[FM-506] Tijdsgebonden Meldingen

  • De meesten zullen het misschien wel herkennen: Je bent afgeleid van het spel en als je terugkomt staat je lijst vol met meldingen, je kan ze even klikken en klaar. Toen bedacht ik me dat of je nu snel of langzaam reageert niets uitmaakt voor het spel. Daarom dacht ik aan een soort reactie timer bij bepaalde meldingen. Op dit moment blijven de meldingen standaard 24 uur staan geloof ik. Je kan hier genoeg opties voor verzinnen.


    Bijvoorbeeld:
    1. Dat er een tijd(sbalk) gaat lopen wanneer een (speciale) melding komt. Er moet binnen die tijd iets gestuurd worden anders verdwijnt hij.
    2. Omdat idee 1 best wel veel impact heeft dacht ik ook aan een soft versie: Als de tijd van de melding gaat lopen en je binnen X tijd reageert, je een % of een vastgestelde hoeveelheid credits krijgt als bonus op de melding.


    Volgens mij zijn er veel dingen mogelijk waarmee je kan variëren of combineren qua ideeën. Mij leek dit wel iets spannends om erbij te doen (hoe actiever je speelt, hoe meer je ervoor kan worden beloond). Maar het kan wel de chemie van het spel ontregelen dus ik denk persoonlijk dat dit niet voor alle meldingen moet gelden. Verder vraag ik me ook af in hoeverre dit uitvoerbaar is.


    En vooral het belangrijkste, wat vinden jullie ervan? :) idee 1, idee 2, allebei gecombineerd of beter helemaal niet?

  • Mij lijkt idee 1 goed bij zo'n soort melding van een persoon die bijvoorbeeld hartaanvaal heeft en die melding blijft natuurlijk ook 24h staan maar in het echt kan dat nooit dus wel optie omdat erbij te nemen binnen zoveel minuten moet de ambulance gearriveerd zijn. Dat is natuurlijk ook met veel andere meldingen zo met brand of een overval wat snel opgelost moet zijn.

  • Wij hebben nog wel onze twijfels bij de tijdsgebonden meldingen. Het is namelijk niet voor niets dat we de meldingen 24 uur open laten staan, dat mensen niet overlijden etc.

  • Mij leek het ook niet iets voor alle meldingen, maar bijvoorbeeld een kat uit de boom als je daar niet snel genoeg op reageert dan is hij zelf al uit de boom gesprongen bijvoorbeeld. Verder dat je een mens z.s.m. uit een huis kan redden of een patiënt verzorgen voorkomt erger en is dus een betere prestatie = bonus. Zo moet je het denk ik invullen.

  • Mij leek het ook niet iets voor alle meldingen, maar bijvoorbeeld een kat uit de boom als je daar niet snel genoeg op reageert dan is hij zelf al uit de boom gesprongen bijvoorbeeld. Verder dat je een mens z.s.m. uit een huis kan redden of een patiënt verzorgen voorkomt erger en is dus een betere prestatie = bonus. Zo moet je het denk ik invullen.

    ja zo iets denk ik er ook over!!

  • Mij leek het ook niet iets voor alle meldingen, maar bijvoorbeeld een kat uit de boom als je daar niet snel genoeg op reageert dan is hij zelf al uit de boom gesprongen bijvoorbeeld. Verder dat je een mens z.s.m. uit een huis kan redden of een patiënt verzorgen voorkomt erger en is dus een betere prestatie = bonus. Zo moet je het denk ik invullen.

    Dat lijkt me op zich wel een leuke toevoeging, alleen wat de meeste zeggen, niet op alle meldingen....

    je gaat dan wel weer te veel lijken
    op 112simulator en dat is juist niet leuk je moet niet dingen het zelfde doen als 112simulator

    Ooit wel is 112simulator gespeeld ? man man man, wat ziet dat spel er uit zeg :( om van te huilen ;)
    Mocht die toevoeging wel toegevoegd worden, dan lijkt meldkamerspel nog steeds niet op 112simulator ;)

  • ik heb wel eens 112simulator gespeeld
    daar moet je binnen een bepaalde tijd bij een slachtoffer zijn
    en dat is hier niet en dat is misschien niet dat het echt lijkt maar je moet ook weer niet op ander spellen lijken met zulke dingen

  • Hoi allemaal.
    Een N00b hier.


