15-01-2018 Luchthavenbrandweer

  • zijn de kazernes niet beschikbaar of is dit een gewone kazerne die je uit moet breiden ??

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • kan gewoon op een normale post @DonutDuncan



    jeetje wat een hoop meldingen @Woukaa ben er gewoon stil van.


    beetje jammer is dan wel weer dat je bij een klein vliegtuig neergestort ( zonder poi) meer slachtoffers heb dan de vliegveld melding (met poi), kunnen jullie hier eens naar kijken, zie ook dat er bij geen enkele melding MMT mee kom, tegenwoordig de dag is dat volgens mij standaard bij grootschalige vliegveld incidenten.

  • nou kunnen jullie eens kijken naar de poi instellingen van


    • Vliegveld (groot): Parkeergarage
    • Vliegveld (groot): Terminal

    Deze zijn bij mij groen, en ik heb nog geen enkele POI geplaatst, dus zou net als de rest nog wit moeten zijn.


  • Thanks voor de update heren!
    Mooie hoeveelheid nieuwe inzetten ook! het viel me op dat de Grotere CT's duurder zijn dan de kleinere, is hier een reden voor? Blussen deze sneller?

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().

  • Bedankt voor de feedback.


    Voor de meldingen het volgende:
    - Melding klein vliegtuig zonder POI moet nog worden aangepast. De huidige melding op de POI is gebouwd rekening houdend met de inzet van de OvD-G. De kleine melding kan ook zonder OvD-G worden opgelost, waardoor deze voor meer spelers beschikbaar is. Aanpassing van de bestaande melding staat op de lijst.


    MMT: MMT wordt op Schiphol gealarmeerd voor meldingen "Vooralarm groot" en "VOS groot". We kunnen alleen MMT vereisen als er daadwerkelijk sprake is van slachtoffers. Enkel de melding "vliegtuig met probleem met landingsgestel" zou daarvoor in aanmerking komen. In principe is deze inzet gebaseerd op een vooralarm, waardoor bij een harde landing enkele personen licht gewond raken en geen MMT noodzakelijk is. Als een speler het in zijn procedure noodzakelijk acht wel met een MMT ter plaatse te gaan, is dat perfect, voor deze melding willen we dat echter niet opleggen. Inzet van meerdere TS's verplichten we wel, om toch nog vorm aan de procedure te kunnen geven. Daarnaast geven we ook spelers zonder MMT de kans op deze manier op een leuke manier met vliegveldbrandbestrijding te spelen.

  • Thanks voor de update heren!Mooie hoeveelheid nieuwe inzetten ook! het viel me op dat de Grotere CT's duurder zijn dan de kleinere, is hier een reden voor? Blussen deze sneller?


    In principe hebben de grotere CT's inderdaad een grotere bluskracht. Althans, dat is wat ik begrepen heb ;). In bepaalde meldingen zorgt dit dat de melding sneller wordt afgerond.

  • ik weet dat deze grote update net geweest is maar om het vliegveld compleet te maken kan je niet zonder de Koninklijke Marechaussee ik ga hier tijdelijk een politie bureau neerzetten is er al oog op de KMAR of eerst andere updates heb de eerste vliegveld meldingen er inmiddels opzitten super leuk gedaan complimten super te vreden mee :P

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • De Marechaussee binnen dit spel is een lastige, dit komt vooral door het grote aantal taken dat ze hebben wat niet zomaar door het hele spel te implementeren is. Zo heb je de brigades aan de landsgrenzen waar zij voornamelijk Mobiel Toezicht Veiligheid uitvoeren. Voornamelijk geplande controles op wegen aan de grens. Daarnaast heb je in het binnenland de brigades welke beveiligingstaken of militaire politietaken uitvoeren. Zo zijn de beveiligingstaken dagelijkse kost wat 24/7 door gaat.


