[VO-501] Sleepdiensten

  • Ik ben hem niet zo gauw voorbij zien komen tussen alles, maar....



    Is het een idee om de sleepdiensten in het leven te roepen ? Wij hebben een groot aantal meldingen waarbij er (fictief) een auto gesleept moet worden.
    Bovendien kunnen we dit ook inzetten bij Grote team inzetten zoals kettingbotsingen.
    We zouden dan ook nog kunnen kijken naar eventuele grote variante van sleepwagens die geschikt zijn voor bussen en of vrachtwagens, of meer meldingen verzinnen zoals auto halen i.v.m. in beslagname


    De Duitsers hebben THW en ik dacht misschien wij dit als extra hulpdienst..

  • Dit lijkt me heel vet :)
    Maak het dan zo als de ambulance? zodra je een post hebt krijg je het als "uitbreiding" en dan moeten eerst alle slachtoffers geholpen zijn voordat het balkje van "auto opruimen" fso begint

    Ja idd, dat je eerst een soort post bouwt waarbij je een sleepauto krijgt met keuze tot uitbreidingsmogelijkheden.
    Ik zat net ook te denken dat je eventueel mensen kunt opleiding tot berger of opleiden tot het bergen van zware objecten.
    En ja wie weet dat de makers iets kan verzinnen met het balkje.

  • Dit zou goed samen gaan met meldingen zoals


    - Gekantelde vrachtwagen (zware berging)
    - Brandende auto / Motor / Traktor
    - Verkeersongevallen
    - Boom op auto (dat deze afgevoerd moet worden, wel met een random aanvraag)



    Misschien extra meldingen die eventueel gemaakt kunnen worden?
    - Inbeslagname van voertuigen
    - wegsleepregeling in combinatie met de politie
    - Misschien net zo als de B ritten van een ambulance, dan in de trant van het berger een auto van A naar B vervoeren ?

  • THW houdt volgens mij onder andere de berging in (ken de hulpdiensten in Duitsland niet heel goed), dus zal eens zien of t op t lijstje te zetten valt :) Onthoud wel dat t dan iets wordt voor ''later''' want we willen uiteraard eerst de brandweer, politie en ambulance helemaal goed op de rails hebben.

  • THW houdt volgens mij onder andere de berging in (ken de hulpdiensten in Duitsland niet heel goed), dus zal eens zien of t op t lijstje te zetten valt :) Onthoud wel dat t dan iets wordt voor ''later''' want we willen uiteraard eerst de brandweer, politie en ambulance helemaal goed op de rails hebben.

    THW voert meer uit dan alleen bergen, zie het als de reservisten + :P.
    Hopelijk kan deze aan jullie lijst toegevoegd worden want het valt wel in het straatje naar mijn mening. bedankt voor de reactie !

  • THW voert meer uit dan alleen bergen, zie het als de reservisten + :P.Hopelijk kan deze aan jullie lijst toegevoegd worden want het valt wel in het straatje naar mijn mening. bedankt voor de reactie !

    Daarom onder andere berging :P maar thx voor de aanvulling. Maar ja, ik vind het zelf ook iets om binnenkort onder de loep te nemen al ga ik daar niet over ;)

  • Probleem bij RWS is dat die voornamelijk op A en N wegen. Als wij daarvoor ook meldingen maken, die zich random over de hele kaart plaats vinden, is dat wat raar als er in de binnenstad een RWS auto wordt gevraagd. Toch klinkt RWS wel beter dan een gewone sleepwagen.

  • Persoonlijk vind ik van toevoegingen als sleepdiensten, RWS, netbeheerders etc dat ze niet zomaar het spel in kunnen.


    Het Meldkamerspel draait om brandweer, politie en ambulancedienst. En ja, vanuit meldkamers worden bovengenoemde diensten ter plaatse verzocht, maar niet in het bijzonder aangestuurd. Toevoeging van dergelijke voertuigen zou betekenen dat je daarvoor dus ook posten moet gaan bouwen, maar dergelijke diensten hebben eigenlijk niets met Veiligheidsregio's van doen. Dus ja, hoe ver ga je dan?


    In mijn ogen kan je ze op één of andere manier misschien wel toevoegen, maar niet dat ze dan daadwerkelijk over de kaart bewegen etc (dit is immers vanuit meldkamers ook niet te volgen). Dus ter plaatse verzoeken/verwachten oké, 'aanvragen' oké, maar niet als extra dienst in het spel, wat mij betreft.

  • is het misschien een leuk idee om een bergings voertuig in te voeren die bijvoorbeeld uitgebrande auto's of gestolen auto's gaan vervoeren.
    denk bijvoorbeeld aan een uitbrijding van de melding gestolen voertuig of brandende voertuig.
    deze kunnen door de meldkamer aangestuurd worden en aangezien er diverse gemeentes zijn die van de politie uit ook eigen bergings voertuigen hebben.


    ik hoor het graag

  • is het misschien een leuk idee om een bergings voertuig in te voeren die bijvoorbeeld uitgebrande auto's of gestolen auto's gaan vervoeren.
    denk bijvoorbeeld aan een uitbrijding van de melding gestolen voertuig of brandende voertuig.
    deze kunnen door de meldkamer aangestuurd worden en aangezien er diverse gemeentes zijn die van de politie uit ook eigen bergings voertuigen hebben.


    ik hoor het graag

    dit staat al in een eerder forum tabje vernoemt:
    Sleepdiensten

  • Persoonlijk vind ik van toevoegingen als sleepdiensten, RWS, netbeheerders etc dat ze niet zomaar het spel in kunnen.


    Het Meldkamerspel draait om brandweer, politie en ambulancedienst. En ja, vanuit meldkamers worden bovengenoemde diensten ter plaatse verzocht, maar niet in het bijzonder aangestuurd. Toevoeging van dergelijke voertuigen zou betekenen dat je daarvoor dus ook posten moet gaan bouwen, maar dergelijke diensten hebben eigenlijk niets met Veiligheidsregio's van doen. Dus ja, hoe ver ga je dan?


    In mijn ogen kan je ze op één of andere manier misschien wel toevoegen, maar niet dat ze dan daadwerkelijk over de kaart bewegen etc (dit is immers vanuit meldkamers ook niet te volgen). Dus ter plaatse verzoeken/verwachten oké, 'aanvragen' oké, maar niet als extra dienst in het spel, wat mij betreft.

    je kunt ze dan onder een tab zetten van B-ritten net als wat je hebt staan bij de ambu als besteld vervoer geen spoed maar wel hulp en de politie verwerkt die via de meldkamer als er een wagen gevaarlijk dicht langs de weg staat met pech

  • je kunt ze dan onder een tab zetten van B-ritten net als wat je hebt staan bij de ambu als besteld vervoer geen spoed maar wel hulp en de politie verwerkt die via de meldkamer als er een wagen gevaarlijk dicht langs de weg staat met pech

    Genoeg meldingen waarbij je een berger naar toe kunt sturen, ik heb totaal geen moeite met dat we diensten toe laten voegen die niet aangestuurd zouden worden maar wel veelal te maken hebben met hulpdiensten.
    Natuurlijk moet je wel een grens trekken.