Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • Klopt OSM is down, nu wachten tot ie weer up is.

  • Ik kreeg zoveel extra verspreidingen, dat ik in de meldkamer de instelling voor verspreidingen uit heb gezet. Mijn lijst begint vanavond echter met een verspreiding van een inzet, terwijl ik die inzet zelf niet eens heb gekregen.

  • verspreidingen zouden gegenereerd moeten worden tijdens dat een melding afloopt. (Groen)

    Als er meerdere mogelijke verspreidingen zijn worden alle mogelijke verspreidingen aan de hand van een kans berekening bepaald.

    Eerst werd er maar max 1 gedaan, maar dit is laatst op verzoek van andere landen aangepast. Dit is ook een systeem dat voor alle landen hetzelfde is.

    Locatie zou in de buurt van de melding moeten zijn. Uit mijn hoofd als goed is max 1 km


    Verder ook niet nieuw, want het is al een geruime tijd aanwezig.

  • Grotere meldingen (13K+) worden nauwelijks meer gegenereerd. 10K tot 13K is ook mager.
    Normaal ook een shitload aan vrachtwagen branden (9985), maar ook nauwelijks meer.

    Kijk ik in mijn meldingenlijst voor eigen te verdienen credits, is die ook een 40% kleiner......

  • verspreidingen zouden gegenereerd moeten worden tijdens dat een melding afloopt. (Groen)

    Kan je dan verklaren hoe ik vanmorgen als eerste 6 meldingen had van een verspreiding? Want dat vind ik dan wel interessant.


    En verder vind ik als ik dan inhoudelijk wat mag zeggen van de verspreidingen het vreemd dat als bijvoorbeeld al 20 gewonden heb gehad je dan nog 3 keer een extra gewonden persoon krijgt die rook heeft ingeademd.
    Daarnaast komt het voor dat je bij een loze melding ook zomaar 5 of 6 keer verspreiding kan krijgen. Iets wat helemaal vreemd is in mijn ogen.

    Het maakt mij niet zoveel uit want het is een optie in het spel die je kan uitzetten en als ik het zat ben kan ik altijd daar ook voor kiezen.

  • Dat loze is idd iets van de ontwikkeling waar de ontwikklaar momenteel nog geen oplossing voor heeft. Dit is dus voor lief genoemen bij het gaan gebruiken van de optie.

    Als jij je dag start met die meldingen zijn er dus meldingen afgerond toen je lijst leeg was. (mogelijk een teammelding als je offline was)

  • Dat loze is idd iets van de ontwikkeling waar de ontwikklaar momenteel nog geen oplossing voor heeft. Dit is dus voor lief genoemen bij het gaan gebruiken van de optie.

    Als jij je dag start met die meldingen zijn er dus meldingen afgerond toen je lijst leeg was. (mogelijk een teammelding als je offline was)

    Kan het zijn dat die meldingen in de pipeline zitten? Dus dat die komen omdat de laatste melding van de vorige dag deze melding was?

    Dan zou het dus zo zijn dat de meldingen ook nog gegenereerd kunnen worden als de eerste meldingen omdat de laatste een melding was waar het zou kunnen ontstaan.
    De andere optie is namelijk niet mogelijk omdat ik zelf alle teammeldingen dichtrij.
    Ik probeer alleen maar mee te denken...

  • Ik heb er een hekel aan om een fout aan te maken, maar ik denk dat er bij deze melding toch ergens een foutje ingeslopen is (Niet dat het uitmaakt voor de afronding)

    https://prnt.sc/d9GjyHnsn-QI

    Bij de tweede variant is de kans op transport 0% terwijl wel de MMT arts zou kunnen komen


    Bij de derde variant is de kans op transport echter 75%


    Voor degene die denken dat ik alle uitrukken hier op nakijk, nee hoor. Maar ik heb mijn eigen uitrukregels en toen viel mijn oog op dit.;)

  • Als ik naar het subforum Materiaaloverzicht ga, dan mis ik daar het roepnummeroverzicht voor veiligheidsregio's 1/2/3 (Groningen/Friesland/Drenthe).

    Kan dat kloppen?


    Want ik weet nu niet of kan het niet zo snel achterhalen waar in Friesland een basisstation is voor een Officier Geneeskunde (OvG) voor de regio's Friesland en Drenthe.

    Nu heb ik er wel 2 of 3 in Groningen geplaatst maar soms moeten die lang onderweg zijn om in een uithoek van Drenthe of Friesland naar een oproep te rijden.



    Is er ergens een overzichtlijst voor de geneeskundig materieel voor de genoemde regio's?

  • Een vraag ivm Inzetvoorstellen.


    Ik wil een inzetvoorstel aanmaken voor 1 TS.


    Maar als een SI-2 wordt geselecteerd wil ik dus een 2° TS starten. Ik was aan het spelen met liters water en gaf daar 1000L in in de hoop dat dit zou aanvullen; maar dan blijkt dat een TS (met min 1500L) ook een tweede TS meestuurt.


    Wat doe ik verkeerd ? Of kan dit anders ?

  • even een vraag betrekking tot ambulance vervoer,

    Komt er ook een ambulance bus in het spel waarmee je meerdere patiënten kan vervoeren?

    Deze bestaan in alle landen.

    We zijn al geruime tijd met een content pack voor de ambulance, echter is deze wat lastiger voor de ontwikkelaar om in te voeren. Dus staat op de lijst, maar wanneer geen idee.

  • waarom kan amerikaans systeem (heb over missionchief) hier niet worden toegepast

    Omdat wij op de "oude" code van de vorige ontwikkelaar zitten. Daardoor zitten er heel veel handmatig toegevoegde dingen in het spel.

    Ze moeten de basis code eerst herschrijven/herstellen om problemen te voorkomen.