Posities door Fire-Ard

Nogmaals mijn excuus voor de onduidelijkheid.

Ik speel inderdaad met LSSM 4 dus ik heb de functie aangezet. Dank jullie wel voor het meedenken en excuus voor de verwarring die er is ontstaan. :(

Misschien doe ik wat fout in het opleiden, dus vandaar mijn vraag.

Stel ik bouw een nieuwe kazerne in Weert

En op die kazerne wil ik een HOvD hebben, dan start ik nu de opleiding HOvD en dan scroll ik in de lijst tot ik Weert zie en dan kan ik daar iemand opleiden.

Mijn vraag is alleen of er net zoals bij de posten is gekomen (niet in de Meldkamer maar in het overzicht) een zoekfunctie zodat ik snel bij Weert ben.

Vooral als je meer dan 350 kazernes hebt, is het scrollen vervelend.

Als ik nu hoor dat het veel werk is en dat het eigenlijk niet kan, dan vind ik het prima, want dan blijf ik het op de oude manier doen.

Dus tot dat de ontwikkelaar een optie gevonden heeft geen nieuwe uitbreidingen meer? Of alleen in de bestaande POI? Meer van hetzelfde? Ik vind het juist leuk dat er nu steeds meer meldingen en variatie is in meldingen? En om eerlijk te zijn, mij interesseert het geen reed of de veerpont naar Texel in de fik staat op de Peel.

Ik zelf vind het wel jammer als ik een veerboot midden in de Peel in de brand heb staan, of een aanrijding met een tram in Zeeland. Maar ik snap ook wel dat je dit niet kan voorkomen omdat je geen controle systeem hebt op je POI.

Natuurlijk ben ik blij met nieuwe meldingen, ik vroeg me alleen af of je die wel zou moeten koppelen aan een POI als je weet dat het POI systeem vervangen gaat worden. (Zoals ik het nu teruglees was dat misschien niet helder geformuleerd)

Ik vraag me soms echt af waarom realistische spelers dit spel spelen.,...
    Als ik met zo iemand in gesprek ga...
    - generatie vindt veelal plaats op de snelste mogelijkheid

- vinden het dan wel normaal dat op een dagje spelen zo een 10 woningen exploderen, er 100 gaslekken zijn
    - er 250 meldingen met lifelners zijn geweest

- er 50 politieachtervolgingen zijn geweest

- er 3 hardloopwedstrijden geweest zijn en ga zo maar door.....

De reden waarom ik realistisch speel, is dat ik dan niet "blind" hoef te klikken. In het begin had ik op elke kazerne alles staan en dan was het uitrukregel en klaar. Dat vond ik minder uitdagend worden. Dus toen ben ik overgestapt op realistisch op elke kazerne.

Verder ben ik het met je eens dat het aantal meldingen nooit realistisch is, zelfs niet als je de snelheid op realistisch zet. Die illusie heb ik ook niet en daar ging mijn punt ook niet over. Ik vind het prima als iedereen op zijn of haar manier speelt.

Ik heb alleen wat meer moeite dat ik branden krijg op plaatsen waar het niet kan. En dan vooral met de grote branden. Maar ik vind niet dat daardoor er geen nieuwe meldingen zouden moeten komen. Sterker nog, ik ben altijd verschrikkelijk nieuwsgierig wat we er op maandag bij krijgen.

We kunnen ook gewoon accepteren dat het een leuk spel is, wat nu eenmaal niet realistisch gespeeld kan worden (ja bij benadering), en dat we een gameteam hebben wat stinkend zijn best doet om het spel leuker en attractiever te maken.
    Ik kan me nog herinneren dat we zo blij als een kind waren met de teammelding, vliegtuig neergestort. Meldingen met meer dan 5000 credits waren toen uitzondering

Ik kan wel zeggen dat het mij nooit gaat om welke melding dan ook, mijn onderwerp over de POI ging meer over het feit dat de meldingen gekoppeld waren aan een Formule 1 circuit en dat we daar een POI voor moeten aanmaken en dat het eigenlijk (als je de melding letterlijk neemt op 1 plek kan)

Als je dan 5 meldingen op rij krijgt die niet kunnen omdat iemand een POI heeft aangemaakt die ergens niet hoort dan is het misschien wel mijn stukje wat ik moet leren accepteren dat het zo is.

