Verlaging Credits Teaminzet Natuurbrand

  • Niet teveel uitwijken naar redenen die er niet toe doen.


    Het komt erop neer dat in het Duitse spel de inzet ook niet zoveel opbracht zoals bij ons. En het niet de bedoeling was dat de NL versie een 'betere' opbrengst heeft dan de Duitse variant, dus moest het gelijkgetrokken worden (Natuurbrand omlaag). Een verkeerde inschatting bij het ontstaan van de Natuurbrand waarin spelers een lange periode in weelde hebben geleefd. Waar ik en vele anderen aan storen is dat de inzet zijn coins niet meer waard is en dat er totaal niet duidelijk gezegd is wanneer het zou veranderen. Ik had bijvoorbeeld nog wel het idee om coins te kopen om af en toe eens een inzetje weg te geven, als ik dat had gedaan dan zou ik nu met coins gezeten hebben die ik nergens aan zou willen besteden... Dus een goede reden om er geïrriteerd over te zijn? Ja ik denk van wel voor diegenen. En als iedereen dan ook nog het stempel 'gierig' hier krijgt dan ben je fout bezig.


    Waarom de team inzet Natuurbrand nu haast nog minder oplevert dan de oude meldingen is me ook een raadsel hoor, ik zie nu opbrengsten van 14k...

  • Na een lange discussie ben ik het met de reactie van @Lazora helemaal eens.


    Dat wij vergeten zijn te communiceren dat het precies deze week was dat de update mee zou komen was ons zelf ontgaan. Dat het zou komen hadden we hier op het forum al aangekondigd geloof ik.


    Over wie wat met zijn coins doet kan ik absoluut niet oordelen. Wij als beheerders kunnen weinig met jullie aankopen. Zolang wij er zelf niets van terug zien....


    Dat VIP het niet waard is kan ik niet over oordelen. Het is erg lastig geschikte onderdelen er in te stoppen.


    We hebben onszelf voor een lange periode kunnen verwennen met hoge opbrengsten. Ook wijzelf als spelers in een team hebben mee geprofiteerd. Nu kwam helaas het nieuws dat wij uit toon liepen met Duitsland.
    Zoals ergens anders genoemd: ja wij zijn het 'maar' het kleine broertje van ons buurland. Dat wisten wij al vanaf het begin toen we aan dit project begonnen. Dus bij heel veel dingen zijn zaken gelijk getrokken.


    Dat het nu 14k oplevert is uiteraard zonde. Zit uiteraard dezelfde random formule op.


    Werd ook iets genoemd over de 90k voor slachtoffers van eigen inzet. Is dat ook uit de toon? Dat laat ik persoonlijk gewoon wat het is.


    Graag zou ik de discussie willen afsluiten met de vraag wat jullie als oplossing willen.
    Opnieuw verhogen is met de huidige stand van zaken geen mogelijkheid richtig Duitsland.

  • de andere kant is natuurlijk zo dat we gierig gemaakt worden, toen in den beginne van t spel waren we al blij met de opbrengst van een kantoorbrand wat een lullige credits tussen de 6000-15000 opbracht. Het was niet veel maar ach het was nog allemaal nieuw en pril.


    Later kwam de natuurbrand en dat was een echte vooruitgang ruim 50.000 credits. Ja vind je het gek dat er spelers tussen zitten die coins kopen en de salaris spekken van de ontwikkelaar.


    maar dan ben je een zeurder als je gaat discussie dat de credits vergoeding met ruim 50% is gedaald.

    Volledig met je eens...
    en nu? nu koopt er niemand meer wat... heeft die aan zich zelf te danken :-D

  • maar dan ben je een zeurder als je gaat discussie dat de credits vergoeding met ruim 50% is gedaald.

    Ruim 50%?
    Van 35.000 naar 21.000 is geen daling van "ruim 50%" lijkt me...


    Ja zou een mooi verhaal zijn, eerlijke leden afstraffen op een stelletje pipo's die het nodig vinden om met meerdere accounts te spelen... Shoot me dan maar

    Gelukkig is dat ook niet de reden geweest om het aantal credits omlaag te halen


    Dus eerst kon de formule wel zo zijn dat er relatief meer credits kwamen en nu opeens niet?

