Posities door Fire-Ard

    Beste medespelers,

    Helaas is het spel de laatste tijd erg aan veranderingen onderhevig.
    Het aantal gewonden bij de meldingen loopt in mijn beleving veel te ver op.

    Het aantal meldingen die veel te veel vragen van een wagenpark (zoals nu 25000 liter schuim bij de papierecycling)

    Het invoeren waarschijnlijk van steeds meer zaken die steeds minder met de meldkamer te maken hebben.


    Ik heb het spel met veel plezier bijna 4 jaar lang gespeeld. Het is een van de weinige spellen die je goed kan spelen als je slechtziend bent omdat alles aan te passen is naar je eigen wensen en ideeën. Waardoor je kan werken met kleurcontrasten. Gecombineerd met mijn eigen afbeeldingen en mijn eigen uitrukregels kon ik het goed doen.

    Maar het is klaar wat mij betreft. Ik speel een spel voor de ontspanning. Wil af en toe wat meldingen kunnen klikken. Ik ben trots dat ik 500 brandweerkazernes heb kunnen bouwen. Dat ik een eigen team heb gehad wat in ruim anderhalf jaar tijd een aardige omzet heeft weten te creëren.


    Ik wil iedereen bedanken voor het plezier wat ik heb gehad in de afgelopen tijd. Dat ik het spel niet meer vind passen bij hoe ik het speel, is mijn eigen idee.
    Dat ik het jammer vind is iets wat mijn eigen probleem is, maar het gaat een ieder goed.

    Dan ligt het waarschijnlijk aan mij. De inzet waarbij nu het meeste schuim werd gevraagd in het spel was Brand bij vuurwerkopslag (2000 liter schuim) en minimaal 5 keer een uitbreiding.

    Bij deze melding dus 25000 liter schuim. Dat is dus gewoon 10 keer zoveel. Reken je met 400 liter schuim per uitbreiding zoals er tot nu toe gedaan is dan heb je feitelijk 62 keer schuimuitbreiding nodig. Ook een mooi aantal toch.

    Want dan blijf je op dezelfde manier rekenen.


    Het gaat me niet om gelijk te hebben of om het beter te weten maar dan is deze melding toch gewoon helemaal buiten elke mogelijke bandbreedte die je in het spel hebt zitten?

    Als dit de lijn is die men wil volgen? Prima. Maar ik dacht in mijn naïviteit dat er misschien een 0 te veel was toegevoegd. Omdat er nergens meer dan 2500 liter schuim is gevraagd,
    Maar ga nu niet voor mij (omdat ik het idee heb dat de rest het wel leuk vindt) een melding lopen aanpassen. Dat is de discussie niet waard.


    Want het ligt in de lijn van de verwachtingen, gezien de toename van het aantal meldingen met veel gewonden dat dit probleem steeds vaker ervaren zal worden door mij en dan is het inderdaad verstandig om een conclusie te trekken en te denken dat het beter is om te stoppen..

    Dat klopt dan ook weer niet dat er een 0 teveel is ingevoerd.


    Zou dan eerder denken dat 25000 ( svm ) naar 15000 ( svm ) zou moeten dat komt dan wel overeen.


    Lekker zo laten staan is prima toch! 25 SB voertuigen er heen.

    Ik ben geen maker van meldingen maar bij geen enkele melding die we tot nu toe hebben gehad wordt er ergens meer dan 2500 liter schuim gevraagd. Dan is een tienvoud wel een erg grote verandering. Ik heb bijvoorbeeld met ruim 25 uitbreidingen van schuim (en ik weet ik kies voor realistisch bouwen) dus niet voldoende mankracht om deze melding dicht te krijgen zonder een aanrijtijd van meer dan anderhalf uur. En volgens mij kan dat het idee niet zijn achter het spel. Nogmaals als men dit wil dan heb ik er niets van te zeggen maar dan zal ik inderdaad maar doen wat jij eerder gesuggereerd hebt, namelijk stoppen met het spel...

    Goedenavond,

    Ik had een vraag over de melding brand bij papierrecyclelaar. Bij de vereisten om deze melding te kunnen krijgen staat dat 15 keer de uitbreiding schuimblussing nodig is. Echter wordt er 25000 liter schuim gevraagd. Dat zou dus inhouden dat als je overal een SB voertuig zou hebben staan bij de 15 uitbreidingen je dus 10 SB voertuigen te weinig hebt om de melding af te kunnen sluiten.

    Zou het niet kunnen zijn dat er bij de invoering misschien een 0 teveel is ingevoerd?

    Dank je wel voor de informatie. Ik dacht dat er een soort "koppeling" was dat als je het op de ene site neerzet het ook automatisch op de andere site te leen viel. Maar ik begrijp nu dat het meer werk met zich meebrengt dan ik in eerste instantie had gehad.

