Grootte van ziekenhuizen

  • Er werd al gezegd dat het ziekenhuis 500 bedden moest hebben, maar volgens mij los je het probleem daar alleen maar tijdelijk mee op. Uiteindelijk zullen deze ook vol zitten.


    Ik denk zelf dat het een combinatie zou moeten worden. En meer bedden en de tijd die nodig is om een patient te ontslaan korter. Bijvoorbeeld 100 bedden en 20 minuten dat een patient ontslagen wordt uit het ziekenhuis.

  • Nee daar los je het mee op, 100 bedden en per 20 min 1 ontslaan is 3 in een uur. Nee dat gaat ook niet werken zitten dan zo weer vol.


    Het is een Realistisch spel, dat willen ze na bootsen dan lijkt het me dat 500 bedden wel moet kunnen, heb nog geen ziekenhuis gezien met 30 of 100 bedden.


    Er zal na gekeken worden stond een paar post naar boven, ben dan wel benieuwd of ze het gaan toevoegen en wanneer.


    Het blijf nu nog steeds een ramp ziekenhuizen liggen vol!!

  • maar als we 500 bedden doen per ziekenhuis en het aantal credits per bed om uit te bouwen blijft hetzelfde op 19 000 credits,
    dan ben je 19 000*490(10 bedden gratis)=9.310.000 credits per ziekenhuis kwijt.
    Ik vind dit een beetje overdreven om zoveel uit te geven voor alleen patiënten en je bent het probleem alleen maar aan het uitstellen met 500 bedden.


    ik ben voor 50 bedden per ziekenhuis en dan elke 20/30 minuten een persoon ontslaan.
    dan vallen de kosten voor een ziekenhuis dat helemaal uitgebouwd moet worden ook wel weer mee. en is het ziekenhuis de volgende dag, wanneer je weer wakker wordt weer leeg en kan je weer met een schone lei beginnen.

  • Tja jullie team begin pas en dan heb je nog niet zoveel nodig maar als jullie team wat groter is dan zul je begrijpen dat 50 bedden niet voldoende is.
    En dan sta je te springen om meer bedden, tja dan kan je wel ziekenhuizen bij bouwen maar dat is ook geen optie, dat kost dan ook weer Credits.

  • Ik heb nog geen enkele SEH gezien met 500 bedden.


    Ik heb eventueel wel een ander idee:


    De huidige capaciteit dat je kunt vergroten tot 30 patiënten is je opvangcapaciteit op de SEH/Spoedgevallendienst.
    Dan heb je zelf per uitbreiding die je maakt een bijkomende capaciteit van 50 specifieke bedden buiten je SEH (50 inwendige,50trauma, 50 stroke,.... )
    Dus heb je al je uitbreidingen dan heb je 450 bedden + capaciteit SEH.


    Per uur zal er 1 SEH bed naar iedere afdeling gebracht worden.


    Dus heb je om 8u op je SEH 7 interne,3 algemene , 2neuro en 3 gynaeco (15 bedden ) En je hebt in je ziekenhuis de afdeling interne,algemene, neuro en gynaeco dan heb je op je om 9u 5 patiënten die verhuizen naar de desbetreffende afdelingen.



    Dat is het basisidee; natuurlijk moet je dan nog eens nadenken wat je doet met een patiënt op je SEH waarvoor je geen specifieke afdeling hebt: Trauma patiënt en geen afdeling traumatologie in je ziekenhuis.


    En ook een factor integreren per interventie hoe groot de kans is tot opname op een afdeling.
    Een gevallen fietser gaat bvb maar 15% opname kans hebben, en een hersenbloeding bvb 100% kans op opname.

  • Het idee van jou stijn vind ik persoonlijk een goed idee

  • Inderdaad een goed idee. Een oplossing voor de patient die niet de juiste afdeling kan bereiken zou kunnen zijn dat er dan na 1 uur automatisch een besteld vervoer spawnt waarbij je dan als bestemming kan kiezen voor een ziekenhuis dat wel de juiste afdeling heeft.

  • Dit gaat natuurlijk niet om de SEH, het gaat om de bedden in het algemeen, dat die omhoog gaat.
    Je heb nu 30 bedden in het algemeen, met afdeling erbij. Dus de gewone bedden moeten omhoog.

  • Dit gaat natuurlijk niet om de SEH, het gaat om de bedden in het algemeen, dat die omhoog gaat.
    Je heb nu 30 bedden in het algemeen, met afdeling erbij. Dus de gewone bedden moeten omhoog.

    Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar als ziekenwagen in Belgie breng je zo goed als altijd de patiënt eerst naar de SEH/spoedgevallen en gebeurt alles erna door intern transport in het ziekenhuis zelf.