    Nee daar is nooit sprake van geweest.
    Direct bij invoering van de zelf samen te stellen teaminzetten is aangegeven dat de formule van deze inzetten niet gewijzigd kan worden (moet gelijk zijn aan de Duitse, omdat we anders daar eenzelfde discussie krijgen als hier).
    Dan is de enige optie om de teaminzetten een beetje gelijk te krijgen qua credits het verlagen van de natuurbrand.
    Dat het verlaagd zal worden is destijds al aangekondigd, alleen de uitvoering ervan is later geworden.


    beetje rare opmerking misschien, maar moeten we allemaal naar duitse les omdat we dadelijk aan de duiste standaard willen voldoen, of houden we t aan de nederlandse standaard

    Neehoor, we hoeven niet naar Duitsles
    Feit blijft wel dat dit een spel is met een Duitse eigenaar, Duitse ontwikkelaar en voortgekomen is uit een Duitse website.
    Dan moeten we bepaalde dingen gelijk houden aan de Duitse versie, ondanks dat dat voor ons soms nadelig is.


    Data

  • Fijn dat je inziet waar het probleem in zit @Woukaa. Graag wat meer transparantie voortaan. Uiteindelijk is het voor niemand leuk dat het zo veranderd is maar dat was al eerder besproken. Dat kan je hier teruglezen: Eigen teaminzet


    Ik denk persoonlijk dat focussen op de teaminzet natuurbrand geen zin meer heeft zoals je zelf aangeeft. Het word tijd voor nieuwe inzetten om deze achter ons te laten. Hierover heb ik al ideeën/suggesties voorbij zien komen. Geen idee hoe Sebastian het voor ogen heeft, maar om Erelid te kunnen worden is een boost zoals de (oude) natuurbrand wel nuttig. In mijn topic had ik al enige berekeningen laten zien en is het behoorlijk fors om dat te behalen.


    Voor zover ik kan verzinnen heb ik wel een aantal ideeën (en niet alles is bruikbaar):


    - Nieuwe team inzetten met meer uitdaging en opbrengst (en iets exclusiever), waardoor teaminzet het gemiddelde van 30k heeft en er weer random 50k opbrengsten terugkomen in de toekomst
    - Meer rangen toevoegen zoals ik in reëel rangensysteem genoemd heb zodat er wat meer is om naartoe te werken
    - Minimum van random opbrengst wat minder laag laten zijn
    - Extra bonussen bij opbrengsten die ik heb voorgesteld in: Tijdsgebonden meldingen
    - Geheel nieuw idee: Een willekeurige team inzet knop met kans op een exclusieve verborgen inzet die je normaal niet kan krijgen!


    Hiermee mogen jullie het doen van mij.

  • @Woukaa
    Graag zou ik de discussie willen afsluiten met de vraag wat jullie als oplossing willen.
    Opnieuw verhogen is met de huidige stand van zaken geen mogelijkheid richtig Duitsland.

    ______________________________________________________________________________________________


    is het een idee dat je bijdrage aan t team deels anders kan benutten en daarop een toelage kan krijgen bij de teaminzet


    als voorbeeld....je geeft aan je team 10% om de teamkas te spekken van jouw dagelijkse inzet
    je doet mee met een natuurbrand= 21.000+jouw 10% van je dagelijkse inzet=iets extra=31.000


    dus als een spelers 100.000 credits verdiend heb voor t team op een dag staat daar dus 10.000 voor klaar
    voordeel hiervan is dat een verhoging alleen mogelijk is als je een beetje actief speel, speel je wat minder is de extra vergoeding dus ook minder, maar ik denk dat daar wel een simpel formule voor te fratsen val, misschien moet er nog wat aan gespijkerd worden.


    het spel wordt dan wel wat actiever hoe meer je speel hoe hoger de uitkomst en uiteindelijk betaal je t zelf natuurlijk
    want menigeen zal heus ook niet het helemaal eens zijn wat een team doet met t kasgeld.


    Voor iedere speler is t dus verschillende inkomstenbron....afhankelijk van de formule

  • @Woukaa graag hoor ik nog de reactie hierop, en ik heb nog een aanvulling qua wens:


    Graag bij de teaminzet 'Eigen inzet' een toevoeging maken dat er een preset/instellingen opgeslagen kunnen worden zodat je niet elke keer al die getallen per keer hoeft in te voeren, dat is na een paar keer al niet leuk meer. Die suggestie heb ik al eens eerder gegeven zie hier: Eigen inzet


    Zo kunnen we tenminste wat meer variëren weer qua inzetten lijkt me.

  • graag hoor ik nog de reactie hierop

    Rustig rustig, er is meer in mijn leven dan dit spel...