    Ik heb gezien dat dit al afgekeurd is, maar ik wil toch graag de discussie heropenen, ik heb er namelijk een ander idee over dan wat hierboven reeds benoemt is.
    Ik heb het volgende voorstel:


    De functie is naar keuze aan/uit te schakelen, zodat spelers zelf kunnen kiezen in welke modus ze willen spelen. Of zelfs nog tijdens het spelen kunnen switchen, zodat je zelf kunt kiezen hoeveel tijd je op dat moment erin wilt steken.
    Uiteraard veranderd switchen niks aan de hoogte van de beloningen. (24 uur ten opzichte van tijdsdruk) anders ontstaat er een ongelijk speelveld.
    Op deze manier kun je dus bijvoorbeeld effe een uurtje intensief spelen, en op onbeperkt/24uur modus zetten voor de nacht(niet vergeten dan haha)


    De eventuele switch gaat in per volgende melding, dus niet dat, als je de tijd niet gaat halen, gauw op onbeperkt modus zet om hem alsnog te halen.


    Ik stel ook voor dat er een boete op staat als de tijd niet gehaald wordt of de patiënt overlijdt.
    En misschien ook dat de beloning minder wordt naar mate men later aankomt bij de melding. Dit laatste staat wat mij betreft volledig ter discussie.


    Graag hoor ik jullie (en vooral die van de chef want die moet het maken haha) mening.


    Groetjes Thomas

  • Wij hebben nog wel onze twijfels bij de tijdsgebonden meldingen. Het is namelijk niet voor niets dat we de meldingen 24 uur open laten staan, dat mensen niet overlijden etc.

    Ik hoop persoonlijk dat het ook zo blijft! Juist vanwege dit concept ben ik hier komen spelen. Je kan gerust even tussendoor naar toilet enz. en daarna weer rustig je meldingen weer oppakken!!!

  • Ik hoop persoonlijk dat het ook zo blijft! Juist vanwege dit concept ben ik hier komen spelen. Je kan gerust even tussendoor naar toilet enz. en daarna weer rustig je meldingen weer oppakken!!!

    Dat was nou juist het idee. Iedereen kan zelf bepalen hoe hij/zij speelt. Dus voor jou verandert er hooguit dat je de tijdsdruk uit moet zetten(afhankelijk van wat de standaard instelling wordt) en verder blijft het exact hetlzelfde.

  • Dat was nou juist het idee. Iedereen kan zelf bepalen hoe hij/zij speelt. Dus voor jou verandert er hooguit dat je de tijdsdruk uit moet zetten(afhankelijk van wat de standaard instelling wordt) en verder blijft het exact hetlzelfde.

    Ik denk dat daar heel veel tijd in gaat zitten om dat te realiseren. En ik (en ik denk vele met mij) zouden liever zien dat ze die energie voor echt belangrijkere updates gebruiken!!

  • Het lijkt me wel een mooie toevoeging zoals al eerder aan gegeven in dit topic.
    Maar om dit nu vlug in te gaan voeren weet ik niet of dat nu verstandig is. Ik zou liever andere updates hebben.
    En als deze functie in het spel komt weet ik ook niet of ik het ga gebruiken.
    Als ik bijvoorbeeld op het werk speel laat ik het spel meestal open staan als ik met een klant aan het bellen ben. Zou zonde zijn als al de meldingen verloren gaan hierdoor. Spaar ze dan liever op om ze na het gesprek allemaal weer op te lossen.
    Dus ik zou zeggen als we dit gaan heroverwegen moeten eerst de lijsten maar eens weggewerkt gaan worden.

  • Ik ben er op tegen.
    En ik denk niet dat Sebastiaan zijn tijd hier in wil steken als hij al moeilijk doet over de opschaling.
    Want hij is ook niet blij dat de prio 2 bijna niet word gebruikt dat heeft veel tijd gekost dus ik denk niet dat het gaat worden ingevoerd.

  • Je zal de tijdsdruk er maar gewoon zelf bij moeten bedenken. Als er in het echt een hartstilstand is en er is een ambulance nodig, maar er zijn geen ambulances beschikbaar is die nog steeds nodig als die persoon overlijd. Als een huis tot de grond toe afbrand zal er nog steeds brandweer moeten komen. Als er ergens politie nodig is, maar alle daders zijn verdwenen moet er nog steeds worden gezocht/aangifte worden gedaan.