Bugs Update 28-02-2024

  • n.a.v de update van vandaag, hier een paar bugs die we tot nu toe tegen komen:

    - de duurmeldingen staan tussen de teaminzetten als je via de knop "volgende inzet" meldingen klikt.

    - als je alleen de Teammeldingen aan hebt en het poppetje uit, krijg je nog steeds inzetten met een poppetje te zien na een aantal seconden. Heb je het sterretje + het poppetje uit, zie je ook nog steeds meldingen waar je onderweg/tp bent. (Zie bijgevoegde screenshots)

    • Bij een harde refesh van de pagina schiet de filtering/sortering/type missie terug naar de "begin" parameters.
    • Home pagina wordt nog langzamer geladen dan dat het al deed.
    • foutmeldingen in console met laden pagina. (oude bekende is weer terug, die zorgt voor halve pagina's)
    • Mis eigenlijk de optie, geen sortering. (die bij LSSM bijvoorbeeld er voor zorgt dat gedeelde incidenten blijven staan op volgorde van delen, en niet op de sorteringen die nu beschikbaar zijn. )
  • De lijst van gedeelde inzetten was voorheen gesorteerd op de gedeelde tijd.

    Nu staat alles door elkaar, waarschijnlijk op de generatietijd van de speler.


    Kan in die kolom de sortering weer terug naar de gedeelde tijd? (ipv generatietijd)

    Dit is voor teams die inzetten een bepaalde periode na delen open laten een zeer onoverzichtelijk geheel geworden. Zeker zoals vandaag met x2 er extra veel wordt open gezet.

  • De verwachtingen hooggespannen, XY voegt namelijk een functie toe die ook al in LSSM zit. Dát moet dus wel een hele verbetering worden, toch?

    Helaas. Hoewel er wel enkele leuke dingen inzitten, valt het toch een beetje tegen.

    Leuk is dat je bemande, onbemande, lopende, etc inzetten kan selecteren. Maar, daar was ook al een script voor die uitstekend voldeed.

    Grootste nadeel maar meteen benoemen in de vorm van een vraag. Waarom doet XY zoveel moeite om het spel nog trager te maken dan het al was??? Het laden van de pagina is langzamer. Het laden van voertuigen is aanzienlijk langzamer.
    Als je dan al een goed werkende functie van een script in je spel wilt toevoegen, zorg dan dat het een verbetering is.

    Gesorteerd op onbemande inzetten en volgorde aflopend in credits. Melding vullen en alarmeren (S). Volgende pagina "....close". F..k

    Komende we bij een volgend nadeel, waarin LSSM beter is; In LSSM kan je de sorteerfunctie wel uitzetten......


    Kortom, de update moest al eerder offline en het is een goed idee om dat weer te doen.

  • Waarom laten ze het niet gewoon als een keuze?


    Je kon nu zelf kiezen of je deze functies wou gebruiken in LSSM.


    Het spel is nu alleen maar super traag en de volgorde klopt ook totaal niet meer. Dus denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat de update net zo als de vorige keer gewoon weer terug gedraaid mag worden.

  • En de tegenvallende prestaties van de update waren al voorzien. (Zie Dennis zijn bericht op het Duitse forum)

    Maar ach, wat al stuk is, kunnen we niet verder kapot krijgen, zullen ze gedacht hebben.

    Nieuws feitje. Het kan blijkbaar wel.


    Laat XY zijn tijd lekker gaan besteden aan het “beter” maken van het spel, want het is ziek, doodziek.

    Leuk voor kleine nieuwe spelers, maar bijna niet meer te doen voor hardcore mksers.


    En dan zitten wij hier hele dagen discussie te voeren over POI systeem….

  • In teammeldingen lijkt het erop dat, na alarmering, ik niet meer naar de volgende klaarstaande interventie ga. Tevens werken de pijltjestoetsen niet meer om een interventie verder of terug te kunnen gaan.


    Wanneer je de interventielijst afwerkt is het ook neiiet meer zichtbaar in de pijltjestoetsen wanneer je aan de laatste oproep in de rij bent toegekomen. Deze blijven groen.

  • De vorige keer was men zo wijs de update binnen een paar uur terug te draaien. Gokken ze er nu op dat de storm zal overwaaien?

    Ah, ik merk dat MKS-Scripts nu weer werkt, althans voor de meldingen.
    Met inzetvoorstellen voertuigen naar de UGS sturen werkt nog steeds niet.

  • en er is nog een foutje denk ik dat bij de incidente lijst aafgaat als je de incident de voertuig weg stuurd en dan naar de volgende gaat gaat hij door naar de geplante incidente wat eerst niet was en fijner was. want nu gaat hij door naar de volgende naar de incident en dan naar de volgende incident de geplande incident dus gaat hij door dan klopt de telling niet. want de incidente en de geplande incidente zijn apparte incidenten.

  • Het feit dat er gisteren en vandaag volledige radiostilte is bij XY, doet mij vrezen dat ze vastbesloten zijn deze update te laten staan. Ja, ik snap dat het gezichtsverlies is wanneer ze de update voor de 2e keer moeten terug trekken, maar niets laten horen richting je klanten is ook niet bepaald eervol.


  • De update terugdraaien zie ik niet snel gebeuren.
    Wel heb ik gelezen op andere kanalen dat de sortering van teaminzetten inmiddels weer als normaal zou moeten zijn.

    Als de sorteeroptie zo ingame blijft zou ik graag een extra toevoeging zien:

    Niet op generatie tijd sorteren maar op deeltijd sorteren. Dan staat de laatst gedeelde melding onderaan en verspringt het niet zo vaak

  • maar het gaat over je eigen inzetten en geplande inzet

    Het gaat hier over meerdere dingen. Ook de sortering van teaminzetten.
    Dat incidenten gemixt staan in de lijst, heb ik gister ochtend al bij de ontwikkelaar gemeld. Het is aan hun om dit op te pakken.

    Volgens de ontwikkelaar zouden deze allemaal in eigen secties moeten staan. Maar zijn de lijsten wel aan elkaar gekoppeld. Dit lijkt in de praktijk in het verzendscherm anders uit te pakken.

    Als de sorteeroptie zo ingame blijft zou ik graag een extra toevoeging zien:

    Niet op generatie tijd sorteren maar op deeltijd sorteren. Dan staat de laatst gedeelde melding onderaan en verspringt het niet zo vaak

    Volgens het duitse forum zouden de teammeldingen al op deeltijd weer gesorteerd moeten staan.
    Binnen de NL communicatie kanalen heb ik nog niks gelezen, maar als ik zo snel kijk lijkt dit ook bij ons al zo te zijn