[VP-002] Arrestatieteam (AT)

  • Ik mis nog steeds het arrestatieteam als mooie toevoeging in het spel. Dit kunnen beetje dezelfde meldingen zijn zoals van de zorgambulance. Denk aan geplande aanhouding/instap. Maar ook prio 1 meldingen voor onverwachtse situaties. Hierbij kan ook gedacht worden aan samenwerking met ambulance en brandweer etc. Mede redenen waarom ik dit een goede aanvulling vind. Ik denk ik haal het idee nog maar eens een keer aan. ;)

  • Ik mis nog steeds het arrestatieteam als mooie toevoeging in het spel. Dit kunnen beetje dezelfde meldingen zijn zoals van de zorgambulance. Denk aan geplande aanhouding/instap. Maar ook prio 1 meldingen voor onverwachtse situaties. Hierbij kan ook gedacht worden aan samenwerking met ambulance en brandweer etc. Mede redenen waarom ik dit een goede aanvulling vind. Ik denk ik haal het idee nog maar eens een keer aan. ;)

    Ben zelf niet zo heel erg thuis in de politie, maar meldingen zoals verward persoon zouden ze ook prima op kunnen rijden.
    Zeker een leuke toevoeging net zoals ME, ik meende dat beide op de bekende ''To do list'' staan.

  • Ja het AT kan inderdaad soms worden opgeroepen naar verward persoon omdat deze dan een te groot gevaar is voor normale agenten.


    En met het AT kan je nog weer nieuwe meldingen koppelen met de ZULU en later de OVD-P die op de to-do-list staat.



    groetjes fernando

  • Ben zelf niet zo heel erg thuis in de politie, maar meldingen zoals verward persoon zouden ze ook prima op kunnen rijden.Zeker een leuke toevoeging net zoals ME, ik meende dat beide op de bekende ''To do list'' staan.

    Klopt je kan eerst een interventie hebben van een verwarde persoon, en deze eventueel laten opschalen naar poltie en een 2e maal laten opschalen naar een AT

  • Ik heb zelf geen ervaring met de politie (ook nog niet in het spel :P )
    Maar het idee lijkt me wel cool :) ME/ AT ook voor ondersteuning in de gevangenis
    (en ondersteuning bij grote voetbal wedstrijden)

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Ik heb zelf geen ervaring met de politie (ook nog niet in het spel :P )
    Maar het idee lijkt me wel cool :) ME/ AT ook voor ondersteuning in de gevangenis
    (en ondersteuning bij grote voetbal wedstrijden)

    Dit is al een aantal keren besproken, misschien niet gezien en ook geen ramp.
    ME staat op een to-do-list (als ik me niet vergis), AT durf ik je even geen antwoord op te geven.

  • AT voor zover ik weet doet meestal geplande operaties. De DSI (Dienst speciale interventie) is beter in staat om een snelle respons te geven bij een terroristische aanslag of andere vormen van grof geweld ze hebben tegenwoordig ook rapid responders die zwaarder bewapend zijn die rijden vaak mee op meldingen.

  • kleed het in onder "DSI" dienst speciale interventies.


    Voorbeeld: wapengevaarlijke verdachte. Nu alleen met Noodhulp. Straks met DSI team.
    Voor wat achtergrond informatie kun je me altijd even contacten woukaa

    Team: LMO
    Regio:01, 02, 03, 04 05, 06, 07, 08, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25.


    - Beroeps post Hengelo Centrum (Regio 05).
    - Centralist Brandweer (Regio 05).
    - Vrijwilliger Post Oldenzaal (Regio 05).

  • inmiddels is deze update vorige week vrijdag uitgekomen.
    inmiddels zijn onze personeelsleden bijna allemaal opgeleid tot AT operator. de opleidingen lopen af van morgen ochtend t/m donderdag ochtend, want dan zijn de 10 dagen voorbij. ik neem aan dat er ook nog een uitbreiding moet plaatsvinden voordat het arrestatieteam operationeel kan zijn op het hoofdbureau.
    wanneer kunnen wij die uitbreiding verwachten op het hoofdbureau en hoelang duurt het om uit te breiden? want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk mijn AT operationeel hebben.

