[POLL] 21-09-2017 Mobiele Eenheid

  • Wat ook wel eens gebeurd is dat er ME ingezet wordt bij plaats delicten om bijvoorbeeld gebieden af te zetten. Eventueel te doorzoeken op voorwerpen bijvoorbeeld in bossen ezv. Daarvoor worden dat soort teams ook ingezet.

    Even een simpele schets van hoe het ME systeem in elkaar zit:


    - De ME functie is een neventaak van agenten. Dit doen zij op geplande basis zodat alles ook makkelijk te organiseren is.
    - Enkele steden (volgens mij Den Haag, Rotterdam en Amsterdam) hebben een peloton flex ME paraat staan. Dit betekent dat zij gewone politietaken uitvoeren (in ME uniform zonder de zware bescherming en lange wapenstokken) op straat. Als er ordeverstoringen plaats vinden, gaan zij over in hun ME functie en kunnen zij ook in uitrusting opschalen. Daadwerkelijke inzet van ME moet namelijk goedgekeurd worden door de burgemeester (verantwoordelijk voor openbare orde in de gemeente), vanwege de zwaarte van het middel en kan dus niet zomaar worden ingezet.
    - Elke eenheid heeft een peloton op piketbasis waarbij de afspraak is dat zij binnen anderhalf uur ingezet kunnen worden. Het kan zijn dat de betreffende ME-ers dienst hebben of van huis moeten komen.

  • nieuwe of oude bus maakt toch niks uit? zijn beide gemaakt voor hetzelfde doel enige verschil is het uiterlijk. en de speler kan zelf een afbeelding kiezen

    Het gaat om het systeem, 8 of 11 man in een bus, 6 of 4 voertuigen in een peloton. Voertuigafbeelding is inderdaad zelf te kiezen en zou niet uit maken.


    Oude systeem is 4x11 + commandowagen, nieuwe systeem is 6x8 + commandowagen in een peloton.

  • Ik neem aan als de ME bussen worden toegevoegd. Dat het losse voertuigen zullen betreffen?


    Neem het voorbeeld van het nieuwe systeem van de indeling van @koenb.


    Dan zullen we neem ik aan 6 ME bussen moeten kopen en per bus 6 man personeel opleiden met een soort van ME opleiding. En een Comando wagen kopen.
    Om daarmee 1 pelenton te vormen.


    -------------------------------------------------------------------


    Of wordt het anders opgebouwd en kun je 1 pelenton in 1 keer kopen en moet je ze allemaal tegelijk aansturen en kun ze niet naar verschillende plekken sturen tegelijkertijd omdat het uit een pelenton moet blijven bestaan?


    -------------------------------------------------------------------


    Voor het onderstreepte idee ben ik persoonlijk geen voorstander van.



    Hoe hebben ze deze ME bussen ingevoerd in de Duitse variant van dit spel?

  • Ik ben voor het kopen van meerdere lossen bussen zodat je ze ook individueel kan aansturen.

  • Ik zou een navolging van het Duitse LSS systeem voorstellen.


    Hoofdbureau:
    Uitbreiding voor opstelplaatsen voor een sectie (3flex-bussen +1 commandobus)


    Daarna uitbreiding naar een peloton(3extra flex-bussen)(met eventueel een tweede commandobus)


    Daarna evt uitbreiding tweede peloton (6bussen +1/2 commandobus) of uitbreidingen voor verschillende aanvullende diensten:
    uitbreiding hondengeleiders-plaats voor twee hondengeleidersbussen
    uitbreiding arrestantenbus- plaats voor twee arrestantenbussen
    uitbreiding waterkanonnen- plaats voor twee waterkanonnen)
    Uitbreiding bewijsverzameling- plaats voor een bewijsverzameling/camerabus.

  • de Voertuigen zijn gewoon los aan te sturen maar bij evenementen vaak in groepen nodig. Zoals 3bussen en een commandovoertuig of een veelvoud hiervan.

  • Ik zou idd zoals @MPR zegt het Duitse systeem volgen. En wie weet kunnen we toch gewoon lsse voertuigen inzetten.
    Ben wel heel benieuwd hoe hier verder invulling aan gegeven wordt.

  • Zo dus.