij is niet puur om te winnen, maar om meer te kunnen vergelijken. Wat doen/krijgen anderen gedaan op een dag waarop ik veel heb gespeeld? Zulke statistieken vind ik leuk om te bekijken en soms mijn best voor te doen, en te zien of ik mijzelf kan verbeteren. By far ga ik niet het niveau halen van anderen gezien ik ervoor kies om realistisch te bouwen en niet van de grote winsten ben. En ik vind het ook niet leuk om altijd actief te 'moeten' zijn, maar ik geniet af en toe van een uitdaging want daar gaat een spel ook om. Het zou mijn speelplezier in elk geval kunnen verbeteren.


    Helaas krijg ik niet het idee dat iedereen mijn achterliggende gedachte begrijpt. Jullie hoeven niet bang te zijn om jullie 'imperium' of teamvrienden los te moeten laten. Door zo te denken blijft alles het bij het oude en zal er niets veranderen. Dan komt er geen competitie tussen de teams en blijft het alleen onderling van individuele teams. Willen we dat? Ik benoem hier geen fout of goed, het zijn de feiten.

    *knip*

    Bedankt voor de link (beiden)! Al krijg je hier geen competitie van als dit niet in het spel zelf zit omdat velen het niet zullen zien en ik zou het daarom makkelijk in een overzicht terug willen vinden.


    Betreft andere suggestie ledenlimiet: Ik heb al op een zelfde soort vraag/opmerking gereageerd in die topic hoe ik daartegenaan kijk. Ik wil dit proberen gescheiden te houden voor het overzicht.

    Grappig, ik kon het even niet terugvinden met de zoekterm en dan blijkt het ook nog mijn eigen suggestie te zijn! Bedankt voor het herinneren haha.


    Deze keer is de suggestie wel gemoeid met het idee dat je hierdoor meer wedstrijdelementen kan toevoegen trouwens! ;)

    Wat denken jullie van het idee om de ledenaantallen te limiteren per team, bijv. rond de 100 leden totaal?


    Vooral de 'hoogste' teams zitten propvol qua leden. Het competitieve element is o.a. daardoor verdwenen omdat velen bij de 'grootste' willen horen en daardoor het verschil nog groter maken. Zo'n vol team lijkt mij ook berucht voor de server op drukke tijden. Door de teams kleiner te maken, smeert het meer uit en komen er meerdere volle teams en daardoor meer uitdaging.


    Graag hoor ik wat jullie hiervan denken!


    Daarnaast is mijn suggestie om dag/maand/jaar scores bij te houden van teams, deze suggestie staat hier: Competitie door dag/maand/jaar scores

    Velen hier houden wel van (een beetje) competitie. Ons eigen team is niet gericht op wedstrijden, maar toch is het leuk om te zien in ons Teamkas wie er die dag/maand het meest heeft gedoneerd bijvoorbeeld.


    Welk team heeft die 'dag/maand/jaar/totaal' de meeste credits verdiend?
    Kunnen we niet zoiets implementeren? Op dit moment is er namelijk weinig tot geen competitie.


    Extra idee: Het bijhouden van verschillende soorten scores, een absolute en een relatieve scorelijst (van gemiddelde credits op basis van percentage/ledenaantal).

    Een team (vanaf) 10 spelers verdienen samen 100 miljoen op een dag, dan telt hun score voor 100% in de puntentelling dus 100 miljoen totaal. Heeft een ander team 100 spelers die 1 miljard samen hebben verdiend, dan telt hun aandeel voor 10% en komen ze ook uit op 100 miljoen in de relatieve scorelijst. Die score telt alleen vanaf 10 leden en alleen bij het totaal aantal individuele leden van die periode (om tactische 'hoppers' te voorkomen).


    Graag hoor ik wat jullie hiervan denken!


    Daarnaast is mijn suggestie om ook de teams qua leden te limiteren, deze suggestie staat hier: Limiet ledenaantal per team

    Ik vind het ook een leuke verrassing, mag van mij ook wel vaker gebeuren!


    Verder dacht ik: Zou je nieuwe accounts niet standaard 24-48 uur als start een x2 credits bonus geven? Het opbouwen duurt nu zolang, ik merk aan sommige spelers dat ze snel afhaken... Misschien zou dit iets voor beginners zijn?

    Met het nieuwe inlogscherm moet je nu onder de grote knoppen klikken op de blauwe tekst. Ik ben het met je eens dat ik het nu minder duidelijk is. Vind het ook onhandiger dan hoe het eerst was. Maar verder is het geen ramp.


    Betreft knoppen van Facebook, dat hoeft van mij niet.

    Jullie zijn een erg opvallend team haha. Het gaat erom: Op dit moment valt niet te zien welke teams daadwerkelijk actieve leden zitten en welke niet. Dan zou denk ik niemand bezwaar kunnen hebben dat er een automatische opruimfunctie komt die inactieve spelers na 4 maanden verwijderd (genoemd in mijn suggestietopic).


    Denk dat de vraag in wezen wel is beantwoordt hier, de puntentelling klopt. Maar er zou misschien meer meetmethodes mogen komen zodat op meer gebieden het verschil gemaakt kan worden, nieuwe ranglijsten: Totaal aantal spelers, Totaal verdiende credits per maand/jaar enz.

    Ik zag het ook niet snel gebeuren dat er een teamlimiet komt, maar vind de nieuwe ideeën die hier zijn ontstaan mooi.


    1. Het idee om automatisch inactieve leden te kicken lijkt mij goed tegen 'spookaccounts'. Het scheelt weer handelingen om het zelf te controleren. Zou leuk zijn om daarin wat meerkeuzeopties toe te voegen, zolang het maar niet 'oneindig' is want dan helpt het nog niet! ;) Wel heb ik een belangrijke vraag/opmerking: Wat als eens de admin zo'n periode niet online is (het zou zomaar kunnen)? Dan moet er wel een bescherming komen om het team niet 'gehandicapt' te maken. Een team zonder admin is stuur-/nutteloos en kan niet meer herstellen. Ik weet niet hoe het nu zou gaan als een admin een team zou verlaten, maar het blijft hopeloos achter dacht ik nu. Je ziet nog steeds ook verlaten teams waarin 0 spelers zitten, daar zou ook een limiet op mogen komen van 4-6 maanden zodat die verdwijnen samen met de inactieve spelers die er eventueel nog in zaten.
    2. Een extra ranglijst/sortering om de verdiende credits per maand te zien vind ik ook een aardig idee, zo kan je op meerdere gebieden iets proberen te bereiken en zit er voor sommigen een uitdaging in.


    + Een overzicht waarin admins kunnen zien "Laatst online op xx-01-2020" zou ook wel aardig zijn (nu is de enige manier om de spelers die doneren na te lopen via het teamkas..). Vooral bij spelers die <1 mil credits hebben verdient heb ik de neiging ze sneller te kicken omdat ze blijkbaar al snel hun interesse verloren zijn. En om nu handmatig van iedereen de credits en datums zelf te noteren vind ik ook zoveel administratie.