    Meer teaminzetten, zeker. Zal kijken of ik er vrijdag al een doorheen kan krijgen.
    Nadeel is dat een natuurbrand met x peletons aan brandweer eigenlijk al weinig realistisch meer is. Keuzes tussen realistisch en 'extra groot'.
    Gelukkig hebben we daarvoor de eigen inzet tot 100 voertuigen terug gekregen.


    De tussen rangen zal ik op de lijst zetten. Uiteraard is erelid vreselijk veel. Maar ik zal in herhaling vallen als ik zeg dat 'dit ook in Duitsland zo is'.


    Minimum kan ik niets aan wijzigen.


    Extra bonussen. Ik zal vragen hoe Sebastian er over denkt. Ik persoonlijk weet nog niet wat ik er van moet vinden.


    Willekeurige teaminzet is inderdaad een bijzonder idee.


    Ik wil er nog wel even bij zeggen dat, als het aan Sebastian ligt, we niet veel hoger mogen komen dan een gemiddelde 30k. Dat is wel het plafond. Ja.. Misschien kunnen we met die willekeurige inzetten idee nog wat hoger komen maar de standaard in ieder geval niet.


    Werd ook iets genoemd over de 90k voor slachtoffers van eigen inzet. Is dat ook uit de toon? Dat laat ik persoonlijk gewoon wat het is.


    Presets van eigen inzetten. Prima idee.


    Zo hebben we een lange lijst met nieuwe ideeën @Data.

  • Gemiddelde van 30k is al hoger dan het gemiddelde van 21000 nu :D

  • Onthou vooral niet dat dit wel een spel blijft en dat Timo en Woukaa zich belangeloos inzetten voor dit spel .....

    Ja jongens bedankt voor jullie inzet, na t afsluiten kunnen jullie een koekje krijgen en een bedankje.


    en.....voor spelers die niet kunnen wachten met de opslaan instellingen van een grote eigen teaminzet, in de laatste versie van lss manager is dit al meegenomen. staat onder de appsstore helemaal onderaan links.

  • Onthou vooral niet dat dit wel een spel blijft en dat Timo en Woukaa zich belangeloos inzetten voor dit spel .....

    Moeten we het nou wel of niet onthouden?


    En belangeloos inzetten ja of nee en vrije tijd ja of nee.. dat wisten ze voordat ze er aan begonnen toch?
    Neem aan dat ze zo volwassen zijn dat ze alles wat er gezegd word niet als persoonlijke aanval zien, maar als feedback ;)

  • En belangeloos inzetten ja of nee en vrije tijd ja of nee.. dat wisten ze voordat ze er aan begonnen toch?
    Neem aan dat ze zo volwassen zijn dat ze alles wat er gezegd word niet als persoonlijke aanval zien, maar als feedback ;)


    Als je enkel negatieve feedback geeft smelt hun motivatie ook snel weg ;-)

  • Als je enkel negatieve feedback geeft smelt hun motivatie ook snel weg

    Het is soms lastig om positief te blijven als je sponsor bent van deze game, ik neem aan dat al onze bijdragen een besluit vormen voor de nl spelbeheerders om het spel zo aantrekkelijk mogelijk te maken ook voor alle spelers, daar is dit forum ook deels voor bedoeld.


    Dat sommige berichten door anderen negatief worden gezien is hun pakkie aan, zoals ik @Woukaa ken zal ie daar een middenweg in vinden om ons als Nederlandse gierige spelers tegemoet te komen, tenslotte is hij ook Nederlander.


    En lukt t niet, dan hebben we t geprobeerd. Als je t niet probeer moeten we dadelijk allemaal naar duitse les.

  • Moeten we het nou wel of niet onthouden?
    En belangeloos inzetten ja of nee en vrije tijd ja of nee.. dat wisten ze voordat ze er aan begonnen toch?
    Neem aan dat ze zo volwassen zijn dat ze alles wat er gezegd word niet als persoonlijke aanval zien, maar als feedback ;)

    Zou niet goed zijn als ze het zien als een persoonlijke aanval ;) Ik heb altijd geleerd, * werk ( meldkamerspel.com ) en prive moet je gescheiden houden ;)


    * Werk, zo zie ik het maar.. hun vrijwilligers werk :)

  • zonder vrijwilligers zou t in nederland en gameland veel minder mooi uitzien, kijk maar eens naar een ziekenhuis, verzorgingstehuis, politie, dierenambulance en brandweer als alle vrijwilligers zouden stoppen en nooit meer omkijken naar een ander.


    Ik vul hier als vrijwilliger van het spel ook t één en ander aan, zo doet iedereen wat, alleen ik kan gemist worden zij niet.