Ik heb het onderwerp nooit willen aanmaken om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe meldingen waren, ook niet om de huidige manier van meldingen ter discussie te stellen. Ik wil voor mijn zelf duidelijk hebben hoe je dan de POI goed moet aanbrengen. En ik geef toe dat ik het haast onmogelijk vind om alle POI goed aan te maken. Er is bijvoorbeeld geen lijst met transformatorhuisjes (en wat tellen we er wel bij en wat niet)

Er is ook geen lijst met alle cafés in Nederland.

Ik denk alleen als er meer mensen de POI aanbrengen op de juiste plek (en er zijn genoeg spelers die dat wel doen, zoals ik elke dag 15 minuten POI in mijn gebied probeer aan te maken) de kans op een "foutmelding" minder wordt.

Hoewel dit topic al wat ouder is, wil ik toch iets opmerken.

Bij de voorstellen van voertuigen is de politieboot afgewezen. In deze post lees ik dat er eventuele politieboten wel in het spel kunnen komen.

Nu was ik gisteren bij de wereldhavendagen en zag ik twee van deze jetski's voorbij komen.

Die mogen wat mij betreft dan ook in het spel.

Ik vind de hele meldingen rond Halloween, Pasen, Moederdag of wat dan ook, ook niet nodig maar daar gaat het niet om.

En het gaat mij ook niet om gelijk te hebben in deze zaak want ik speel niet voor een award of voor opdrachten.

Maar als je in twee opeenvolgende weekenden twee verschillende POI nodig hebt voor dezelfde melding dan kan je bij iedereen de schuld neerleggen maar dan vind ik dat op zijn minst vreemd.

En wat de POI betreft, ik vind het raar dat ik een melding krijg midden in een woonwijk in mijn woonplaats met racistisch gezang van een tribune. De reden? Iemand heeft dus daar een POI aangemaakt.

Dat andere op circuits die niet voor de formule 1 zijn maar wel een circuit zijn de POI aanmaken kan ik nog begrijpen. (Dat kan je oplossen door de melding F1 winnaar valt van podium te vervangen door winnaar valt van een podium om maar mee te denken)

Nogmaals het gaat me niet om een award of om de opdrachten af te hebben. Ik vind het alleen jammer dat je een POI aanmaakt (Want circuit was er nog niet) voor een event dat twee keer per jaar is en dat als je naar de meldingen zelf kijkt maar op 2 plekken kan in België en Nederland.

"POI nodig hebt voor dit event wat als je eerlijk bent maar op 1 of 2 plaatsen te vinden is in Nederland."

Dat klopt niet helemaal. Ik heb er vanmiddag een stuk of 40 aangemaakt. Alleen als je je beperkt tot mogelijke F1 banen, dan zijn het er inderdaad maar 2. Maar Nederland kent vele malen meer circuits.

Een van de meldingen is F1 winnaar valt van het podium, dan kom ik echt maar tot 1 circuit ;)

Dat is hetzelfde als altijd, POI wordt soms (niet altijd) vermeld in de nieuwsberichten, maar om te zien wat er nodig is voor een melding kan je altijd kijken in de lijst met meldingen. Daar zie je ook de POI per melding.

Ik snap wel dat je een POI niet altijd vermeld maar als je vorig weekend meer dan 20 racemeldingen krijgt en dit weekend geen dan kan je toch begrijpen dat dit vragen op gaat roepen.

Ik heb nog nooit lopen mopperen op weekendopdrachten of over eventopdrachten.

Ik reageerde alleen naar aanleiding van het feit dat je een POI nodig hebt voor dit event wat als je eerlijk bent maar op 1 of 2 plaatsen te vinden is in Nederland.

Dan kan je dus inschatten dat iedereen die niet in de buurt zit van die twee plaatsen de POI gaat aanmaken om uiteindelijk wel de meldingen te krijgen.