    Laat ik dan afsluiten met een compliment aan iedereen die tijd steekt in het spel. Mede door jullie en ondanks alle kritiek (al dan niet opbouwend) is het nog steeds een geweldig spel om te spelen. :thumbsup:

    Goedemiddag,

    Ik weet natuurlijk niet of iedereen wel Facebook heeft. Zelf gebruik ik het al een tijd niet meer. Nu is het echter wel zo dat veel informatie van het spel wel gedeeld wordt via Facebook (ergens halverwege de week en de aankondigingen van grote veranderingen) en steeds vaker komt het dan ook voor dat de melding niet meer als blog te lezen is.
    Hetzelfde was ook vandaag weer aan de hand met de nieuwe melding die we krijgen op maandag. Alleen op Facebook kan je lezen wat de melding is en verder is het niet te vinden in het spel.


    Als het idee is om dit vaker zo te doen dan zou het prettig zijn om dit te weten. Maar mijn voorkeur ligt toch meer bij het feit om het gewoon ook te delen zodat de mensen zonder Facebook het ook kunnen lezen.

    Ah, jij wil hem echt onder het kopje geplande meldingen.
    Het gameteam zal daar meer over kunnen vertellen, maar ik vermoed zo dat het een te grote wijziging is van de structuur van het spel. Zeker zolang ze nog bezig zijn om de code te verbeteren

    Ik moet denk ik nog maar een keer een cursus volgen hoe leg ik het duidelijk uit. :/


    Maar het leek me leuk om bijvoorbeeld op die manier een leuke extra melding te doen. Bv beveiligen feest in Rotterdam op 14 mei.. (ik noem maar wat);)


    Ik ben het wel met je eens dat het niet ten koste hoeft te gaan van de andere zaken waar ze mee bezig zijn en als het heel veel werk is of veel van een server vraagt dan mag het idee wat mij betreft ook weer eenvoudig de prullenbak in.

    Dat kan je toch ook doen met eigen inzetten? Je vermeld er een sluittijd bij.
    Datzelfde kan uiteraard ook met de huidige aan te maken inzetten.

    Nee want dan heb je toch niet de "verplichting" om minimaal een bepaalde tijd aanwezig te zijn? Of zie ik het verkeerd?


    Natuurlijk kan je een melding open zetten tot een bepaalde tijd maar dat is toch een andere manier van afhandelen?

    Volgens mij wordt de dagelijkse gratis teammelding in ons team niet eens gebruikt... Maar kan het mis hebben...
    Als je een melding start, de gratis melding, dan kan je toch ook zeggen de melding mag pas naar x uur afgesloten worden zodat anderen er ook kunnen zijn...

    En nee, ik zeg niet dat het moet. IK zeg dat het kan. Nee ik ben niet tegen de optie, mij maakt het niet uit...

    Ik heb het las ik nu pas terug verkeerd verwoord.

    De meldingen die je kan aanmaken zijn nu het teamevent (3 uur lang allerlei meldingen gekoppeld aan een thema) en een normale teaminzet. (bv een grote natuurbrand)


    Wat ik bedoelde te zeggen en ik zie nu dat het niet helemaal helder is.

    Ik zou graag een teaminzet kunnen starten die een bepaald aantal uur duurt. Dus een geplande inzet zoals nu bijvoorbeeld een open dag groot.



    Verder denk ik dat het vooral scheelt in hoe groot een team is. Ik zelf vind het leuk om er een te maken en dan de oorzaak een beetje te beschrijven. Maar in die keuze is iedereen vrij.

    Zoals bij de meeste mensen die in een team zitten bekend is kan je elke dag een teammelding starten (gratis) en elke week een teamevent (gratis)

    Daarnaast is het zo dat je dit veel vaker kan doen tegen betaling van coins.


    Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden als je ook een geplande teaminzet kan aanmaken. Bijvoorbeeld een grote verkeerscontrole waarbij meerdere teamleden aanwezig kunnen zijn en die dan ook een x aantal minuten of uur duurt. Wellicht leuk om de saamhorigheid in de teams te vergroten?

    Het gaat dus om een inzet zoals open dag ook zelf te kunnen aanmaken met een start en eindtijd.


    EDIT: Ik was onduidelijk las ik in een antwoord wat ik kreeg. Ik hoop met deze aanpassing en de uitleg in een reactie dat het wel duidelijker is...

    Ik dacht dat de volgende melding niet in het spel zat en als ik goed las ook niet in de lijst met goedgekeurde incidenten.


    Maar zou een mogelijke melding niet kunnen zijn:

    Politie - Wapens gevonden in huis of garagebox.


    Verder kan je misschien als geplande inzet de melding aanmaken:

    Politie - Inleveren van wapens.

    Het komt namelijk steeds vaker voor dat er hier speciale momenten voor zijn.

    https://archief.nipv.nl/wp-con…n-brandweervoertuigen.pdf


    IK hoop dat de link werkt maar hier staat de opbouw van de roepnummers uitgelegd. Nummer 6 zoals jij zegt is een bijzonder brandbestrijdingsmaterieel. Hoeft niet persé schuim te zijn dacht ik.


