Is het rangensysteem wel reëel? 26
-
Ja, prima! Niks aan doen! (8) 31%
-
Nee, de rang 'Erelid' is te moeilijk! (16) 62%
-
Geen mening. Ik wil niet eens Erelid worden! (2) 8%
Gewoon iets wat ik mij afvraag en als iemand het leuk vind reken maar met mij mee.
Een tijdje terug heb ik nog eens naar het rangensysteem gekeken. In het begin gingen de rangen erg snel. Misschien wel iets te snel gezien de vereiste credits verdeling, ze komen niet meer zo vlug.
Ik speel nu 1+ jaar en zit momenteel op 28 miljoen credits (totaal verdient). Dat is misschien niet erg veel, factoren die meespelen: in het begin verdien je ook minder, had een paar maanden vakantie genomen van het spel en je hebt vaak ook wel iets anders te doen zoals werk, privéleven enzovoorts. Maar er zijn zat anderen die het nog minder goed doen. Als ik afgelopen jaar wat zou opkrikken dan zou ik geschat 40-45 miljoen credits in een jaar krijgen.
Even van het positieve uitgaan dat het allemaal zo loopt. Als ik 5 Miljard (5.000.000.000) wil verdienen om Erelid (de rang) te worden, dan deel ik dat door 45 miljoen (45.000.000), dan kom ik uit op 111 jaar speeltijd. Dan moet ik wel een heel bijzonder Erelid worden als ik iemand in mijn testament moet nalaten om dit voor mij te behalen.
Het kan natuurlijk sneller door meer te verdienen, ik heb het wel eens uitgetest wat mijn inkomsten zijn als ik redelijk volop speel op een dag, met een beetje dingen tussendoor wel dat vind ik wel zo reëel. Ik neem hem dan op ongeveer 400.000 credits op 1 dag (dat houd ik niet lang vol). Als ik tot het maximum wil gaan en elke dag het hele jaar door speel dan kom ik uit op zo'n 120-140 miljoen credits per jaar volgens mijn schatting, maar dan moet je veel vrije tijd hebben lijkt me. Opnieuw: 5 miljard delen door 140 miljoen = 35+ jaar.
Ik kan mij zo voorstellen dat er onder ons hele tactische spelers zijn die denken: 'Je kan er meer uit krijgen'. Hun som hoor ik dan ook graag. Maar voor wat ik zie is dat het grootste team hier op MKS met 200+ leden een 4,2 miljard nu hebben van de 5 miljard na meer dan een jaar. Laat staan dat 1 persoon dat alleen moet halen.
Is er voor de toekomst nog een reeks updates die de inkomsten sterk laten groeien (waardoor het zo hoog ligt)? Een redelijk schappelijk termijn om de hoogste titel te halen vind ik wel maximaal 10 jaar met gewone, acceptabele dagelijkse speeltijd. Dan kom ik uit op ongeveer 1 miljard credits i.p.v. 5 miljard.
Sommigen zullen het niet belangrijk vinden, maar het is leuk om het hoogste doel enigszins te kunnen bereiken voor 'trouwe' spelers, waarom zit het anders in het spel?