Posities door Gieske1985

    Even voor mij onduidelijk vandaar ook de vraagstelling: staan deze ambu's op brandweerkazernes of op ambuposten?

    Betreft de politieversperring zie ik hier wel een leuke toevoeging in.

    Al zal men dit kunnen plaatsen onder assistentie collega.


    Het lock-on team en APC vallen voor zover mijn kennis reikt in Nederland onder het arrestatieteam of BOT, OG of hoe het tegenwoordig allemaal heet.

    Dus deze zie ik als toevoeging niet direct gebeuren.


    Het bewijsteam kennen wij in Nederland niet.

    Wij hebben wel een aanhoudings eenheid en een videoteam (laatste nog niet ingevoerd).

    Misschien dat hier wel na gekeken kan worden om in te voeren.


    Uiteraard rekeing houdend dat er verschil zit tussen België en Nederland.

    Even een aanvulling:

    Ik heb op de betreffende brandweerkazerne de uitbreiding ambulance.

    NHT is volledig opgeleid en staat nu tijdelijk op de ambupost.
    Tevens kan ik ook geen brandweerpersoneel opleiden voor het NHT

    Hebben hier nog meer mensen last van?

    Kan het kloppen dat ik het NHT van een ambupost niet verplaatst krijg naar een brandweerkazerne?

    Of doe ik iets fout?

    Als het niet klopt, mijn gegevens komen van HartslagNu. https://hartslagnu.nl/nieuws/cijfers-2022/
    Volgens mij is het ook zo dat je na een melding in de app aangeeft of de reanimatie al gestart was bij aankomst of dat je zelf bent overgegaan tot reanimatie?

    het klopt voor een gedeelte ook wat je zegt, gisteravond heb ik nog een oproep gehad.


    Echter als ik kijk naar de oproep om te plaatste te gaan dan is er al een inschatting door de meldkamer gemaakt dat het om een reanimatie gaat.


    Nogmaals ik ben blij dat hartslagNu er is en trots dat ik deel neem, echter een toevoeging in het spel zie ik persoonlijk gewoon niet.

    Klopt niet helemaal wat je zegt.

    Die BHV'er geeft niet altijd aan dat het om een reanimatie gaat.

    Vaak is het ook iemand uit de omgeving die bij het slachtoffer aanwezig is, of dat dit vanuit de meldkamer wordt besloten.

    Dan nog: waar ga je de grens leggen?....
    Een weginspecteur past heel goed in het spel daar waar ik de meerwaarde van de brugerhulpverlener niet zie.

    Ik ben zelf ook lid van HartslagNU.

    Goed initiatief waarbij zeker het verschil gemaakt kan worden.


    Of dit nu echt iets voor in het spel is betwijfel ik ten zeerste.

    Ja we worden''aangestuurd'' vanuit de meldkamer maar toevoegen in het spel zeg is mijn mening:niet doen.


    Top, hier kan ik wat mee :)