Posities door Rene-MKS

oh, het enige probleem wat ik ervaar (31 miljard verdiende credits) is dat er een sterretje staat bij een melding waar mininaal 1 eigen voertuig staa

Die was ik inderdaad nog vergeten

Ik snap deze niet helemaal. Je zegt dat je gestopt bent maar je blijft wel klagen over alles.

Ja, ik was weer rustig aan begonnen. Het spelplezier weer zien te vinden.

Dat statsdb niet werkt heb ik nergens gezegd dat het de schuld van XY is.

Volgens mij hebben wij direct contact over statsdb gehad en zei jij dat er storingen zijn bij XY, het erg traag is en er zoveel errors zijn dat het niet te doen is om de data bij XY op te halen. Afgelopen donderdag erkende je zelfs dat de snelheid van het spel wel eens beter is geweest.

Spelers uit je eigen team hebben aangegeven niet meer gespeeld te hebben sinds de patch. Zitten zo dicht bij jou dat het bijzonder is dat je dat niet zou weten.

Ook jij een fijn weekend

Gelukkig wordt dit niet door XY gehost maar door spelers. Diezelfde spelers die misschien hetzelfde ervaren en een weg moeten bedenken om het te fixen. XY kan moeilijk elke site en elke scriptmaker vragen of ze willen dat hun script niet meer gaat werken bij de nieuwe update

Ik zeg nergens dat het niet werken van de scripts de schuld of verantwoordelijkheid van XY is. Wel is er kennelijk iets ingrijpend veranderd

Beste @Gameteam / Piet2001

Nu, een paar dagen na de patch, die bedoeld was om de performance voor de grotere accounts te verbeteren, blijkt dit niet helemaal gelukt.
    Heel even, de volgende dag, leek het wel goed te gaan. Helaas was dat van korte duur. Een opsomming van mijn ervaringen;

- Een aantal scripts werken geheel niet meer (MKS-Scripts) of corrumperen met MKS

* Zonder gebruik te maken van scripts het volgende;
    * Inloggen en laden van de pagina duurt extreem lang
    * selecteren van een melding en deze openen duurt extreem lang
    * Na een poos kan je dan kiezen voor laden meer voertuigen, wat ook weer erg lang duurt
    * Wanneer je een inzetvoorstel aanklikt, duurt het 5 tot 10 seconden voordat de voertuigen ook daadwerkelijk geselecteerd zijn (soms zelfs langer)
    * En dan mag je weer een poos wachten nadat je hebt gekozen voor alarmeren.

Alles bij elkaar ervaar ik dat het tussen de 30 en 70 seconden duurt om een melding af te handelen, gemiddeld een 55 seconden (gemeten)

Hier vind ik iets van, als betalende klant. Op Statsdb kan ik het niet meer zien, want die vertoont ook errors.
    Maar, ik weet van een aantal andere grotere spelers dat zij deze problemen ook ervaren.
    Sommigen niet, tenminste niet meer op dit moment. Zij zijn al gestopt met spelen, net als ik.

Voorstel;

- Het Gameteam verzoekt XY om de patch terug te draaien
    - Ik stel mij beschikbaar voor XY om hun updates vooraf te testen

Groet,

René

Het zal ook eens een x niet aan een team met grote accounts liggen......

Niet persoonlijk opvatten maar de waarde voor XY zien.
    Een patch om de speelbaarheid te verbeteren voor grote accounts, wie kan dat beter testen dan jullie ;)
    Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat de accounts die XY gebruikt niet groter zijn dan Brandwacht.....

Op dit moment is het weer even minder. Lange laadtijden, sortering niet consequent, poppetje is soms weer weg.
    Wellicht dat iemand toch weer een knop gedraaid heeft en anders geven we het team met al die grote accounts de schuld :)

Wanneer je klaagt, moet je ook complimenten kunnen geven.

Vanmorgen was ik aangenaam verrast. De scripts die gi9steren niet meer werkten na de patch, werken weer,
    Maar, nog belangrijker, de snelheid van het spel :)
    Zeer aangenaam verrast en hopen dat het zo blijft.

