Posities door TimvdL

    [Blockierte Grafik: https://i.gyazo.com/94c7179e96d4653e21398a108d0430a2.png][Blockierte Grafik: https://i.gyazo.com/3a5f727a0ed8e00200defb26185e383d.png]Laatst had ik een ts gealarmeerd naar een team incident, dit was toen op de app. Op ongeveer hetzelfde moment als de alarmering van mijn ts arriveerde de lifeliner van een teamlid op de locatie, zodra ik bij de kaart terugkwam had mijn ts opeens het symbool van de lifeliner, helaas niet de snelheid. Door de app te sluiten en opnieuw te openen was het wel opgelost, maar toch vind ik het wel iets dat als fout gerapporteerd moet worden.

    Ik merk dat ook, en het lijkt me geen echt probleem, al lijkt het me wel handig als het systeem een gewone TS prioriseert, en om te voorkomen dat dan een post kilometers verder wordt gealarmeerd, dat het systeem met prioriseren kijkt naar voertuigen die binnen ongeveer 20 seconden afstand zijn of zoiets.

    Als je graag een team hebt dat in je buurt zit, adviseer ik je om de team zoeker functie te gebruiken, kies dan voor het team dat de meeste en dichtsbijzijnde mensen in die lijst heeft. Natuurlijk kan je nog steeds kiezen voor een ander team, uiteindelijk is het je eigen keus.

    Er schijnt een oplichter actief te zijn in het spel, ik heb gehoord dat hij eerder door te doen alsof hij kerstpakketten samenstelde €250,- heeft buitgemaakt. Daarom wil ik iedereen vragen om in zijn of haar team goed duidelijk te maken dat het niet verstandig is om geld te geven aan wie dan ook om wat voor reden dan ook. Een eerder bericht hierover was verwijderd omdat de identiteit van de persoon bekend was gemaakt, maar ondanks dat vind ik het belangrijk dat iedereen op de hoogte is, vandaar deze algemene waarschuwing.

    Als er een melding komt van een kleine brand (bijvoorbeeld brandende afvalbak) zou het handig en realistisch zijn, dat als je politie erheen stuurt omdat die toevallig heel dichtbij zijn, dat zij die brand dan ook kunnen blussen met een brandblusser. Ik geloof namelijk dat politie auto's en bussen brandblussers hebben. Dit lijkt mij een leuke extra functie, omdat je zo niet per se een grote TS moet oproepen voor een brandje dat de politie auto die er net langs komt het ook aan zou kunnnen.

    Bij de melding open dag groot staat op het witte stuk dat een redvoertuig benodigd is, vaak stond het echter niet bij het rode balkje dus was het niet echt noodzakelijk. Zo ook met mn laatste open dag groot, nu kom ik echter opnieuw online en ik zie opeens in de rode balk staan dat er een redvoertuig nodig is, het gaat om dezelfde melding die ik had voordat ik heel even offline ging en waarbij hij eerst dus niet nodig was. IS dit een bug of gekke functie? Of is het juist omdat ik nadat die melding was ontstaan een derde post heb gebouwd (had al een AL) en dat ie vanzelf dus registreerde dat de AL nu ook daar maar heen moest? Ik heb niet echt bewijs aangezien ik dus even offline ging en er niet aan dacht dat zoiets kon gebeuren.

    Het leek mij wel interessant om bij incidenten met gewonden die in kritieke staat zouden zijn (dus als MMT-arts of OVD-G nodig was) een extra keuzebalk toe te voegen bij het transport. Dat balkje dat naast het normale keuzebalkje komt zou dan zeggen: Begeleid transport, of iets in die zin. Als je dan op dat tweede balkje klikt krijg je keus uit je beschikbare politie-eenheden of eenheden die op dat moment tp zijn en dan klik je op de voertuigen die je wil dat de ambu begeleiden. Dan vertrekt de ambu pas als de politie begeleiding tp is en dan zie je ze samen naar het ziekenhuis rijden. Dit lijkt mij iets dat zeker helpt met realisme en omdat het uiteindelijk per keer dat het beschikbaar is alsnog een keuze is, kan je ook gewoon doorgaan zoals het nu is, dus zonder begeleiding. Ik ben benieuwd hoe haalbaar het is, maar lijkt me wel echt leuk om te hebben in het spel.

    Een tip, een incident wordt sneller afgehandeld als er meer personeel is. Dus een TST-NBB 8/9 werkt sneller dan een TST-NBB 4. Natuurlijk moet je er nog steeds het personeel voor hebben

    Inderdaad een goed idee. Een oplossing voor de patient die niet de juiste afdeling kan bereiken zou kunnen zijn dat er dan na 1 uur automatisch een besteld vervoer spawnt waarbij je dan als bestemming kan kiezen voor een ziekenhuis dat wel de juiste afdeling heeft.

    Ik had laatst een open dag, daar stond in het normale stuk dat een TS en een HW/AL genoeg was toen ik echter mn HV wegstuurde naar een andere inzet werd hij meteen afgebroken, het zou fijn zijn als de rode benodigde voertuigen overeenkomen met de gewone notatie die je ziet als het al afgevuld is, of als je bijvoorbeeld 5 minuten krijgt om je eenheid terug te sturen voordat de geplande inzet wordt afgebroken.

    Een manier om in het meldingsmenu de prio aan te passen naar prio 1 of 2 zonder eerst eenheden retour te sturen en dan opnieuw alarmeren (desnoods alleen voor premium). Als er een melding is die niet per se prio is maar hij breidt opeens uit, dan zou het fijn zijn om alle eenheden op te laten schalen. Of als een melding onder controle is maar nog wel eenheden nodig is, zou het fijn zijn om die eenheden naar prio 2 te laten gaan aangezien het dan meer gaat over nabespreken dan echt afhandelen.

    Misschien is het een idee om een dok te kunnen bouwen aan het water, daar kan dan brandweerpersoneel terecht nadat ze de KNMI opleiding hebben voltooid. De voertuigen die daar gekocht kunnen worden bestaan dan uit: Dinghy (standaard kleine reddingsboot), Waterpolitieboot (voor handhaven van de regels op het water hiervoor moet dan een uitbreiding gedaan worden en moeten aparte agenten opgeleid worden) en een Blusboot (voor branden op het water). Ook zou je dan nog een uitbouw kunnen plaatsen voor een reddingshelikopter of andere voertuigen erbij toevoegen die hier wat dieper op in gaan, ik heb gewoon wat voertuigen genoemd die algemeen redelijk goed bekend zijn. Ik snap best dat het misschien moeilijk is om toe te voegen maar dat neemt niet weg dat het toch best wel cool zou zijn om dit te krijgen en natuurlijk is het altijd goed als het op een iets andere manier wordt toegevoegd.