Provincie Antwerpen:
PZ Klein Brabant: BRABAN
PZ Mechelen-Willebroek: MEWI
Vanaf 01 januari zullen deze zone's fusioneren tot 1 politiezone 'Politiezone Rivierenland'.
Provincie Antwerpen:
PZ Klein Brabant: BRABAN
PZ Mechelen-Willebroek: MEWI
Vanaf 01 januari zullen deze zone's fusioneren tot 1 politiezone 'Politiezone Rivierenland'.
Nederland weet ik niet ...dacht dat Belgie er momenteel 3 of 4 heeft.
Ik denk dat da er ondertussen al een pak meer zijn, zeker al 10 volgens mij.
Vanaf ergens in het voorjaar :
ZW Beveren 2 --> PIT
ZW Sint Niklaas 2 --> PIT
ZW Kallo ( momenteel een niet erkende ziekenwagen ) ---> PIT
ZW Sint Gillis Waas zal wellicht overdag in de week verhuizen naar Stekene
Okido, geen probleem. Bedankt voor de moeite!
Inderdaad een handige en mooie website, op voorwaarde dat hij onderhouden blijft. Ik gebruik hem al een tijdje, in combinatie met de lijsten op dit forum, maar vroeg me af of iemand uit het brusselse een actualere lijst heeft. Tot zover trek ik mijn plan
PIT's uit het Brussel van waar ik weet heb :
PIT VUB ( in principe VBR)
PIT St Pierre
PIT Ixelles
Er zijn inderdaad 2 aparte DIR-MED voertuigen in de provincie oost-vlaanderen. Deze hebben geen vaste standplaats en wisselen regelmatig. Ikzelf heb ze in dendermonde (met wissel sint-niklaas) en UZ gent (met wissel ASZ Aalst) geplaatst.
Dit zijn de Adj DIR-MED's..... Dit is een wachtdienst met een verpleegkundige van wacht ... Opgedeeld in een Noord en Zuid sector. De VPK van wacht neemt het voertuig mee en kan dus tijdens de wacht mogelijk aan het ziekenhuis staan waaraan de VPK verbonden is.
Stijn is al van Augustus niet op het Forum gezien, dus de kans is klein dat de lijst wordt bijgewerkt.
Ik had problemen met inloggen .... Is me eindelijk terug gelukt om er in te geraken.
Qua werkzaamheden is er geen verschil tussen de DSI en het AT zover ik weet.
Je zou hiervoor kunnen kiezen om een AT op te leiden in deze te gebruiken als DSI.
Ik deel deze mening
Dan heb je niet goed gekeken. Bij de post Maarssen staat weldegelijk een Waterongevallenbestrijdingsvoertuig vermeld. Dit document klopt nog, ware het niet dat bij de post Vianen geen redvoertuig en bij de post Schoonrewoerd geen watertankwagen vermeld staan. Deze twee voertuigen zullen voorlopig nog wel dienst blijven doen op deze posten.
Van harte bedankt:
Ik had in mijn eigen overzicht
"Maarn- Maarsbergen" en "Maarssen" gewisseld Vandaar dat het niet klopte
Ik heb ooit een spreidingsplan gevonden van VRU. (https://www.vru.nl/attachments…dingsplan%20brandweer.pdf)
Nu voor de post Maarssen zie ik dat er een nieuwe WO wagen geleverd is. Klopt de info in de pdf hierboven nog ? Want volgens dat (officieel) document heeft die post geen WO meer :-).
Het kan altijd dat ze je oproepen voor het vermoeden van een Hypo ( suikertekort). En dat de hulpverleners bij aankomst merken dat er meer aan de hand is. Bvb een CVA ofzo
Ik weet het zelf ook niet, ze is plots verdwenen en ik kan ze niet meer publiek zetten. Ik heb dit een week geleden al doorgespeeld aan de Duitse ontwikkelaars.
https://www.vissersroelands.nl…d1b5e55ab911441594283.jpg
Hierbij al een tekening die ik heb gevonden van de nieuwe post langs de Aalsterweg.
Bouw bij post Schelluinen gaat zeer voorspoedig. Oplevering staat gepland voor medio oktober.
Ondertussen is deze reeds in gebruik.
zw's brussel airport rijden ook voor hc 112. Vallen zij onder vlaams brabant of brussel?
Geografisch gezien is het luchthaventerrein Vlaams Brabant .. dus veronderstel dat ze ook onder NC112 VBR vallen.
Ik heb zelf een 70-tal verschillende route's, er zijn geen 2 voertuigen die dus dezelfde route doen bij mij.
Het beste zou bvb bij storm of wateroverlast dat je een beginpunt en een eindpunt hebt... en dat de storm kern langzaam over je regio heen gaat
112 Gavere?
Klopt, was ik vergeten.
Heb dit thans aangepast, samen met de transitie van ZW naar PIT Gent 3
Dit is gewoon een uitrukpost brandweer met TS en SB.
Nogthans staat er in verschillende artikels dat er ook een ambulancepost komt....
Na mijn info is deze sinds 30 juni in gebruik.
Alleen staan hier volgens mij geen ambulances
Is het de bedoeling dat hier een effectieve uitrukpost komt ? Of is dit eerder een logistiek centrum ofzo ?
https://www.brandveilig.com/ni…en-brandweerkazerne-65560
Enig idee of deze nieuwe post al in dienst is ?