Posities door Brandweer1001

    Ik speel naar mijn idee best real, juiste roepnummers, plaatjes, standplaatsen en gebouwlocaties.
    Eens dat het een optie moet zijn. Laat dan wel het aantal poppetjes wat je krijgt bij aankoop gelijk, dan hoor je denk ik niemand meer zeuren ;)

    Of het minimum aangepast wordt, maakt mij per saldo niet veel uit.
    Maar overal is het minimum aan elkaar gekoppeld. Toevallig vanmiddag ook met Piet over gesproken en deze zouden aan elkaar gekoppeld zijn.
    Dus grote kans is wel aanwezig dat als ze het ene aanpassen dat het ander automatisch mee gaat.

    ik heb al een voorstel ervoor gemaakt wanneer dit ingevoerd word is niet bekend

    Dus die update is wel aangevraagd bij de ontwikkelaar?

    Dan moeten jullie misschien intern even kijken, want piet zei het weekend dat dit nog niet op de planning stond.
    Dus meer dat het een puntje op de wachtlijst is.

    beste piet2001,

    ik zit nu al een aantal dagen tegen verschillende kazernes aan te kijken en vraag me werkelijk af... is deze lijst nog wel uptodate?
    de lijst is uit januari 2019 en ik stel mezelf ooit de vraag.. zijn de resources die wij allemaal gebruiken zelf wel up to date...
    ik ben zoveel resourcewebsites tegen gekomen die allemaal zo verschillend zijn dat ik niet meer weet welke het origineel is neem bijvoorbeeld tomzulu of brandbase
    tomzulu claimed dat de OVD-B's van zuidoostbrabant allemaal op ROC Waalre staan (dit lijkt mij vrij apart) en brandbase zegt nee ze staan op de kazernes waar ze aan gekoppelt zijn, (ook dit lijkt mij apart heb er nog nooit 1 zien staan op de kazerne alleen bij de dienstdoende OVD-B thuis voor de deur al klinkt het wel wat logischer dat ze gekoppelt staan aan de kazerne maar heb bijvoorbeeld wel weer een ander dingetje wat bij tomzulu logischer eruit ziet dan bij brandbase

    we zijn nu bijna 5 jaar verder dus misschien is het een idee om alles weer een keer grondig te controleren of het allemaal wel klopt

    Controleer eerst feiten voordat je iets roept.

    Zoals al eerder hier en in andere topics is gezegd worden deze lijsten gemaakt voor en door de community. De enige situatie is dat alleen Admins hier een topic kunnen aanmaken of een topic van een speler heen kunnen verplaatsen. Dus dat een admin de topic starter is is normaal. Dit betekend niet dat hij een verantwoordelijkheid heeft om de topics actueel te houden. De Admins proberen na mijn weten veranderingen zoveel mogelijk te verwerken in de lijsten. Vaak is dat het bericht bewerken. Dus zoals je zegt. De lijst is uit 2019. Als dit zo zou zijn zou ik zeggen, piet is helderziend. Dit jaar is namelijk handcrew zuid pas begonnen. Maar het voertuig daarvan staat wel in de lijst.

    I.p.v. melden dat de lijst niet actueel is, zou je eventueel ook kunnen aangeven welke data incorrect zou zijn zodat dit verbeterd kan worden.
    Ik vind niet dat we van de Admins kunnen verwachten dat ze naast alle werkzaamheden die ze voor het spel al doen, ook nog eens alle posten van NL blijven scannen en alle voertuig veranderingen blijven volgen. Dit is haast onmogelijk om te doen.
    Hier zullen we gezamenlijk als community een bijdrage aan moeten leveren. Dus ook de verantwoordelijkheid voor een grondige controle zoals je beschrijf kan mogelijk ook door iemand anders worden opgepakt. (Gezien jij je er zorgen om maakt, misschien iets om eens op te pakken?)

    Verder over de OVD, de voertuigen worden binnen de regio ergens aan gekoppeld. De ene doet het aan een hoofdkazerne van de regio, de andere aan een kantoor. In BZO is er na zoals ik begrepen heb ervoor gekozen deze allemaal papier technisch te koppelen aan het ROC, waar ook alle reserve voertuigen staan. (Ook al staan veel reserve verdeeld over enkele posten blijken ze op papier vaak op ROC te staan). De praktijk geeft dan weer iets anders, daar staan de voertuigen operationeel bij iemand voor de deur.

    Is het misschien mogelijk om bij de te selecteren voertuigen in een ugs een zoekbalk toe te voegen net als bij het alarmeren in een melding.
    Nu is het heel veel zoekwerk om de juiste voertuigen uit de lijst te kunnen halen.

