[VB-020] Logistieke Eenheden Brandweer

  • Dat voertuig staat op dit moment nog niet op de lijst.


    Daarvoor wil ik eigenlijk eerst even kijken wat een goede manier, aangezien niet alle regio's dit op dezelfde manier insteken.

  • Dag,


    Is het een idee om een haakarmbak logistiek toe te voegen.
    Dit zorgt naar mijn idee voor het nog meer realistisch maken van het spel, omdat de mensen dan ook verzorgd moeten worden.


    Deze bak kan bijvoorbeeld ingezet worden bij de teaminzet, maar ook vanaf een bepaald aantal brandweerposten. (11 of meer)


    Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.

  • Staat op de lijst, bedankt. We hebben helaas nog niet de mogelijkheid gehad de bakken verder uit te breiden

    In onze regio is de arbeidshygiënebak operationeel deze komt o.a. om kleding te wisselen tijdens en na incidenten in het kader van schoon werken Wellicht kan deze ook op de lijst...


    :thumbup:

  • In onze regio is de arbeidshygiënebak operationeel deze komt o.a. om kleding te wisselen tijdens en na incidenten in het kader van schoon werken Wellicht kan deze ook op de lijst...
    :thumbup:

    Zoals je zegt in jullie regio, niet elke veiligheidsregio (toch?)...
    Als deze ingevoerd zou worden, zou deze niet verplicht moeten worden bij meldingen.
    Anders kunnen andere spelers niet meer realistisch blijven spelen ;)


    Groet, Data

  • Arbeidshygiene is wel een opkomende zaak alleen de regio's mogen zelf de invulling geven. In Haaglanden doen de AB's het met mogelijk een apart voertuig in de toekomst. Dus het is een lastige om in te voeren

    Inderdaad als dit zou komen zou het een optionele toevoeging moeten hebben, vele regio's gebruiken elke invulling op een andere manier.
    Zou er meer baat bij hebben om de meest voorkomende bakken te laten komen en dan later uitbreiden naar anderen

  • Dus met andere woorden als die optie er komt, kan je dus alleen de meldingen krijgen als je t voertuig/bak aanschaft anders niet.
    denk dat dit een lastig verhaal gaat worden met de ontwikkeling hiervan gezien de meeste meldingen gebaseerd is op t aantal brw/pol/ambu/mmt posten.


    Ben benieuwd wat de nieuwe optie gaat worden... :thumbup: :thumbup:

  • Dus met andere woorden als die optie er komt, kan je dus alleen de meldingen krijgen als je t voertuig/bak aanschaft anders niet.
    denk dat dit een lastig verhaal gaat worden met de ontwikkeling hiervan gezien de meeste meldingen gebaseerd is op t aantal brw/pol/ambu/mmt posten.


    Ben benieuwd wat de nieuwe optie gaat worden... :thumbup: :thumbup:

    Maar dat is geen oplossing, dan heb je dus dat mensen zonder zo'n bak bepaalde meldingen niet kunnen krijgen.
    Dan ben je toch eigenlijk verplicht om een dergelijke bak te kopen, omdat je anders bepaalde meldingen niet kan krijgen ;)


    Misschien is het een optie om ervoor te zorgen dat je wel gewoon alle meldingen kan krijgen zonder bak, maar dat als je hem wél hebt die ook toegevoegd wordt bij de vereiste voertuigen van een aantal meldingen (als dit technisch mogelijk is)...
    (Dus bijvoorbeeld: Speler A heeft geen bak, Speler B wel. Ze krijgen beide dezelfde melding (zoals een grote brand). Omdat speler A geen bak heeft staat deze ook niet bij de benodigde voertuigen voor die melding, maar bij speler B wel).


    Groet, Data

  • Bij bijvoorbeeld een BLS ambulance, nog niet toegevoegd, krijg je alleen de transport meldingen als je daadwerkelijk een BLS ambu hebt.
    Dus wel mogelijk.


    Het verhaal van de hygiëne... Hier rijden ze gewoon met een TS/PM op en neer met nieuwe pakken. Dus echt per regio verschillend.

  • In Apeldoorn worden de pakken gebracht door de vrachtwagen 06-7780 en vaak gebeurt dit in combinatie met de logistiek container 7782 voor nieuwe ademluchtflessen toestellen en maskers, Echter heeft elk cluster/regio hier zijn eigen manier/voertuig voor.

  • In onze regio is de arbeidshygiënebak operationeel deze komt o.a. om kleding te wisselen tijdens en na incidenten in het kader van schoon werken Wellicht kan deze ook op de lijst...
    :thumbup:

    goed idee brandje in BBN zijn ze hier ook mee bezig maar invulling zal hier idd ook richten een HA gaan als ik de verhalen in de wandelgangen mag geloven

  • En om in te gaan op de arbeidshygiëne.


    Op dit moment vind ik dat daarbij nog te grote regionale verschillen bestaan om daadwerkelijk iets in te voeren. Verzorging vind ik wel een goede toevoeging, al dan niet in combinatiefunctie met bestaande voertuigen. En mensen die graag met arbeidshygiëne willen spelen, kunnen ook gebruik maken van een verzorgingscontainer (of vergelijkbaar).

  • Zou het een idee zijn om aparte meldingen te krijgen (zoals bij besteld vervoer) die dan naar een brandweerpost gaat om daar dan spullen te halen of brengen.
    Deze kunnen dan worden opgelost door de voertuigen van logistiek brandweer.


    Ik zie nu vaak dat er een logistiek wagen bij ons komt om de lege flessen en gebruikte maskers op te halen, en meteen weer nieuwe/volle/schone neer te leggen, zoals ze nodig zijn gebruikt kan worden. Volgens mij gebeurd dit ook zo in meerdere regio's


    Hoor graag jullie meningen.