    Nu de Marechaussee op luchthavens. Rotterdam, Eindhoven, Eelde en Maastricht zijn de wat kleinere luchthavens waarbij de Marechaussee een politietaak heeft. Schiphol is weer een heel ander verhaal, dit is vergelijkbaar met een stad. Het is moeilijk om al deze taken te koppelen aan dit spel vanwege de diversiteit door het hele land heen. De ene Marechaussee brigade is namelijk de andere niet.


    Oplossing voor nu: Door een politiebureau te plaatsen waarbij je gebruik maakt van een voertuigafbeeldingverzameling waarbij de politievoertuigen een Marechaussee uiterlijk hebben, laat je het toch zoveel mogelijk bij de realiteit. Qua meldingen op luchthavens maakt het weinig uit, het is alleen een andere partij die de werkzaamheden uitvoert.

  • ik weet dat deze grote update net geweest is maar om het vliegveld compleet te maken kan je niet zonder de Koninklijke Marechaussee ik ga hier tijdelijk een politie bureau neerzetten is er al oog op de KMAR of eerst andere updates heb de eerste vliegveld meldingen er inmiddels opzitten super leuk gedaan complimten super te vreden mee :P

    Kun je dat tijdelijk bureau niet gewoon 'Koninklijke Marechaussee' noemen ??? Geef de voertuigen een andere afbeeldingen en probleem opgelost ;-)


    EDIT: koenb was een minuut sneller ;-)

  • Hieronder de lijst van alle crashtenders en Schuimblusvoertuigen. Wat mij opvalt is dat ze op het vliegveld Schiphol voornamelijk Crashtendens staan en op Rotterdam The Hague Airport alleen Schuimblusvoertuigen staan. In dit voorbeeld niet de TS voertuigen meegenomen en ander martiaal van de betreffende twee vliegvelden.



    12-91 Bedrijfsbrandweer Schiphol-Rijk
    12-9161 Crashtender(CT)
    12-9162 Crashtender(CT)
    12-9163 Crashtender(CT)
    12-9183 Schuimblushaakarmbak(SBH)


    12-92 Bedrijfsbrandweer Schiphol-Sloten
    12-9261 Crashtender(CT)
    12-9262 Crashtender(CT)
    12-9263 Crashtender(CT)
    12-9290 Dienstauto(DA) OvD
    SLH


    12-93 Bedrijfsbrandweer Schiphol-Vijfhuizen
    12-9361 Crashtender(CT)
    12-9362 Crashtender(CT)
    12-9363 Crashtender(CT)
    12-9384 Schuimblushaakarmabk(SBH)


    17-89 Rotterdam Airport. Zestienhoven
    17-8961 Schuimblusvoertuig(SB) (SB29-1)
    17-8962 Schuimblusvoertuig(SB) (SB29-2)
    17-8963 Schuimblusvoertuig(SB) (SB29-3)



    Nu is mij vraag komen er naast de nu beschikbaar zijnde crashtenders ook een variant van de Schuimblusvoertuigen van Rotterdam The Hague Airport? Ze mogen gewoon dezelfde functie hebben of jullie hebben daarover misschien een ander idee? Ik weet dat het hier al meer erover is gegaan op het forum.


    Ook ben ik benieuwd waarom de het ene vliegveld crashtenders en het andere vliegveld Schuimblusvoertuigen gebruikt.

  • 1. Schiphol heeft geen Haakarmbakken (Slang en/of Schuim), voor zover ik weet
    2. De voertuigen die bij Rotterdam als Schuimblusvoertuig staan, zijn gewoon Crashtenders.
    3. Op een vliegveld heb je geen OvD's, dat zijn AFO's (Schiphol) of OSC's (Defensie, Rotterdam, etc.)


    Data

  • Gisteren kreeg ik een melding van rookmelding in een cockpit. Hier is de CT van airport Rotterdam naar toe gestuurd, maar die voertuigen namen netjes de openbare weg, in plaats van de taxibanen van het vliegveld.
    Moet ik dat hier melden?



    Heb net gelezen hoe de vork in de steel zit. Heb mijn antwoord!