Posities door stijnh

    Hi,



    Ja ik weet wat in de praktijk het verschil is tussen een gewone ALS ambulance en een MC-Ambulance.

    In het spel zelf zie ik inzet gewijs geen verschil en lijkt dit voor mij 100% identiek hetzelfde, of zie ik iets over het hoofd ?


    Kan iemand me meer toelichting geven van de verschillen IN HET SPEL zelf ?

    Alvast bedankt ;-)

    is nou niet echt een oplossing naar mijn idee, gebruik de muis zo min mogelijk. en om nou na 400 meldingen, 400 venster te gaan sluiten lijkt me ook niet wenselijk

    je moet toch geen 400 vensters sluiten... ALs je de 1e zo opstart kan je verderklikken zonder muis. En anders andere browser hé.

    TS is te vergelijken met een MAP in BE.


    de SI-2 is een soort van lichte autopomp voor 2 man, met focus op brandbestrijding.



    Een snelle interventiewagen zoals we in BE kennen zit in principe niet in het spel, de HV is perfect te vergelijken met de GIW zoals bvb in Antwerpen.

    Antwoorden op de posting hierboven in het rood.

    Inderdaad zijn er wezenlijke verschillen.

    Ook een EH tent zoals ik deze week las zit op een HV in Nederland. In België kennen we vaak de snelle Hulp waar Tent-Signa- licht blus matriaal en bevrijding gecombineerd worden in een wagen met 2 personen.

    snelle hulpwagens ifv bevrijding zijn er wel in belgie aan het verdwijnen. In vele zware materiaalwagens ( type hv-kraan in NL ) zit wel een snel inzetbare tent.

    hij zou er beter mee stoppen en iemand anders het overnemen. Hier staat al niets van 2020 en de rest is vaak 2021 al niet meer bijgevuld

    Bedankt voor de empathie :-)


    U mag hier naar hartelust aanvullen, zo kan ik de initiele posting aanpassen.

    Vanaf ergens in het voorjaar :


    ZW Beveren 2 --> PIT

    ZW Sint Niklaas 2 --> PIT


    ZW Kallo ( momenteel een niet erkende ziekenwagen ) ---> PIT


    ZW Sint Gillis Waas zal wellicht overdag in de week verhuizen naar Stekene

    Okido, geen probleem. Bedankt voor de moeite!

    Inderdaad een handige en mooie website, op voorwaarde dat hij onderhouden blijft. Ik gebruik hem al een tijdje, in combinatie met de lijsten op dit forum, maar vroeg me af of iemand uit het brusselse een actualere lijst heeft. Tot zover trek ik mijn plan ;)

    PIT's uit het Brussel van waar ik weet heb :



    PIT VUB ( in principe VBR)

    PIT St Pierre

    PIT Ixelles

    Er zijn inderdaad 2 aparte DIR-MED voertuigen in de provincie oost-vlaanderen. Deze hebben geen vaste standplaats en wisselen regelmatig. Ikzelf heb ze in dendermonde (met wissel sint-niklaas) en UZ gent (met wissel ASZ Aalst) geplaatst.

    Dit zijn de Adj DIR-MED's..... Dit is een wachtdienst met een verpleegkundige van wacht ... Opgedeeld in een Noord en Zuid sector. De VPK van wacht neemt het voertuig mee en kan dus tijdens de wacht mogelijk aan het ziekenhuis staan waaraan de VPK verbonden is.