Toevoegen "kleine" Brandweerposten

  • Zoals sommigen van jullie misschien reeds gemerkt hebben is in zowel het Duitse "Leitstellenspiel" als in het Engelse "Missionchief" een kleinere versie van de brandweerpost beschikbaar gekomen. Dit betreft in het Duitse spel de zogenoemde "Kleinwachen"; een brandweerpost welke 6 voertuigen en 2 haakarmbakken kan stallen, en voor de helft van de prijs van een normale brandweerpost gekocht worden.


    Nu is mijn suggestie om dit nieuwe gebouw ook toe te voegen aan de het Nederlandse Meldkamerspel, aangezien dit gebouwtype, zeker in het geval van kleine korpsen, voordeel met zich meebrengt.


    Ik hoor graag jullie mening. :)


    Toevoeging: hier een link naar de originele bekendmaking van dit gebouwtype op de Facebook van "Leitstellenspiel" inclusief korte uitleg (https://m.facebook.com/story.p…14782&id=1402692593277605), voor degene die de Duitse taal/vertalingen van Facebook een beetje machtig zijn.

  • Ik snap dat het leuk kan zijn en toevoegt, maar ik zie niet voor me dat grotere spelers bijvoorbeeld posten gaan verwijderen om deze postjes te bouwen, maar dat is mijn mening

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Grote posten kun je ook verplaatsen en dan vervangen door kleine. En er beginnen ook steeds meer nieuwe spelers!!!


    Ik zou het een geweldige toevoeging vinden.

  • Ook mij lijkt me deze update een goede toevoeging. Wil nog een aantal Veiligheidsregio's toevoegen met veel posten met maar 1 of 2 wagens. Daarvoor zou dit een uitkomst zijn. Ik zeg doen. Zeker omdat het al in de Duitse versie is toegepast dus redelijk eenvoudig over te nemen is vermoed ik.

  • Voor kleine spelers lijkt het misschien wel iets, maar ik vind het sparen voor de duren posten ook wel een uitdaging hebben.
    Alleen als ik er gebruik van zou gaan maken is dat pas bij nieuwe posten, ga mijn oude niet verwijderen.
    Maar toch zie ik persoonlijk liever andere updates i.p.v. dit.

  • Correct, een kleine toelichting.


    Kijk eens bij de reacties op de Duitse Facebook.

    • Grote posten kunnen niet naar kleine posten worden omgezet.
      Spelers die dus al hun 'kleine' posten reeds als 'grote' hebben gebouwd, schieten er dus voor die kazernes niks mee op.
    • Net als grote posten gaan kleine posten zeer sterk in prijs omhoog.
      Dit is iets dat in Duitsland is bepaald en wat wij op moeten volgen; wij hebben hier niks over te zeggen als team.
      Als je een beetje op de Duitse pagina leest, zie je een groot aantal voorbeelden van spelers waarbij de kleine posten vanaf het begin af aan al 800.000 tot 1.000.000 kosten.
      En als je denkt dat die verhoging plaatsvindt vanaf 25 kleine posten: nee, ook als je alleen 25 grote posten hebt, komt er een toeslag bij voor de kleine posten.
      En ja, ook bij deze kleine posten schieten de prijzen vanaf 25 posten flink omhoog.

    Wanneer wij op dit moment veel vragen krijgen over dat er juist meer plaatsen voor haakarmbakken en voertuigen nodig zijn, lijkt het me dat dat eerst geregeld moet worden.
    Deze update spaart geld (indien van toepassing, omdat veel spelers reeds een grote kazerne hebben geplaatst), maar voegt in wezen geen nieuwe content toe.


    Dit zijn overigens mijn eigen punten.
    Geen idee of mijn collega's nog aanvullingen hebben/hadden.
    In ieder geval is besloten dit voorlopig niet te doen.


    Edit: De reden dat de prijzen zo hoog zijn, is dat kleine posten gewoonweg 50% goedkoper zijn in vergelijking met een grote post.
    Er is één 'teller', wat wil zeggen dat als je een grote post nu voor 1.000.000 wilt kopen, je dus 500.000 voor een kleine moet betalen.
    En daarbij komt ook nog eens dat als je in dit voorbeeld een kleine post zou kopen voor deze 500.000, je volgende grote post niet meer voor 1.000.000 te koop is, maar een tandje hoger gaat (ondanks dat je nooit een grote post voor deze 1.000.000 hebt gekocht).

  • Als aanvulling op het duidelijke verhaal va @Data wil ik nog graag de volgende extra toelichting geven:


    We beseffen ons namelijk ook dat het spel al redelijk complex begint te worden. Het spel kent veel functies die niet bij alle spelers bekend of duidelijk zijn. Het toevoegen van een tweede type brandweerpost waarbij het verschil niet direct duidelijk is, levert in onze ogen mogelijk alleen maar meer vragen op.

  • Misschien dat het in een apart topic moet, maar misschien is het mogelijk om een lijst met alle functies te maken. Dit zou dan weer meer duidelijkheid kunnen gaan geven.

    We hebben natuurlijk een poging gewaagd met de wiki. Ik verwacht, alleen heb ik weinig statistieken die veel duidelijk bieden, dat dit niet het gewenste effect heeft. Daardoor moeten we het spel aanpassen om meer tekst en uitleg in het spel te verwerken, en menu's duidelijker in te delen. Het instellingen tabblad van de meldkamer is wat mij betreft een hel. Ook dit staat uiteraard op onze update lijst.

  • Ik heb de mini-kazerne even uitgeprobeerd bij Missionchief, het is op zich wel een leuk systeem voor beginners (verschrikkelijk traag nu ik eens opnieuw begin). Maar goed, om het spel steeds maar voller te maken met meer functies betekend niet dat het daardoor beter is. Ik vind de melding 'Suikertekort' bijvoorbeeld best raar klinken (voor iemand met waarschijnlijk een 'Hypo').


    Ik vind de NL versie tot zover het leukst denk ik, en er zijn genoeg andere dingen om ook aan te werken dus zou dat graag eerst zien gebeuren! :)