  • Het hangt natuurlijk ook af van het team waarin je speelt en hoeveel mensen van het team ook ziekenhuizen gebouwd hebben en opengezet.
    Bij ons zijn er dat redelijk veel, waardoor ik zelfs bij veel inzetten met veel slachtoffers de ziekenhuizen niet vol krijg. :)

  • Ons team telt momenteel 12 leden. Waarvan 6 super-actieve leden hebben. De meeste ziekenhuizen zijn als Team-gebouw neergezet. En de ziekenhuizen van spelers zelf staan ook open voor het Team.


    Wij lopen ook elke dag weer tegen het probleem van volle ziekenhuizen aan. Het is soms gewoon echt vechten om nog een plekje in ziekenhuis te krijgen zonder 126 km of meer te moeten jakkeren na een ziekenhuis die hopelijk nog bedje vrij heeft.


    De uitbreiding naar 500 bedden is welkome opluchting. Alleen zal er wel over nagedacht worden, hoe snel deze patiënten weer vertrekken. Want mocht je hem helemaal vol leggen heb je 20 dagen en 20 uur nodig voor dat de laatste patiënt vertrokken is en ziekenhuis echt helemaal leeg is.

  • Wij hebben het probleem (nog) niet, maar ik herken het probleem wel van vorige teams waar ik in zat.
    Daarnaast hebben sommige spelers teveel patiënten meldingen.


    We hebben een speler die had 3 ambuposten, daarmee kreeg hij het voor elkaar om 6!! ziekenhuizen vol te krijgen. Nadat de een na de andere speler-ziekenhuis dicht gezet werd omdat niemand meer zijn eigen patiënten kwijt kon, zijn we gaan kijken hoe we het op konden lossen.
    Hij had toen nog geen politie, nadat hij 2 opkomstbureau's geplaatst had, had hij ineens veel minder ambu/patiënten meldingen.


    Dus als je spelers heb die wel veel ambuposten heeft maar geen politie opkomst, dan kunnen je patiënten meldingen ook omhoog gaan.

  • vorige week hoorde ik dat er binnenkort iets zou komen wat dit probleem, te veel patiënten, te weinig bedden, zou gaan oplossen.


    ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, daarom wat vraagjes:
    1) hoeveel bedden komen er per ziekenhuis? nu zijn dit er 30
    2) blijven de prijzen voor het uitbouwen van de bedden hetzelfde? nu 19 000 per bed
    3) in welke frequentie worden de patiënten ontslagen? dus hoeveel tijd zit er tussen 2 patiënten die worden ontslagen? nu is dit 1 uur
    4) als er nog andere ideeën zijn, wat zijn die dan voor het ziekenhuis?
    5) wanneer kunnen we deze update verwachten? ik ben nu op het punt gekomen dat ik zoveel patiënten krijg dat ik nu geneigd ben om 2 ziekenhuizen op 1 locatie neer te zetten, maar als dan een week later de update verschijnt en dat 2de ziekenhuis helemaal niet nodig blijkt te zijn, heb ik geld gebruikt wat ik dan beter in iets anders gestoken kon hebben.


    graag zie ik antwoord op (bijna) alle vragen, want dan kan ik zien of ik nu al moet gaan sparen en als dat moet hoeveel ik dan moet gaan sparen.

  • Helaas kan ik je op geen van deze vragen antwoord geven...


    Intern hebben we er alleen eens over gesproken, en iemand heeft ergens wat opgeschreven.
    Maar een concept hebben we nog niet, en dus zeker geen definitieve versie...



    Daarbuiten...
    Wij kunnen sowieso nooit uitspraken doen over updates, omdat er altijd een kans is dat iets technisch niet haalbaar is.
    Ik controleer hier zo goed als mogelijk is op, maar soms mis ik ook iets helaas...

  • oke, in ieder geval bedankt voor de reactie. houden jullie ons op de hoogte als er een van die vragen bekent is of als er iets anders bekend is omtrent de ziekenhuizen?!
    kunnen jullie ook geen maand geven waarin het komt? bijvoorbeeld: we willen het uitbrengen ergens in de maand(en) maart of april.


    alleen klopt de reactie die 2 weken geleden zei dan niet tegenover wat je nu zei, jammer genoeg... want toen zei je binnenkort komt het er en meer dan 2 weken beschouw ik niet als binnenkort.


    maar dat was dan even de Nederlandse les. in ieder geval bedankt voor de snelle reactie en we wachten af wanneer de update komt

  • Ik kan het bericht niet zo snel terugvinden waarin ik heb gezegd dat we binnen 2 weken een Ziekenhuis model af zouden hebben?
    Misschien heb je er een linkje van?


    Overigens een beetje jammer dat het reageren op deze manier moet.
    Wij proberen achter de schermen alles zo snel mogelijk te implemeteren en zijn in alle vrije momenten hier bezig met updates.
    Dat het niet zo snel gaat kunnen wij helaas niks aan veranderen.


    Maar goed, geeft verder niks, en we houden jullie op de hoogte van eventuele updates.
    Voor nu hier weer graag terug on-topic.