Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • Daar merk ik bij ons geen probleem van. Vooral omdat ons team een cellencomplex plaatst voor alle bestaande grote politiebureau's en gevangenissen, maar daarbovenop hebben we genoeg teamleden die er openstellen. Af en toe een vol complex hebben geeft ook een zeker charme dat je plots 5 km verder moet.

    Het was ook alleen maar een ideetje😂 omdat je in het echt vaak meer dan 10 cellen in een gevangenis hebt, daarom vroeg ik het me af😂 Overigens wel erg luxe als je op zoveel plekken een complex hebt🤔

  • Kan iemand mij uitleggen hoe het spel bepaald welk voertuig als trekkend voertuig wordt gekozen/gebruikt voor een WOA?
    Stel ik alarmeer alleen de WOA uit die post, dan kiest hij een random voertuig dat kan trekken?
    Stel ik alarmeer een TS en een WOA uit die post, stuurt hij dan alleen die twee voertuigen (de TS doet direct dienst als trekkend voertuig) of kiest hij een extra voertuig om te trekken?

  • Kan iemand mij uitleggen hoe het spel bepaald welk voertuig als trekkend voertuig wordt gekozen/gebruikt voor een WOA?
    Stel ik alarmeer alleen de WOA uit die post, dan kiest hij een random voertuig dat kan trekken?
    Stel ik alarmeer een TS en een WOA uit die post, stuurt hij dan alleen die twee voertuigen (de TS doet direct dienst als trekkend voertuig) of kiest hij een extra voertuig om te trekken?


  • ik wil overschakelen naar realistisch spelen, maar er zijn zo veel sites waar materieel op staat per post die allemaal iets anders zeggen. en ik heb ook nog geen site gevonden waar alle plaatsen van kazernes staan staan. heeft iemand wat linkjes hier voor? alvast bedankt. sorry als deze vraag al gesteld is, ik kon eerdere vragen en antworden niet zo snel vinden

  • ik wil overschakelen naar realistisch spelen, maar er zijn zo veel sites waar materieel op staat per post die allemaal iets anders zeggen. en ik heb ook nog geen site gevonden waar alle plaatsen van kazernes staan staan. heeft iemand wat linkjes hier voor? alvast bedankt. sorry als deze vraag al gesteld is, ik kon eerdere vragen en antworden niet zo snel vinden

    https://brandweerpagina.nl

    Je kan ook op https://brandbase.hetbrandweerforum.nl kijken die wordt elke week wel bij gewerkt

  • ik wil overschakelen naar realistisch spelen, maar er zijn zo veel sites waar materieel op staat per post die allemaal iets anders zeggen. en ik heb ook nog geen site gevonden waar alle plaatsen van kazernes staan staan. heeft iemand wat linkjes hier voor? alvast bedankt. sorry als deze vraag al gesteld is, ik kon eerdere vragen en antworden niet zo snel vinden

    Ik speel ook realistisch, probeer eigenlijk een beetje dingen te combineren, waarbij ik het roepnummerforum (hier op ons spelforum) als leidend neem.

  • als er een hulpdienst bij een melding is en je wilt hem dooralarmeren naar bijvoorbeeld takken op de weg dat is een melding waar je P2 naar toe kan maar als een voertuig bij een melding is kun je hem niet P2 dooralarmeren zou het leuk vinden als dat word aangepast

  • Goedemorgen,

    Is er eigenlijk een modje/script of iets wat voertuigen automatisch nummert?

    Is er ook inmiddels al iets bekend over de werking van de Ambulance VWS post?

    Rang: Hoofdcommandeur.
    Team: Nationale Meldkamer Nederland.

    Zoek je een leuk en gezellig team zonder verplichtingen en met weinig regels? Join ons team!

    Bewerkt eens, duren Wout_TW ().

  • als er op een vliegveld een brand is bijvoorbeeld een vliegtuigtrekker brand waarom moeten er dan 2 tankautospuiten naar toe gestuurd worden want heb een kazerne op het vliegveld met 3 Crashtenders en een AFO/OSC het lijkt mij dat 3 crashtenders genoeg zijn

  • Ik weet niet of dit de plek is maar is er al een kijk op wanneer de suggestie lijst weer beschikbaar komt.
    Want dat was handig om te kunnen inzien wat al wel ooit is aangevraagd en wat niet maar ook om te zien wat wel en niet kwam.

  • Goedemorgen,

    Is er eigenlijk een modje/script of iets wat voertuigen automatisch nummert?

    Is er ook inmiddels al iets bekend over de werking van de Ambulance VWS post?

    Ik dacht dat LSSM v3. iets had om voertuigen te nummeren per post. Maar heb zo niet exact een idee hoe dat zat.


    En wat is je vraag met betrekking tot de VWS post werking. De VWS post is een kleinere post waar je 2 ambulances kan stallen.

    als er op een vliegveld een brand is bijvoorbeeld een vliegtuigtrekker brand waarom moeten er dan 2 tankautospuiten naar toe gestuurd worden want heb een kazerne op het vliegveld met 3 Crashtenders en een AFO/OSC het lijkt mij dat 3 crashtenders genoeg zijn

    De meldingen en benodigd heden zijn gemaakt door onze mensen van de afdeling content. Hun proberen het hoogst mogelijke realisme in het spel te brengen, binnen de grenzen van de technische aard van het spel. Bij een melding op een vliegveld rijden er vaak ook "normale" Tssen mee. Ik vermoed dat deze er ook daarom bij staan. Ook is een TS een belangrijke factor voor een brandweer melding.

    Ik weet niet of dit de plek is maar is er al een kijk op wanneer de suggestie lijst weer beschikbaar komt.
    Want dat was handig om te kunnen inzien wat al wel ooit is aangevraagd en wat niet maar ook om te zien wat wel en niet kwam.

    Momenteel zijn we druk bezig met herindelen van de suggesties, dit om alles overzichtelijker te krijgen. Helaas kost dit een behoorlijke tijd. We zullen er alles aan doen om dit af te ronden tussen alle andere agenda items door. Door de afhankelijkheid van onze privétijd kan ik dus nog geen datum noemen voor de beschikbaarheid van de lijst.