Competitie door dag/maand/jaar scores

  • Velen hier houden wel van (een beetje) competitie. Ons eigen team is niet gericht op wedstrijden, maar toch is het leuk om te zien in ons Teamkas wie er die dag/maand het meest heeft gedoneerd bijvoorbeeld.


    Welk team heeft die 'dag/maand/jaar/totaal' de meeste credits verdiend?
    Kunnen we niet zoiets implementeren? Op dit moment is er namelijk weinig tot geen competitie.


    Extra idee: Het bijhouden van verschillende soorten scores, een absolute en een relatieve scorelijst (van gemiddelde credits op basis van percentage/ledenaantal).

    Een team (vanaf) 10 spelers verdienen samen 100 miljoen op een dag, dan telt hun score voor 100% in de puntentelling dus 100 miljoen totaal. Heeft een ander team 100 spelers die 1 miljard samen hebben verdiend, dan telt hun aandeel voor 10% en komen ze ook uit op 100 miljoen in de relatieve scorelijst. Die score telt alleen vanaf 10 leden en alleen bij het totaal aantal individuele leden van die periode (om tactische 'hoppers' te voorkomen).


    Graag hoor ik wat jullie hiervan denken!


    Daarnaast is mijn suggestie om ook de teams qua leden te limiteren, deze suggestie staat hier: Limiet ledenaantal per team

  • Mooi dat er meer ideeën komen om iets van een competitie in het spel terug te brengen. Hoe meer ideeën, des te beter er een definitief voorstel te maken door het Gameteam.

    Welk team heeft die 'dag/maand/jaar/totaal' de meeste credits verdiend?
    Dit overzicht is er al, welliswaar niet in het spel, en is te zien op https://www.statsdb.eu/MKS/MKS_Index?GameVersie=NL

    Extra idee: Het bijhouden van verschillende soorten scores, een absolute en een relatieve scorelijst (van gemiddelde credits op basis van percentage/ledenaantal).
    Op zich is dit een simpelere variant van eeneerder voorstel;

    Behaalde credits gedeeld door het aantal posten als dagscore.
    Bonus voor ratio gedeelde en niet gedeelde meldingen
    Een verdeelsleutel voor het gemiddeld aantal voertuigen per post


    Daarnaast is mijn suggestie om ook de teams qua leden te limiteren
    Ik denk dat je dit aan de teams zelf moet overlaten! Bij de grotere teams zie je vanzelf een "rem" op de meldingen komen door een drempel te hanteren voor te delen meldingen. Bovendien, hoe zou je dat nu nog moeten bewerkstelligen. Stel dat je het maximale ledental op 200 wilt vaststellen, heb je bij de huidige "top 20" teams al 7 teams die dan afscheid moeten gaan nemen van leden. Dat kan je niet maken.

  • *knip*

    Bedankt voor de link (beiden)! Al krijg je hier geen competitie van als dit niet in het spel zelf zit omdat velen het niet zullen zien en ik zou het daarom makkelijk in een overzicht terug willen vinden.


    Betreft andere suggestie ledenlimiet: Ik heb al op een zelfde soort vraag/opmerking gereageerd in die topic hoe ik daartegenaan kijk. Ik wil dit proberen gescheiden te houden voor het overzicht.

  • misschien een idee om het op id te doen ipv naam. :thumbsup:

    Het had ubehaupt niet mogelijk moeten zijn dat 2 spelers (ook nog eens met een behoorlijke tussenpoos) dezelfde naam kunnen nemen. Dus, op naam had geen probleem hoeven te zijn.
    De oplossing van XY was, in eerste instantie, dat één van beiden hun naam maar moest wijzigen. Maar, dat wilden ze geen van beiden.
    Wanneer ik nu naar Viper een in game bericht wil sturen, krijg ik van XY de vraag naar welke Viper :D Maar, dat werkt ook niet elke keer, dus maar in Discord blijven doen.

  • Ik raak de gevoelige snaar aan om verder te kijken dan het huidige spel. In de eerste jaren gooide ik ook vaak met suggesties en zo kwamen er allerlei nieuwe ideeën. Zo werkt het toch? Ik had al bepaalde reacties verwacht jammer genoeg, vooral bij zoiets als een 'ledenlimiet' en misschien had ik het beter in 1 topic kunnen plaatsen als een geheel. Het is namelijk gebaseerd op de zoektocht naar competitie (tussen andere teams) wat nu zeer beperkt is. Je kan een klein team nooit met een groot team vergelijken in de huidige absolute getallen. Als we dat (meer) willen, dan moet het huidige systeem om of er meer aan toevoegen.


    Het doel van de competitie voor mij is niet puur om te winnen, maar om meer te kunnen vergelijken. Wat doen/krijgen anderen gedaan op een dag waarop ik veel heb gespeeld? Zulke statistieken vind ik leuk om te bekijken en soms mijn best voor te doen, en te zien of ik mijzelf kan verbeteren. By far ga ik niet het niveau halen van anderen gezien ik ervoor kies om realistisch te bouwen en niet van de grote winsten ben. En ik vind het ook niet leuk om altijd actief te 'moeten' zijn, maar ik geniet af en toe van een uitdaging want daar gaat een spel ook om. Het zou mijn speelplezier in elk geval kunnen verbeteren.


    Helaas krijg ik niet het idee dat iedereen mijn achterliggende gedachte begrijpt. Jullie hoeven niet bang te zijn om jullie 'imperium' of teamvrienden los te moeten laten. Door zo te denken blijft alles het bij het oude en zal er niets veranderen. Dan komt er geen competitie tussen de teams en blijft het alleen onderling van individuele teams. Willen we dat? Ik benoem hier geen fout of goed, het zijn de feiten.