    Ik denk dat iedereen wel moet slapen, en de ene slaapt nu eenmaal meer dan de ander.

    En of spelers 48uur altijd iets hebben zou kunnen, eerlijk gezegd zelf nooit naar gekeken. Maar dat er inkomsten zijn hoeft niet te betekenen dat iemand aan het spelen is. Zelfs als je niet speelt kun je nog lekker verdienen aan teammeldingen bij verschillende teams.
    Maar idd zou een 2de persoon soms ook een oorzaak kunnen zijn, ik maak mezelf er ook wel eens schuldig aan om tijdens het spelen het account van mijn broertje ook open te zetten en daar wat meldingen weg te klikken. Doet hij ook voor mij.

    Dus er zijn veel verklaringen.


    Alleen weet ik niet exact wat ik met deze info verder moet.

    En zelfs bij die bron die je nu aanhaalt ontbreekt soms informatie.

    Ik weet toevallig dat piet ook ooit bijdraagt aan dat overzicht. Het enige verschil is dat daar een wat grotere community aan meewerkt.

    Maar 100% ga je nooit krijgen.


    Maar leuk om te zien dat je mensen op een vriendelijke manier een trap probeert te geven. In mijn ogen hoeft dat niet zo benadrukt te worden.
    Maar succes met je lijst. En hopelijk kom je geen onjuiste info tegen.

    Het gene wat hier opvalt is dat de meeste spelers die hier reageren waarschijnlijk voor de credits spelen.
    En idd wanneer de bug er nooit was geweest waren we direct aan deze situatie gewend en was dit topic er nooit geweest.


    Wel kunnen we ook concluderen dat er een aantal spelers de algemene voorwaarde niet goed lezen. Een bug gebruiken voor eigen gewin is namelijk niet toegestaan. Nu is dit natuurlijk ter discussie te stellen, aangezien het vele niet bekend was dat het een bug was. Maar daardoor zie ik een terug verandering niet snel komen.


    Maar mogelijk kan deze bug wel "schade" aanrichten als ik zelf beredeneer. Mensen kunnen het spel forceren veel slachtoffers te krijgen wat uit eindelijk toch een behoorlijk aantal credits kan opleveren. wat weer oneerlijk is ten opzichte van de spelers die via de standaard wijze spelen.


    En bekijk het zo. Het is voor alle landen tegelijk uitgerold. Maar ik heb niet echt gezien dat er in andere landen ook zo'n discussie over is.

    Beste,

    Zoals waargenomen in de discussie over de patiënten die niet meer werken, wil de ontwikkelaas graag de community zijn feedback gebruiken.
    In dit topic kan ik afleiden dat mensen graag het realisme voorop hebben en dus de overige diensten liever niet zien.

    Daarom wil ik namens deze spelers voorstellen om RWS, RB, KNRM, enz. (alles wat niet door de meldkamer wordt gestuurd) te verwijderen uit het spel.
    Daarbij komt dan ook om zaken zoals prorail af te keuren.

    Momenteel kun je 4 geplande inzetten krijgen.

    Maar nu heb ik een wat groter gebied en leek het me wel leuk om er wat meer te kunnen krijgen.
    Is het misschien een idee om dit aan te passen zodat je 1 of 2 geplande inzetten per meldkamer die je bouwt kan krijgen.

    Dus als je 5 meldkamers hebt dat je 5 of 10 geplande inzetten tegelijk kan krijgen?


    Ik denk dat dat meer uitdaging kan geven omdat je je voertuigen dan ook iets langer kwijt bent.

    Ik zag dat het kostenoverzicht van de voertuigen op de blog is aangepast. Fijn dat KNRM nu ook zichtbaar is.
    Maar gaan de voertuigen van de Schuimblus update hierin ook nog opgenomen worden?
    En bij de kostenoverzichten van de gebouwen mis ik ook nog verschillende uitbreidingen.

    Volgens mij zit er nog wel een verschil tussen GP en TT, maar goed.
    Als je algemene inzetten hebt voor op een circuit dan kun je ze overal hebben.
    Dus weinig verschil.

    Alleen weet ik niet of de tijd nog lang genoeg is.
    Event is dubbel naar mijn idee, want met de GP van België hebben we ook niks gehad.
    Dus meldingen kunnen. Heel event er omheen vind ik oneerlijk voor de belgen.

    Er gaat vannacht onderhoud aan de server plaats vinden. Naast dat het spel daarna sneller wordt hebben ze dan ook misschien het probleem van de watermeldingen opgelost.

    Fijn dat het snelheidsprobleem dan eindelijk ook opgelost word.


    Het was wel redelijk, maar op drukke tijden niet te houden.

    Dus fijn dat het zo snel opgepakt heeft kunnen worden.