    In het Botlek gebied regio Rotterdam - Rijnmond zijn wel meer wagens met een 6 nummer die geen SB of schuim hebben.

    Een dompelpomp of een slangenwagen hebben bijvoorbeeld ook een roepnummer wat begint met een 6


    Succes met uitzoeken wat voor auto hoort bij je genoemde roepnummer...

    Pffff het is elke keer wel wat met de meldingen dan is dit niet goed dan is dat weer niet goed, wees blij dat er elke week een melding bij komt in wat voor vorm dan ook.

    Ze kunnen niet iedereen het naar ze zin maken.


    Je kan ook gewoon je account verwijderen is het probleem ook opgelost toch.

    Ik dacht niet dat ik elke week wat roep over een melding. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik juist de inzet om elke week een melding te maken weet te waarderen. Om nu gelijk het advies te krijgen dat ik terwijl ik al bijna 4 jaar het spel speel om mijn account te verwijderen vind ik erg kort door de bocht.


    Wat dat betreft had je ook zelf je account kunnen verwijderen toen je los ging over het voorspellen van een wedstrijduitslag tijdens het WK.



    Als kind van ouders die elkaar de tent uitvochten heb ik genoeg huiselijk geweld mee gemaakt eigenlijk tot dit verhaal geen seconde meer aan gedacht en bedankt he boys ,

    Het spijt me oprecht want het is nooit mijn bedoeling geweest dat dit zou gebeuren.

    Fire-Ard Vanuit jouw standpunt kan je dan wel bij elk slachtoffer een kanttekening maken.
    Als voormalig Hoofd-Conducteur bij de NS heb ik ook herinneringen bij personen op het spoor of aanrijding met een trein.
    Ik denk dat elke hulpverlener wel meldingen ziet waarbij bepaalde herinneringen naar boven komen. En niet alleen hulpverleners. Wat te denken van mensen uit Enschede bij de melding vuurwerkramp? En de treinramp is nu ook een item met herinneringen.

    Ik wil daarmee absoluut niet jouw gevoel bagataliseren, maar bij een meldkamerspel ontkom je nu eenmaal niet aan een stukje realiteit.

    Ik snap jouwpunt ook wel maar ik vind deze melding zonder dat je een slachtoffer heb gewoon eigenlijk te ver van de werkelijkheid afstaan. Maar goed ik ben het met je eens dat je dat ook kan denken bij de vuurwerkramp, personen bij het spoor.


    En de ergste melding die ik in het spel vind zitten is een verlaten kinderfiets aan de waterkant.


    En nogmaals het gaat me niet om meldingen verbieden want in principe zou je bij (Ik doe een wilde gok) bij 70% van de meldingen een slachtoffer kunnen betreuren.

    Maar bij deze vond ik het in het oog springen. Waarschijnlijk ook in combinatie met het grote aantal gewonden.

    wie zegt dat ik piet een trap geef? voor mij persoonlijk is het gewoon onoverzichtelijk.. voor mensen die het wel overzichtelijk vinden is het top uiteraard alleen voor mij persoonlijk niet wil niet zeggen dat hij best niet doet of dat zijn overzichten slecht zijn ik zie gewoon liever 1 lijst die aangepast word ipv daarnaast nog een lijst met verwijderde en toegevoegde roepnummers ik heb helemaal geen moeite met zijn inzet om alles actueel te houden tot zover mogelijk uiteraard

    Bij de topics die binnen je regio vallen waar je aan het bouwen bent, vind je het dus wel nodig om elke keer opmerkingen te maken en aan te geven wat er volgens jou beter kan.

    Het spel is een prachtig spel. Er zijn vrijwilligers die heel wat uren steken in het spel te helpen ontwikkelen, die er uren in steken om gegevens te actualiseren. Dat het misschien niet is zoals jij het zou willen? Dat kan ik begrijpen maar het mopperen en steeds opnieuw er wat over zeggen, kunnen mensen wel zien als een trap na.

    Sinds deze week is de melding terroristische aanslag in het spel gekomen. Nu ben ik geen tegenstander van een nieuwe melding maar ik vind deze toch niet echt meer passen binnen het spel. Natuurlijk weet ik dat het spel geen weergave van de werkelijkheid is. Ik weet ook dat het spel slecht realistisch te maken is met de meldingen. Kijk je naar de oproepen die je ziet in het echt, is het maar zelden dat je een grote brand hebt. Ook niet in heel Nederland dus daar gaat de klacht niet over.


    Maar ik vind de melding gewoon "too much". Misschien komt het wel omdat ik bij dit soort meldingen direct denk aan een groot aantal slachtoffers. Ik vind het dus als je ervoor kiest om geen slachtoffers in het spel te willen en de lijkwagen niet toe wil voegen (iets wat ik toejuich) dan gevoelsmatig wel lastig om dit soort meldingen te krijgen.


    Misschien sta ik wel alleen in deze opvatting maar ik wil het toch graag delen hier.