  • In de Discord werd dezelfde vraag gesteld en daar heb ik begrepen dat ze nog afhankelijk zijn van de ontwikkelaar en dat er een aantal zieken zijn.

    daar gaat het verkeerd. ik volg discord niet op 1 dag in de maand na als er een probleem is in het spel. zolang iemand discord NIET volgt weet hij/zij niet dat het wat langer duurt, daarom het verzoek aan iedereen om hier te spreken over problemen die wat langer duren.
    ik ken ongeveer 100 mensen in dit spel en weet ongeveer het gedrag waar ze kijken:
    ze kijken allemaal op facebook, komt ook doordat er gemeld wordt als er iets nieuws is
    zeker de helft kijkt wekelijks hier op het forum
    en ik ben de enige die in de discord server zit van die 100 mensen die ik ken en ik kijk eigenlijk alleen als er een probleem is in het spel omdat ik weet dat ik daar de meeste informatie kan krijgen als het over problemen gaat.


    graag zou ik nog een keer willen verzoeken of ook de informatie die in discord wordt gegeven ook op het forum gezet kan worden.
    er hebben zich bijna 130 000 mensen zich aangemeld voor het spel, daarvan hebben iets meer dan 1000 mensen zich aangemeld voor het forum en heel veel andere kijken mee als "gast" en op de discord server zitten 167 mensen. aanschouw de verschillen en als admins/beheerders van het spel, doe er iets mee, want ik en veel andere lopen door deze ongelijke verdeling weer best wel wat informatie mis.

  • Ik zie dat op Discord dit ook aan je is proberen uit te leggen. Maar toch nog maar een keer.



    Op Facebook komen de officiële berichten en wordt gereageerd op vragen. Er staat dus niet over alles een nieuw bericht.
    Op het forum wordt gereageerd op de vragen en voor het overzicht is het Nieuws er af gehaald en staat dat gewoon onder nieuws.



    Op de Discord zijn de gebruikers die er zijn actiever. Ook al zijn het er minder er zijn wel meer gesprekken.
    Hier worden ook de vragen van spelers beantwoord net zoals op het forum en Facebook. Iedereen heeft een keuze voor zijn of haar favoriete communicatie kanaal. Iedereen mag dus zelf zijn vraag stellen op het kanaal dat hij of zij wenst. Net zoals jij het nu hier stelde en het vanmiddag al op Discord is gesteld.



    Ik heb jou vraag beantwoord met de informatie die vanmiddag aan ons is beantwoord. Het is niet de bedoeling dat elke vraag op elk medium wordt gekopieerd en het antwoord er bij wordt geplakt. Er worden gewoon veel te veel vragen gesteld op Discord om ze allemaal hier ook nog eens te zetten. Tevens is Discord voor de spelbeheerders en overige helpers makkelijker op hun telefoon even tussendoor wat beantwoorden, dan dit forum waardoor het wat langer kan duren.

  • Goedenavond,


    Even een korte uitleg over onze manier van communiceren via de verschillende kanalen, zodat dit duidelijk is.


    Facebook
    Dit is ons primaire communicatie medium. Alle informatie die wij hebben wordt hier volledig gedeeld.


    Forum
    Dit is primair ons medium om jullie de mogelijkheid te geven om suggesties te doen, fouten te melden, et cetera.
    Informatievoorziening wordt hier ook gedaan, alleen tegenwoordig via een link naar ons Blog.
    Dit hebben wij aangekondigd in een eerder bericht en is gedaan om alles overzichtelijker te houden.
    Het forum voldeed hierbij niet meer aan onze eisen - net als in Duitsland - waardoor hiervoor gekozen is


    Blog
    Zoals gezegd, dient het blog naast uitleg, handleidingen, tutorials en het daadwerkelijke blog ook voor Nieuws.
    De berichten en afbeeldingen die hier geplaatst worden, worden 1 op 1 gekopieerd van Facebook.


    Deze 3 kanalen zijn dan ook meteen al onze officiële communicatie kanalen.




    Discord, zoals hierboven genoemd, is geen officieel communicatie kanaal van Meldkamerspel.
    De oprichters van Discord zitten sinds dit jaar toevallig in Team Meldkamerspel, maar dit is en blijft geen officieel medium.


    Veel informatie die je hier voorbij ziet komen, is van spelers die hier niet over geïnformeerd zijn.
    Een aantal gesprekken is op basis van de verstrekte informatie via het Forum of Facebook.
    Een aantal andere gesprekken is hypothethisch, en niet op door ons naar buiten gebrachte feiten gebaseerd.


    Mededelingen die hier door teamleden van Team Meldkamerspel gedaan worden, zijn op persoonlijke noot.
    Daarbij wordt hier geen informatie verstrekt die hier en op Facebook niet verstrekt worden.


    Ik hoop dat het allemaal duidelijk is nu.

  • Beste mks team,


    Ik vroeg mij af hoe ver het met de AT staat. Ik had uiteraard al begrepen dat er wat probleempjes waren omtrent personele bezetting binnen het team, maar ik was toch even benieuwd.
    Is er al iets van een richt/streefdatum bekend? Dit omdat de opleidingen natuurlijk nu al afgelopen zijn en de verwachting toch was dat na die +-10 dagen het geïmplementeerd zou worden. En uiteraard alle begrip voor de situatie en jullie harde werk binnen het spel. Alleen niet geschoten is altijd mis


    Groetjes,
    Dutchi