Verschillen tussen België en Nederland

  • Ik heb het hier niet over een voetbalwedstrijd ( die de Belgen overigens met de vingers in de neus winnen :thumbup: ).



    Vermits er de laatste tijd ook veel Belgen meldkamerspel beginnen spelen had ik een ideetje.


    Er zijn toch wel wat verschillen opgedoken in de hulpverlening tov elkaar. Daarom leek het mij misschien leuk dat iedere speler moet aanvinken volgens welke principes hij wil spelen BE of NL.


    Als je voor BE zou opteren kun je bijvoorbeeld kiezen tussen op gebied van medische regulatie tussen Ziekenwagen / PIT/ MUG en zouden er ook meer Belgisch getinte dingen in het spel komen.
    Als je voor NL zou opteren zal er niets veranderen :P




    --> Je kan dan ook vragen 'waarom vragen jullie niet aan Sebastian om een Belgische versie van het spel te maken... Daar heeft iedereen gelijk in, maar natuurlijk als je al 125 brandweerkazernes, 100 politieburelen, 5 zulu's, 5 mmt's, .... en een spaarpotje van 13.000.000 credits hebt is het niet zo leuk om terug van 0 te beginnen ;-)





    Jullie meningen ?

  • Laat mijn mening duidelijk zijn, Uiteraard willen wij wat voor de belgen betekenen.


    Toch de tijd en moeite die het gaat kosten voor zoiets is echt enorm. Neem het eerder benoemde voorbeeld Pijlwagen.
    Voertuig dat België gebruikt op de snelweg en Nederland niet kent (bij de brandweer).
    Dat kan opgelost worden maar dat betekend dus dat wij meldingen moeten maken voor België én Nederland (momenteel 200, twee keer maken).


    Conclusie. We moeten een systeem zien te bedenken dat (het liefst met alleen benamingen veranderen) maar de zelfde functionaliteiten om het om te zetten. Bijvoorbeeld Ambu=Pit, MMT=Mug. Voor de brandweer levert dat toch meer problemen op.
    Als we hier samen uit kunnen komen, dan sta ik daar uiteraard volledig voor open.

  • Buiten het feit dat ik denk dat het veel werk is voor de makers van het spel, zou ik niet dat onderscheid maken ook al zit er een verschil in voertuigen.
    Mijn team zit in zuid-Limburg en er zijn teamleden die posten in Duitsland en Belgie hebben, dan zouden hun dus uiteindelijk ook moeten kiezen en dat zou jammer zijn.

  • --> Je kan dan ook vragen 'waarom vragen jullie niet aan Sebastian om een Belgische versie van het spel te maken... Daar heeft iedereen gelijk in, maar natuurlijk als je al 125 brandweerkazernes, 100 politieburelen, 5 zulu's, 5 mmt's, .... en een spaarpotje van 13.000.000 credits hebt is het niet zo leuk om terug van 0 te beginnen ;-)

    Kan ik inderdaad begrijpen, maar vergeet niet dat een hele hoop spelers dit ook hadden bij de introductie van Meldkamerspel.com.
    Daarvoor speelden veel Nederlanders ook in de Duitse versie; ook zij moeten volledig opnieuw beginnen.



    Ik mis de PIT en de rijdende MUG zeker en vast.

    Rijdend MUG kennen we ook in Nederland, alleen dan met de benaming MMT (net zoals bij de helikopter).
    Dat zou dus opzich geen probleem moeten vormen.



    Naast bovenstaande opmerkingen is het zo dat we met de Nederlandse voertuigen alleen al tegen 'problemen' aanlopen, omdat sommige regio's voertuigen wel hebben en sommige niet.
    Ik neem aan dat dit ook in België is, of is alles in België wel gelijk?


    Natuurlijk zou een optie waarmee de naam van de voertuigen van Nederlandse naar Belgische term verandert leuk zijn
    Alleen als we al zoveel voertuigen hebben die men in België niet kent en andersom, wordt het toch een lastig verhaal denk ik.


    Data

  • ik vind het een goed plan en liefst ook met de belgische termen maar inderdaad niet overal beschikken ze over dezelfde middelen ik zou het gewoon zo laten en zelf de middelen aankopen let de credits zoals het nu gebeurt dat lijkt mij handiger

  • misschien een optie om te kijken of er in Belgie mensen zijn die handig zijn met programmeren en die dan even met het Nederlandse team om de tafel kunnen gaan zitten en dan helpen met omzetten.