Joonie,

Nee, voorlopig zeker niet om 2 redenen;
    - Alles heeft wel iets gedaan met plezier in het spel. Ik speel tegenwoordig niet eens meer de helft van de tijd die ik voorheen speelde.
    - Ik heb XY gevraagd mij de gegevens te vertrekken die zij over mij hebben geregistreerd, maar zij hebben al aangegeven dit niet te gaan doen.
    Terwijl zij dit wel verplicht zijn conform de wetgeving (GPDR/AVG). Ook op mijn herinnering is nog niet gereageerd.
    Ik ben nog in afwachting, maar ik denk dat het uiteindelijk toch een zaak wordt voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
    Dan zou mijn deelname aan het Gameteam wel eens niet positief kunnen zijn voor het Gameteam. Dus is het beter dit niet te doen.

Ik werk dagelijks met GDPR gevoelige items. Wanneer een bedrijf bij zulke simpele zaken al GDPR bepalingen negeert, zegt dat iets....
    Rene-MKS, ik adviseer je melding te maken bij de autoriteit persoonsgegevens.

Joonie,

Altijd eerst tussen partijen proberen op te lossen. Ik had ze al een klacht inzake overtredingen inzake de GPDR/AVG gestuurd.
    Vanmorgen vroeg kreeg ik een mail dat ze mijn klacht gingen onderzoeken. Nog geen uur later was mijn naam weer vermeld in de toplist.
    Wel jammer dat ze in het bericht aangaven mij niet alle geregistreerde info over mij te gaan toekomen, wat volgens de GPDR/AVG wel een verplichting is.
    De andere speler, waarvan ik weet dat hij uit de toplist verwijderd was, is ook weer vermeld.

Bij mijn weten maak je deel van het Game Team .....

Dus waarom deze discussie hier voeren en niet intern ?

Ik begrijp je reactie.
    Maar, omdat ik van mening ben dat een speler die "under investigation" is geen deel moet uitmaken van het Gameteam, had ik mijn functie al terug gegeven aan Piet2001.
    Daarnaast had ik even niet in de gaten dat mijn GT profielfoto nog gewijzigd moest worden. Wanneer het Gameteam mijn vertrek gaat afronden weet ik niet.

Dat ik deze posting heb gedaan is vooral omdat ik, als speler, vond dat er meer openheid moet komen op welke wijze XY opereert. Daar kan het GT niets aan veranderen en ik twijfel of uberhaupt iemand XY kan veranderen.

Beste Gameteam,

Klopt het dat wanneer de ontwikkelaar iemand verdenkt van vals spelen en dat die speler dan aan de schandpaal genageld wordt door de spelersnaam niet meer zichtbaar te maken in de lijst?
    Hert verhaal is ook dat de ontwikkelaar helemaal niets van zich laat horen, geen uitleg, geen verzoek om een verklaring, maar zelfs ook geen bewijs leveren.

We hebben het immers over een organisatie die niet bekend staat om haar vlekkeloze en foutloze uitvoering. Dus enige twijfel bij deze acties is zeker gerechtvaardigd.
    Nog los van het feit dat iemand pas schuldig is als er overtuigend bewijs is, en dat lijkt mij zeer moeilijk.
    Een beetje scriptschrijver maakt heel simpel een script met willekeurige pauzes en willekeurige stoptijden.

Iemand aan de schandpaal nagelen zonder informatie over het verzamelen van gegevens is dus strijdig met de AVG (die in heel europa van toepassing is)
    Bovendien hebben ze gegevens van mij gewijzigd, wat ze ook hadden moeten melden.

Kan het Gameteam hier meer over vertellen?

Als ik een voertuig naar een incident verder weg wil laten rijden is die niet zichtbaar bij de beschikbare eenheden. Dit heeft vast iets te maken met de afstanden of het verschil in meldkamer (bv voertuig van mk Noord-Nederland laten ondersteunen bij een incident in Midden Nederland. Wie weet waar ik dat kan terugvinden?

Check die even

Laatste is bij de instellingen van MKS (bereikbaar via je profiel)

Ik kan dit probleem niet reconstrueren. Bij mij werkt het inzetvoorstel gewoon.
    Misschien dat je het nog eens kan proberen zonder ingeschakelde scripts, zodat je zeker bent dat er geen enkel script dit kan veroorzaken?
    Ik heb het overigens uitgetest met een batterij aan ingeschakelde scripts, dus verwacht niet echt dat het een oplossing is.