Geen grote meldingen

  • Het is mij de laatste maanden ongeveer 3, opgevallen dat ik geen grote inzettingen meer krijg ook als ik de spawner op 30 seconden heb staan. Ik heb op mogelijke incidenten gekeken en ik kan grote bosbranden krijgen maar die heb ik tot nu toe 3 keer gekregen. Mijn vraag is aan jullie zouden jullie kunnen kijken of er een fout in de meldingen zit.

  • Alle inzetten worden willekeurig gekozen. Het is dus ook een kwestie van geluk hebben. Dit ook omdat er minder grote meldingen zijn dan kleine. Ik heb soms ook dagen dat als ik 1000 meldingen wegwerk er maar 1 grote bij zat.


    Ook een ding kan zijn als je je posten hebt verdeeld onder verschillende meldkamers met een eigen inzet bereik. In dit geval zou je ook kunnen kijken of de meldingen bij de meldkamers ook groen zijn.

  • Er zijn drie 'echt' grote meldingen: >10.000Cr. Een daarvan kun je nog niet krijgen. want daar heb je 65 kazernes voor nodig. Blijven er 2 meldingen over. in totaal zijn er 367 meldingen. Meldingen worden gegenereerd op basis van kans. Het kan dus heel goed zijn dat je een specifieke melding langere tijd niet voorbij ziet komen.
    Ik denk dus niet direct dat er een fout in het spel zit. Maar dat je simpelweg pech hebt gehad..


    Maar je kunt altijd vragen wat @Woukaa of @Timo641 ervan vinden, maar grote kans dat zij hetzelfde zeggen.

  • Op basis van het bovenstaande zie ik geen reden waarom er een probleem in het spel zou zitten.


    De berekening voor de kans op een incident is een beetje ingewikkeld, maar als het goed is benaderd het ongeveer het volgende:


    Je hebt ongeveer 50 posten, waarvan 30 brandweer. De kans op een brandweermelding is dan 30 / 50 *100% = 60%
    Afgaande op de door @MPR genoemde aantallen (waarvoor dank), zou vervolgens de kans op een grote inzet ca. 2 / 367 *100% = 0,5% zijn.
    Volgens mij mogen we dat gewoon x elkaar doen...: 0,5 % * 60% = 0,3% kans op een grote inzet.


    Dan rekenen we de POI nog niet eens mee. Op blog.meldkamerspel.com staat een uitleg over de inzetgeneratie. Alle grote meldingen vereisen een POI. Als het spel een post heeft gekozen, een grote melding heeft uitgekozen en de POI komt vervolgens niet in de buurt van die post voor, einde verhaal, grote inzet niet mogelijk. Inzetgeneratie begint opnieuw. Dat maakt de kans op een grote inzet alleen maar weer kleiner.


    Dat klopt niet helemaal natuurlijk, maar even voor het beeld.



    Als het een feit is dat je de meldingen gewoon hebt ontvangen, zie ik persoonlijk geen reden waarom het niet zou werken. Klinkt wellicht een beetje hard, maar meer kan ik er ook niet van maken ;)




    Wellicht dat @Woukaa nog een verbetering op het bovenstaande heeft of een geniale andere ingeving.

  • Ik krijg sinds vrijdag (vanaf de update van de meldingen) zeer weinig tot geen grote meldingen meer. Voorheen kreeg ik nog veel natuurbranden. Zon 5tot10 per dag. Nu heb ik er nog maar een paar gehad. Hebben keer dit probleem?

    hallo, ik speel het niet meer. het adminteam van promeldkamer nederland/belgie heeft alles stuk gemaakt. een tijd lang admin geweest en het was een gepest tegen mij.