  • Als je wil strijden met/tegen verschillende teams moet je daarvoor je meldingen klikken. Niet meer, niet minder. Zo doen alle teams dat. Het ene team nu beter dan het andere team maar als het grootste team het kan, kan een kleiner team het ook zeker. Je moet alleen weten hoe je het spel daarvoor moet spelen. Als je weinig actief bent ingame dan is het logisch dat andere spelers je gaan inhalen, ook als je gaat strijden tegen andere teams want die zijn wel altijd bezig met hun meldingen.


    Daarbij, NLRescue is ook klein begonnen met 1 speler en 0 credits. Daar weten ze goed hoe het spel werkt en daarom staan zij elke dag bovenaan. Kan een kleiner team ook, als je je ding maar goed doet. (Kleine tip: met real spelen is de kans kleiner om in de top 3 te komen elke dag dan dat je niet real speelt....)



    Een ledenlimiet is ook niet helemaal het ultime idee: een groot team met 600 spelers zou dus (bij een limiet van 100) ervoor moeten zorgen dat 500 spelers een nieuw team moeten zoeken. Gevolg: veel nieuwe teams die weinig gebruikt worden

  • Toch denk ik dat het mogelijk is om NLR te verslaan, als je zeer actief bent, en een paar teamleden hebt die dat ook zijn.

    Misschien niet als team maar zeker op individuele basis.

    Bij NLR hebben ze ook niet super veel, hele actieve delers. er zitten er een paar tussen die veel delen.

    Maar als je bijvoorbeeld 5 tot 10 zeer actieve spelers kan verzamelen. dan is het mogelijk.

    Hoe dan? Dat mogen de " uitdagers" zelf verzinnen.

    Maar er was 1 mini team een paar weken geleden iig heel goed bezig.

  • ik ben het ondertussen wel een beetje zat dat er elke keer maar weer gezeurd word op NLR.


    zelf ben ik ook van mening dat je veel spelers niet met elkaar kan vergelijken, de ene speelt real en de ander niet, de ene heeft de hele dag en de ander maar 2 uurtjes. en om dan te zeggen tegen de gene die veel spelen "speel dan maar 2 uur zodat wij ook een goed gevoel hebben" slaat natuurlijk nergens op.


    IEDEREEN SPEELT OP ZIJN OF HAAR EIGEN MANIER!


    en al die ideeën zijn leuk en aardig, maar worden altijd bedacht door mensen die niet uit NLR komen, hun hebben ook nog wat te zeggen/willen in dit verhaal.


    er zijn in NLR idd een paar grote spelers die veel klikken en delen waardoor er veel verdiend word. maar zelfs als je de 100 grootste in het team houd ( volgens een leuk idee ) zouden ze nog dik bovenaan staan. dus gaat dat echt nooit werken


    dus, laat gewoon iedereen lekker op hun eigen manier spelen. kan je daar niet tegen leg het probleem dan A.U.B niet bij een ander neer maar bij jezelf.....

  • Amen!

  • In principe zocht ik een andere/extra manier van uitdaging naast het huidige. Dan denk ik aan radicale EN aan kleine veranderingen. Vind je het geen goed idee? Prima, reageer dan op wat je wel leuk lijkt, verzin er iets bij of vraag door. Bedankt voor diegenen die dat wel doen! Ga dan niet allerlei andere dingen erbij halen en het groter maken dan het is. Ik val niemand persoonlijk aan en noem ook geen teams. Dus voel je niet zo overdreven aangesproken. Dat is een pessimistische denkwijze waaraan ik refereerde in mijn laatste alinea. Die is zo te zien niet goed gelezen anders zou de toon wel anders geweest zijn.


    Wij zijn SAMEN het spel, en SAMEN op het forum. Dit gedrag is ook de reden geweest dat ik jaren geleden het forum niet meer gezellig vond en ermee ophield, maar ik geef het weer een poging als oud speler op het forum. Hier wil ik het bij laten.


    On topic:

    Ik begrijp het punt dat als je een grote strijd wil voeren het mogelijk is om hard te groeien en boven iedereen uit te komen. Maar dit is niet de uitdaging die ik bedoel. Heel simpel gezegd wil ik wat meer verschillen zien tussen de teams en/of personen. Dan is mijn uitdaging: Hoe hard ga ik t.o.v. speler '2'? Hoe hard groeien we als team de laatste tijd? Op welke plek sta ik bij de meest verdienende spelers van afgelopen week/maand/jaar? Er bestaat extern een link voor die ik hier kreeg, waarvoor dank. Al zou dit in game mooier vinden omdat het dan erbij hoort. Het enige wat ik nu kan vergelijken is dat ik op mijn manier totaal niet vergelijkbaar speel t.o.v. anderen en die getallen zeggen en doen mij daarom niks.


    Als ik hier normaal reactie op kan krijgen, graag. Als je ergens anders mee zit wat je kwijt moet, open je zelf maar elders een topic en doe dat niet hier.

  • Jij hebt niks inhoudelijks ingebracht Schollekop79, je bent alleen bezig met trollen. Dus waar precies moet ik iets hebben gehad aan je bijdrage?


    Wat ik nog wil toevoegen: Ook extra statistieken binnen het eigen team lijken mij leuk, om elkaars groei te kunnen zien van verschillende periodes.

  • volgensmij zijn het hele normale reacties die hier worden geplaatst?


    ben ook van mening dat als je een idee op het forum gooit je ook tegen de reacties van mensen moet kunnen die het er niet mee eens zijn ( kan je daar niet tegen, plaatst dan niks op het forum ), zo kan je je idee alleen maar beter ontwikkelen lijkt mij.