SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • Ik was van de week heel blij om te lezen dat er een servermigratie gepland staat en dat die schaalbaar wordt voor de pieken. Ik hoop dan ook dat die zo snel mogelijk er is, maar in de tussentijd moeten we het helaas nog even hier mee doen.


    Het valt wel heel erg op dat sinds de dubbele credits de snelheid en de hoeveelheid foutmeldingen tijdens de normale pieken op een dag heel erg toegenomen zijn t.o.v. daarvoor. Ook buiten de pieken zit er erg veel vertraging in de verwerking en zijn er foutmeldingen.


    Hieronder een aantal dingen die ik vandaag gedurende dag en tijdens onze afvulronde tegen kom:

    • Op de achtergrond is de server nog bezig met het verwerken van meldingen die al lang afgerond zijn
    • Taken innen duurt erg lang voordat het lukt, terwijl de knop al geactiveerd is
    • Velen conflict errors (status 409) bij het versturen van berichten in de chat, komt een popup [object Object]
    • Alarmeren van 1 voertuig dat een "server fehler" oplevert
    • Spraakaanvragen die niet afgehandeld kunnen worden
    • Spraakaanvragen die blijven staan in de statuslijst terwijl ze al afgehandeld zijn, zelf na verversen
    • Patiënten die geen spraakaanvraag krijgen en de melding blijft met een patiënt waar het balkje leeg van is
    • Vele status 503 service unavailable errors op de standaard spel processen, zoals meldingen generatie.


    Ik snap dat de server migratie niet makkelijk is voor de ontwikkelaar, maar dat het zo erg achteruit is gegaan in de laatste paar dagen ook na de dubbele credits vind ik toch wel erg.


    Ik hoop dat jullie dit aan de ontwikkelaar kunnen terugkoppelen en dat die hier iets aan kan doen zolang de servermigratie nog niet plaats kan vinden.

  • Er is afgelopen vrijdag een patch live gegaan binnen XY, dit zou voor wat problemen hebben kunnen zorgen na het dubbele credits event. De server zou stabieler moeten zijn.

    Voor nu is het moeilijk voor XY om te zien waar de fouten vandaan komen, aangezien ze: en ik qoute: "Without knowing the account size, number of emergency personnel etc."


    Ze beloven hier beter op toe te zien, mocht het weer minder stabiel worden.

    Daarnaast staat de server migratie nog steeds op de planning, alleen kunnen ze nog geen datum geven.


    Hopelijk heb ik jullie voor nu voldoende geïnformeerd.

  • Bij mij ook, 1 voertuig gaat prima maar bij meerdere is het een drama. Eerst duurd het een eeuw voordat het verwerkt word en daarna een leuk bliksemschicht op men beeld dat het niet werkt, ook de chat is een drama.

  • Zonder af te willen geven op het werk wat er allemaal achter de schermen gebeurd toch de volgende aandachtspunten.

    - Meldingen zijn niet zichtbaar in de lijst alleen na het verversen van de pagina

    - Chat werkt niet - na verversen van pagina staat er wel wat ik getikt heb

    - Na het alarmeren van de voertuigen duurt het langer dan gebruikelijk om naar een andere melding te gaan. (alarmeren van je wagens gaat dus minder snel)

    - Regelmatig krijg je na een melding een serverfout in beeld (in het Duits)


    Op dit moment is het dus in mijn idee niet handig om te spelen.


    Voor de helderheid ik speel het via mijn PC

  • Heb precies dezelfde problemen, zowel via mobiel als PC. Zo te merken heeft de servermigratie van vannacht wat probleempjes veroorzaakt. Laten we hopen dat XY het vandaag nog kan fixen.

    Adjunct-Hoofdcommandeur Centralist18
    Veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant-Zuidoost


    Team-Admin VeiligheidsregioNL

  • Hoewel ik weet dat er enorm veel vrijwilligers aan dit spel werken, zit er ook een commercieel bedrijf achter die toch geld verdiend aan de betalende spelers (premium & coins).

    Ik hoor af en toe coin bedragen voorbijkomen die hoger zijn dan een Call of Duty game.

    Mijn ervaringen met MKS zijn toch van dien aard dat ik het van de leverancier een wanprestatie vind wat ze presteren. De ervaring met MKS is zeker aanleiding, voor mij dan, om nooit een andere game van dit bedrijf aan te schaffen.

    En, ik weet ook dat de meeste spelers van MKS toch niet zullen afhaken. Er zijn al vele uurtjes in geïnvesteerd. Geldt voor mij ook. Maar, het blijft triest

  • Er gaat vannacht onderhoud aan de server plaats vinden. Naast dat het spel daarna sneller wordt hebben ze dan ook misschien het probleem van de watermeldingen opgelost.

    Even hier, maar ik merk weinig berekening en meerdere zo te lezen.
    Jou info was dus niet correct.


    Maar goed. Hopen dat het snel zal verbeteren.