Goedenavond allen,
Allereerst bedankt voor het open bericht en de aangedragen vragen. Helaas ben ik door omstandigheden niet in staat geweest eerder te reageren.
Ik wil direct de hand in eigen boezem steken en aangeven dat ik te weinig met het spel ben bezig geweest de afgelopen maanden. Voor mij heeft dit duidelijke redenen:
Een aantal ingrijpende persoonlijke gebeurtenissen maar ook simpele dingen als een verhuizing en een nieuwe baan.
Maar naast die persoonlijke zaken heeft met name de eerder aangehaalde stroperige communicatie met de ontwikkelaar hier een belangrijke rol in gespeeld. We hebben veel voor elkaar gekregen en hebben ook nu als team een hoop dingen klaarstaan en doorgezet naar de ontwikkelaar maar krijgen hier maar weinig op terug. Zo liggen er al maanden een aantal mooie updates klaar bij de ontwikkelaar en is het wachten op mankracht om onze vragen te beantwoorden en deze updates in te bouwen. Wij zijn altijd aan de ontwikkelaar blijven trekken om verder te komen maar krijgen maar mondjesmaat reactie. Afspraken worden niet nagekomen en deadlines constant verschoven.
We hebben een aantal keer een brandbrief gestuurd aan de ontwikkelaar met de vraag om verbetering. Dit leidde eerder tot korte perioden van verbetering wat ook ons weer verse moed en energie gaf maar dit bracht helaas geen structurele oplossingen. Keer op keer kregen we uitstel en afstel op toezeggingen. Dit breekt de moed op den duur op.
De optelsom van deze zaken heeft ertoe geleid dat ik minder bezig ben geweest met het spel. Maar dat had nooit een reden mogen zijn om de community van enthousiaste spelers die rond dit spel is opgebouwd tekort te doen maar het moge duidelijk zijn dat het daar wel toe heeft geleid. Waar we duidelijker en meer open hadden kunnen zijn in onze communicatie hebben we dat niet altijd gedaan. Wij zijn op de achtergrond hard voor jullie aan het werk geweest maar zijn niet altijd even zichtbaar geweest. Ik neem dan ook zeker de verantwoordelijkheid voor mijn rol hierin.
Zelf zat ik al een tijdje te worstelen met mijn rol en huidige invulling daarvan. In de komende weken komt er weer een vergadering van het gameteam waarin we de stand van zaken bespreken. Hierin had ik ook mijn eigen rol ter sprake willen brengen maar dit topic maakt dat ik dat beter nu kan doen.
Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier met en voor jullie aan het spel gewerkt en ben ervan overtuigd dat we met de community het Meldkamerspel naar een hoger niveau hebben weten te brengen. Daarom baal ik er des te meer van van dat het tot dit moment moet komen. Maar het moge duidelijk zijn dat het voor mij niet langer haalbaar is het gameteam te leiden. Ik haal er niet meer hetzelfde plezier uit en heb er mede daardoor ondertussen simpelweg de tijd niet meer voor.
Het huidige team heeft duidelijk aangegeven verder te willen en we zullen dan ook zorgen voor een goede overdracht. Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij naar hun eigen inzicht het team zodanig zullen inrichten dat ze ervoor kunnen zorgen dat de community weer de aandacht krijgt die ze verdient.
Het was een mooi avontuur en wil nogmaals aangeven dat ik er ontzettend van baal dat het zo moet aflopen. Ik heb mijn best gedaan er met het team iets moois van te maken maar kom daar door eerder genoemde zaken nu niet meer aan toe. Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en ben er trots op wat we hebben bereikt.
Ik wil jullie allen bedanken voor de mooie tijd. In het bijzonder natuurlijk de leden van het gameteam en wens hen alle succes bij het vervolg!