SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • Hier ook weer, de hele dag liep het inderdaad soepel, maar in de avond ging het weer steeds langzamer, nu duurt het zelfs weer heel lang voor ik nieuwe meldingen zie in de lijst, terwijl als ik gewoon vanuit de melding doorga naar de volgende melding, ik wel de inzet kan doen.

  • Website vernieuwen helpt wel als tijdelijke oplossing als meldingen niet in de lijst komen of spraakaanvragen niet uit de lijst verdwijnen.
    Zelfde geldt voor de chat.


    Helaas zullen we het hiermee moeten doen zolang de ontwikkelaar geen oplossing heeft.

  • Het begint een bekend verhaal te worden maar toch wil ik het nog een keer zeggen. Ik speel dit spel al ruim 3,5 jaar elke dag zo veel als mogelijk. Toen Sebastian nog eigenaar was had ik nooit ergens last van, maar sinds de overname erger ik me met de dag meer en meer. Dit gaat erg ten koste van mijn spelplezier. Ik begin het nu zat te worden. Vanuit de nieuwe eigenaar wordt er naar mijn mening veel te weinig gedaan aan de problemen die op dit moment in de Nederlandse versie voorkomen. Er wordt gezegd dat men hiermee bezig is, maar wij zien hier amper iets van terug als je het mij vraagt. Ik weet dat jullie als nederlandse beheerders er alles aan proberen toe doen, maar ik vind dat de druk inmiddels wel wat opgevoerd mag worden naar Duitsland toe.



    Ik heb een lijstje gemaakt met waar ik op dit moment in het spel problemen ervaar:



    - OSM kaart laad niet goed (grijze of onscherpe vlakken, vooral bij in- en uitzoomen)
    - Algemene snelheid: traag
    - Meldingen verversen niet; tp komende eenheden worden niet van lijstje benodigde voertuigen verwijderd. Gevolg: meldingen blijven geel en starten niet
    - Alarmering voertuigen: Statussen komen niet goed door, meldingen blijven rood, gealarmeerde eenheden verschijnen niet op kaart
    - Spraakaanvragen komen niet goed door; vaak pas na verversen of bij klikken op melding kom je erachter dat deze er is
    - Afgeronde meldingen kleuren lichtgroen ipv verdwijnen. Dit gebeurt pas na verversen
    - Adressen ontbreken bij veel meldingen (willekeurige meldingen, niet bij vaste meldingen)
    - Nieuwe meldingen komen vaak niet binnen, pas bij verversen verschijnen ze in het lijstje en op de kaart.
    - OVR voertuigen niet herkend in A&U, was VOOR laatste serverupdate wel het geval
    - Melding in afrondende fase; status 1 voertuigen verschijnen niet in het statusoverzicht en op de kaart. Melding wel uit scherm verdwenen
    - Status 7 spraakaanvraag ambu blijft na beantwoording in lijst staan. Wanneer ik op voertuig klik geeft hij wel status 3 aan



    Het geduld is een keer op. Het is geen boos bericht naar de Nederlandse kant, want zoals ik al zei doen jullie wat je kunnen, maar Duitsland laat het ernstig afweten.

  • Ik snap de frustratie over de traagheid van de servers, uiteraard.


    Wij proberen alle problemen door te geven, en de informatiestroom naar Duitsland is op dit moment erg groot (problemen, nieuwe meldingen, voertuigen, updates, andere interne berichtgeving, e.d.).
    Ik heb helaas geen indicatie wanneer deze problemen door de ontwikkelaars worden opgelost, maar aanstaande maandag zal ik - opnieuw - contact opnemen en al deze problemen nogmaals inmelden.


    Alles wat wij weten communiceren wij naar jullie toe, via het forum en - indien belangrijk - via Facebook.
    Ik of een van mijn collega's zal het laten weten wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is rondom onze servers.

  • Helaas is vanavond weer het zelfde probleem.
    Merk dat het niet alleen op meldkamerspel.com is maar ook op missionchief.com.


    Het haalt idd erg het speel plezier weg overdag is het prima te doen maar rond deze tijd wordt het wel erg irritant.


    En snap dat jullie er ook niet goed van worden of het beu worden.
    Maar misschien kunnen ze iets duidelijker aangeven wat ze wel doen. Want voor ons lijkt het alsof er niks gebeurd.

  • inmiddels zijn de problemen er weer.


    chatberichten die niet worden verstuurd/ontvangen of in ieder geval vertraging oplopen.
    meldingen die niet veranderen van kleur na alarmering.
    spraakaanvragen die blijven staan na afhandeling.
    etc.