    Hebben we reeds gedaan, in het team '112 België' zitten verschillende programmeurs ;-)

  • hey,



    Zoals dat zou hiervoor besproken zou ik ook nog wat meer verandering voor België. Veel is gelijk lopend. Vaak hebben we in belgië ook een grimp team en singsalisatiewagen. Als je uitbreiding grimp en singsalisatie maakt in bw kazerne. Iemand die dit niet doet dat er geen meldingen voor krijgen.


    Maar het zo fantastisch zijn dat we op dit spel verder uitbouwen voor België en Nederland. Wat meer belgische tint insteken, maar ook nederland verder uitbouwen.

  • Ik heb misschien wel een voorstel om onze Belgische vrienden wat meer opties te geven:


    MUG:
    De MMT standplaats(Heli) Krijgt een nieuwe vorm:
    De standplaats kost 500.000, hierbij krijg je een MMT/MUG voertuig. (of je moet deze nog aanschaffen voor ongeveer 20.000) Personeel = 3 man waarvan minstens een Met Trauma-arts/MMT opleiding.
    een uitbreiding a 500.000 maakt het mogelijk om aan de standplaats een Heli toe te voegen. Die kost vervolgens nog eens 300.000. Op deze manier blijven de kosten hetzelfde voor de heli.


    Deze vorm werkt zowel voor spelers in NL als voor de zuiderburen. De belgen kunnen de MMT-voertuigen MUG noemen en naar meldingen sturen
    De Nederlanders kunnen nu zoals al mogelijk is MMT-Heli's kopen voor hetzelfde geld en krijgen er voor een kleine meerprijs een Grondgebonden MMT bij. (Een regel die hier moet worden ingesteld is dat er maar één voertuig te gelijk kan uitrukken, Dus of de Heli of de auto.)
    De Nederlanders kunnen nu ook op sommige plaatsen grondgebonden MMT's bouwen. deze zijn er op verschillende locaties in Nederland en rukken uit bij grote incidenten met de GGB. Dit draagt weer bij aan het realisme


    PIT:
    Als de Rapid responder wordt toegevoegd aan het spel kunnen de Belgische spelers dit voertuig hernoemen en gebruiken als PIT. (als ik het PIT-concept correct begrepen heb..)



    Ik hoop dat mijn voorstel een beetje duidelijk is en ik ben natuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden.


    MPR

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().


  • Een pit doet ook vervoer ;-)

  • Een pit doet ook vervoer ;-)

    Ja, ik las het net.. Dan krijg je eigenlijk 2 soorten ambu's, of een knopje op de ambu om eerst bij een ziekenhuis een vpk op te halen. weet niet of dat zoveel toevoegd.


    @Woukaa @Data Hoe denken jullie over dit MUG/MMT voorstel?

  • Mug is logisch, Pit zie ik graag nog beter uitgewerkt, want dat werkt geloof ik nog niet echt zo.
    Naar mijn recente idee is Pit = NL ambulance en BE ambu = Ambu-Pleeg. Niet helemaal een vergelijking dus.

  • Hey,


    Ik ben even mee aan het denken.


    Stel dat er toch een "BE-versie" komt.


    Kunnen wij ons reeds bestaand spel niet updaten/resetten? Ik bedoel daar het volgende mee.


    We moeten dan wel "opnieuw beginnen" maar de reeds verzamelde coins en credits (van ons huidig spel) worden overgezet. Ook de credits tbv van al de posten en voertuigen die we reeds bezitten.


    Zo moeten we weer niet volledig van nul beginnen, maar moeten we enkel de posten en wagens terugplaatsen. Voor het personeel en de opleidingen zullen we wel terug opnieuw moeten starten.


    Je moet ook niet alles dubbel programmeren. Misschien is er een mogelijkheid dat je in je systeem iets kan inbouwen en dat je kan aanvinken.


    Voorbeeld:


    Tankwagen:
    O: NL
    O: BE


    Zo kan je de tankwagen voor de NL-versie of BE-versie, als voor beide versies gebruiken/inzetten.


    Lijkt jullie dit iets ?


    Groetjes

  • Buiten dat Sebastian waarschijnlijk geen tijd heeft voor nog een versie...


    In dat geval is het waarschijnlijk "opnieuw beginnen".
    Moest iedereen ook toen er vanuit DE en NL versie werd gemaakt, ondanks dat daar al heel veel Nederlandse spelers waren die nu hier spelen.


    Maar goed, ik zie dit voorlopig niet gebeuren, als het überhaupt al ooit gaat gebeuren...