En ik vind dat als je dit kan verwachten je wel moet nadenken of je het dan op die manier moet doen. Want tijdens een event (zoals moederdag, Pasen, Kerst, Halloween) komen de meldingen ook gewoon waar ze komen. Maar goed misschien denk ik er wel anders over.

Sorry dat ik vervelend blijf, maar is de POI de letterlijke positie of kan je ook in de omgeving (een kleine afwijking bijvoorbeeld van de POI ) de melding krijgen?

Zoals Piet dus eerder al schreef, had het vorig weekend al op de POI circuit moeten staan i.p.v. stadion. Wat zou je met racemeldingen in bijvoorbeeld een voetbalstadion moeten. De fout ligt in deze dus wel bij XY en niet bij het Gameteam.

Ik ga niet lopen zwarte Pieten maar in de berichten op facebook en de blogs is door het gameteam nergens gemeld dat er een POI circuit nodig was.

Dat in een eerder weekend de meldingen wel kwamen en dit weekend niet kan misschien wel komen omdat er een ander POI is gebruikt in een eerder weekend maar zowel dit weekend als vorig weekend was ik niet op de hoogte (en met mij denk ik veel spelers) dat er een POI circuit was.

Ik had dan geen meldingen gehad omdat zowel Zandvoort als Spa niet in mijn gebied lagen waar ik mijn kazernes heb staan dus daar gaat het mij niet eens om maar dat het hele event niet klopt is ook wel duidelijk want ik moet ook 6 opdrachten afmaken (zowel deze als vorige week) terwijl ik 2 opdrachten had gehad. De rest was met coins en dat is nog nooit zo geweest dat je verplicht coins moet uitgeven om de event beloning te halen.

De melding komt op de plek van de POI, heb je in de buurt van de post (bepaalde straal in afstand van de post) geen POI, dan kan die niet gegenereerd worden. Dus maak ze waar je wilt in de rivier. Mag je allemaal zelf bepalen. 1 voor de hele rivier (is de kans dat een melding komt kleiner), of vlakbij elke post in de buurt van die rivier.

Ik weet hoe het principe is van de POI, maar dat is toch niet het antwoord op wat ik vraag? Of ik snap het niet.

Want hoeveel POI maak je dan bijvoorbeeld aan bij een veerpont? 2? 41 (elke keer net naast elkaar op de route van de veerpont?) Dat soort zaken zijn volgens mij voor de mensen die wel met de juiste POI willen werken belangrijk om te weten.

er licht een melding bij XY om hier voor de toekomst naar te kijken.
    Aangezien dit event in het weekend is kan er niks tijdens het event worden aangepast helaas.

Voor nu moeten we dus even accepteren dat het niet gelopen is zoals we allemaal gehoopt hadden.

Als ik jullie bericht goed las, is de schuld eigenlijk niet bij XY maar van het gameteam omdat de meldingen in een stadion waren en jullie dit anders hadden gewild. Als er niets gewijzigd was in de afgelopen week, had het race-event (wat twee weekenden in een jaar is) gewoon afgerond kunnen zijn.

Maar goed, het is jammer voor de extra opdrachten en voor de award omdat we een jaar kunnen wachten voor we er mee verder kunnen.

Je eerste punt over nieuwe meldingen met nieuwe POI is correct, die worden door het Gameteam gemaakt en ook erg logisch. Zonder die POI krijg je nog meer veerponten ergens midden in een bos e.d. doordat ze op een willekeurige plek komen. Dus zolang dit systeem bestaat zullen we het er mee moeten doen.

Nee, het is niet logisch om bij een systeem waar je als ontwikkelaar niet tevreden over bent en je op zoek bent naar andere oplossingen om dit elke keer uit te breiden zodat de fouten alleen maar groter worden.

Richtlijnen schrijven, tja, mijn mening is dat het zonde van de tijd is. 99% van de spelers neemt de tijd niet eens om teamregels normaal te lezen of basisuitleg hoe het spel werkt. Dus verwacht niet dat iemand een uitleg/richtlijnen over hoe je POI kan plaatsen gaat lezen.