    @Data is er al contact geweest met de ontwikkelaars en kijken ze er al naar?


    hoop dat dit binnenkort wordt opgelost, want dit is al de 6de dag op rij dat dit gebeurt.

  • Kan iemand mij een uitleg geven waarom het spel zo traag is en het allemaal erg lang duurt voordat soms gegevens verwerkt zijn. Heb nog meldingen op rood staan klik is de inzet afgerond. Klik op de 2 ambulances rechts onder blijken het er 8 te zijn, tekst in de chat wordt niet neer gezet als deze te lang is. Erg jammer hierdoor is het plezier in het spelletje wel minder aan het worden. Lijkt nu wel door de overname dat het slechter is geworden ipv beter. Een grote uitbreiding maar niet met servers gaat dus weer echt om het geld zo lijkt het nu. Hoop dat iemand mij een uitleg kan geven waarom het zo traag is terwijl het nooit zo traag is geweest.

  • Beste spelers, tijd voor een update!


    Server
    Vandaag hebben wij na een weekend vol met problemen weer contact gehad met de Duitse ontwikkelaar.
    Op dit moment is het ontwikkelaarsteam met alle capaciteit bezig om te focussen op de stabiliteit en performance van de server.
    Ik weet dat het lang duurt voor alles is opgelost, maar hopelijk zal de stabiliteit en snelheid dus zo spoedig mogelijk verbeteren.


    In Duitsland is reeds aangegeven dat men van plan is om in de toekomst een aparte server te draaien voor de adresgeneratie.
    Of Nederland ook een tweede server krijgt, of dat deze tweede server gedeeld is met alle landen, is vooralsnog onbekend, maar voorlopig niet aan de orde.


    @pascall31, de foutmeldingen mogen worden doorgegeven, we weten dan in ieder geval welke problemen nog spelen en welke niet.
    Desalniettemin zal dit uiteraard niet leiden tot een snellere oplossing van het probleem, omdat wij alle problemen - zeker met de server - direct doorgeven.



    Fouten
    Wij hebben een aantal fouten doorgekregen van jullie die mogelijk met het serveronderhoud verband houden:

    • Incorrecte benaming POI Ziekenhuis ("POI Zuikenhuis")
    • Wegvallen van de Oppervlaktereddingsteams in de Alarm & Uitrukregels
    • Wegvallen van de filter voor Politie-gerelateerde gebouwen

    Deze problemen zijn ook doorgegeven aan de ontwikkelaar, alleen heeft de server zelf op dit moment de prioriteit.
    Wij begrijpen dat - met name het probleem met het Oppervlaktereddingsteam - erg vervelend is, en wij hopen dat ook deze problemen zo spoedig mogelijk worden verholpen.



    Arrestatieteam
    Hiervoor wil ik jullie graag verwijzen naar het betreffende topic, https://forum.meldkamerspel.co…55-VP-002-Arrestatieteam/



    Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Op dit moment is dit alle informatie die ik heb, en vanuit het ontwikkelaarsteam zullen wij als het goed is de komende dagen updates krijgen over de actuele status


    Team Meldkamerspel

  • Ik speel in de avond niet meer omdat het dan juist trage gaat werken
    Maar overdag merken we niks van deze problemen ze dienen vooral in de avond voor

  • Ik speel in de avond niet meer omdat het dan juist trage gaat werken
    Maar overdag merken we niks van deze problemen ze dienen vooral in de avond voor

    Dat kan kloppen de meeste mensen spelen dan en dan is het spitsuur voor de server!

    Met vriendelijke Groet,


    Yoeri de Groote


    Gepensioneerd Teamlid van het Meldkamerspel.com GameTeam!

  • status 7 meldingen komen nu ook overdag niet door moet eerst weer verversen.
    meldingen blijven wel binnen komen.


    je vraagt je toch af of de update geen eerder aangebrachte stabiliteit / fixes heeft over schreven en ze nu in duitsland het wiel opnieuw proberen het wiel uit te vinden. (vierkant wiel rolt niet)


    we moeten het maar weer afwachten.



    een updateje als je lss manager er bij aan hebt krijg je wel status 7 over uitbreidingen en politie gevangen transport ook daar de ambu niet op status 7

  • Dat het spel nu soms overdag voor korte periodes niet 100% werkt kan ook gewoon komen door het feit dat men er mee bezig is.


    Als nieuwe problemen langer aanhouden zullen we ze inderdaad melden, maar voor nu wachten we even af of het straks niet ineens weg is.