Het zou voor spelers die wel de POI willen gebruiken handig zijn. Want maak je bijvoorbeeld in een natuurgebied 1 POI aan of moet je er 25 aanmaken? Ik heb voor een deel POI aangemaakt (geen idee hoeveel) maar ik weet niet hoeveel POI je moet maken in bijvoorbeeld een rivier.

Of om in het kader van de veerpont te blijven: Maak je de POI aan in het midden van de route? op beide oevers, of zet je de hele route vol?
    Dat soort zaken zou ik bijvoorbeeld wel graag willen weten omdat ik denk dat hoe meer mensen op de juiste manier een POI aanbrengen het aantal "fouten" naar beneden brengen.

We kunnen ons aan van alles gaan ergeren, maar soms is het gewoon beter om te denken het is niet anders. Het is en blijft een spel, 100% realistisch krijg je niet voor elkaar, maar het Gameteam en de ontwikkelaar doen hun best om het zo goed mogelijk te maken en realistisch mogelijk. Dit is niet altijd mogelijk zonder dat het te veel tijd gaat kosten in heel veel andere updates gestoken kon worden.

Ik snap ook prima dat 100% realistisch niet logisch is. Daarvan heb ik ook nooit gezegd dat het op die manier zou moeten. Dat niet iedereen realistisch speelt en dat dit een vrije keuze is, snap ik prima. Maar ik vind dat als je zonder dat er ook maar ergens controle is, willekeurig POI kan neerzetten waar je wil dat dit wel het andere uiterste is. Ik begrijp ook wel dat je de server niet kan overbelasten. Dus zullen we moeten leven met het feit dat een systeem wat verre van pefect is, steeds meer uitgebreid wordt.

Een POI die sinds gisteren actief is, heeft bijna niemand geplaatst. Daarnaast is de exacte werking van POI van anderen nooit bekend gemaakt, maar uit meerdere eigen tests, werkt dat niet zo dat als 1 iemand een POI van een nieuw soort plaatst, meteen iedereen gebruik maakt van die POI.

Hoe het precies werkt is niet bekend, maar die optie betekend dus niet dat niemand een POI geplaatst heeft.

Eigen POI gaan eigenlijk altijd voor op POI van een anders als je ze hebt geplaatst in de buurt van je kazernes.

Met deze uitleg is het dus inderdaad zo dat het race-event dus praktisch onhaalbaar was. En dat is jammer hoe je er ook over denkt qua realistisch spelen of niet. Als er niet gecommuniceerd wordt dat er een nieuw POI voor is (en je vorig weekend ruim voldoende meldingen kreeg) en dit weekend niet dan kan je moeilijk verwachten dat spelers zelf gaan kijken of er nu in één keer wel een POI nodig is.

Daarbij als het zo lang duurt (en het zelfs niet te achterhalen is hoe het werkt) dan weet je dus dat er bijna geen meldingen zijn van het race-event omdat je maar 2 dagen de tijd had.

Ik ga niet het hele bericht kopiëren maar ik trek wel de volgende conclusies

- Ondanks dat de ontwikkelaar het systeem niet vindt werken en een ander systeem wil, maakt men wel meldingen aan met een nieuwe POI.

- Daarnaast zijn er ook POI waar niets mee gedaan wordt (zwembad bijvoorbeeld)

Als laatste vind ik bijvoorbeeld het minder erg als ik ergens waar geen bushalte is, de melding krijgt passengier weigert te betalen dan een brand in een voetbalstadion waar geen stadion is.

Verder zal het systeem nog wel een tijd actief brengen en daarom zal het goed zijn om richtlijnen hierover te omschrijven. Dan zorg je in ieder geval dat de mensen die zaken aanmaken het op de juiste manier doet.

Ik ben het eens dat controle nu niet meer te doen is maar dat het steeds erger wordt met een wildgroei aan meldingen op plaatsen waar het niet kan, is wel een reden dat ik soms denk: Daar gaan we weer. Met brand in een station waar geen spoor ligt of brand op een veerpont waar geen eens water is. (je maakt wat mee)

Vorige week had de ontwikkelaar alle meldingen op de POI stadion gezet. Hierover hebben wij toen een bericht stuurt dat dit niet was wat aangeleverd was. Dit is deze week dus verbeterd.

Of het alleen komt omdat er weinig POI zijn geplaast of een andere reden achter zit hebben wij geen inzicht in.

Maar er is toch niet gemeld dat we nu het POI circuit hadden of heb ik dat gemist?

Omdat er bij het race-event om een POI wordt gevraagd ben ik wat meer gaan uitzoeken op dit gebied

In het spel zijn er tot nu toe 72 verschillende POI. Van sloot tot park, van afvalverwerker tot industrieterrein, van kerkgebouw tot buurtsuper, van bushalte tot boerderij.

Nu is het zo dat de meldingen gegenereerd worden aan de hand van de POI. Althans voor een deel van de meldingen.

Een POI kan elke speler zelf aanmaken en wordt zonder controle overgenomen door het spel

Daarom kan je bij wijze van spreken midden in een stad de melding krijgen van een grote natuurbrand.

Maar wil je dit niet dan is het advies om zelf de poi aan te maken en in je meldkamer hiervoor te kiezen.

In eerste instantie een goed idee, zou je denken maar er zijn in Nederland ruim 7500 horeca ondernemingen, er zijn 50.000 bushaltes, 100.000 transformatiehuisjes, 75000 boerderijen, ruim 6300 supermarkten, 1900 zwembaden, 20.000 sportaccommodaties, 400 treinstations en de lijst kan je natuurlijk blijven aanvullen.

Die methode werkt dus niet omdat je overal een poi kan aanmaken. En hoeveel poi's moet je bijvoorbeeld aanmaken in een sloot? 1 per sloot of meerdere omdat de sloot langer en groter is? Hoeveel poi zou je bijvoorbeeld op de Veluwe moeten aanmaken omdat dit bos is?

Het gevolg is (maar ik kan het niet bewijzen) dat niet veel spelers alle poi aanmaken die er zijn in hun gebied. Op zich ook niets mis mee want dat is begrijpelijk.

Maar nu komt het grote bezwaar tegen het systeem. Grote branden met veel credits zijn gekoppeld aan een POI, dus maken spelers die POI wel aan. Nog steeds niet bezwaarlijk als dit gebeurd maar dan wel op de juiste plaats.

En dat laatste is dus niet het geval, Meldingen van brand in een gevangenis, meldingen van aanrijding bus en tram op plaatsen waar geen tram of gevangenis is, maken voor mij het spelen minder aantrekkelijk.

En ja, ik snap ook dat als je zonder POI gaat werken, je dus overal de verkeerde meldingen gaat krijgen, dus die oplossing is ook niet zinvol.

Maar kan het dan niet zo zijn dat er of controle is op de POI die worden aangemaakt of dat de POI worden aangemaakt door spelers die dit op de juiste manier willen doen?

Sinds dit weekend is de POI "circuit" nodig voor deze meldingen. Deze is nieuw en zal dus nog niet veel geplaatst zijn.

Dat zorgt er voor dat die minder tot helemaal niet komt bij veel spelers.

Als je ze toch wilt krijgen, is het advies dus om deze POI te plaatsen.

De alcoholcontrole die je noemt kan ook op andere POI komen, dus dat klopt wel dat je die wel krijgt. Daarnaast kan alleen de illegale F1 auto op snelweg zonder POI komen.

Het zou als eerste erg fijn zijn als dat gemeld zou worden dat er een POI van is gekomen. Ik kan het nergens vinden.

Ten tweede vind ik deze ontwikkeling dus erg kwalijk. Want iedereen snapt dat er spelers zijn die voor de award willen gaan en die droppen weer een stuk of wat van de POI op plekken waar ze niet thuis horen.

En het is als je een grote speler niet meer te doen om al die POI te gaan bekijken of te gaan uitzoeken waar er overal een boerderij of iets anders staat.

Het zou fijn zijn als er een keer duidelijkheid komt over de POI, en hoe je moet omgaan met al die POI die op plaatsen staan waar ze niet horen.

Aanvulling:

Daarbij is het zo dat we in Nederland alleen in Zandvoort een Formule 1 circuit hebben, in België alleen in Spa.

Als je dus niet in de buurt van deze twee plaatsen krijgt, is het onmogelijk om de award te halen.