15-11-2016 Reddingsbrigades/Duikteams

  • als je goed leest heb ik het over de KNRM die opereren alleen aan de kust heb die nog niet ergens anders gespot.de wo daar in tegen opereert overal met oppervlakte redding heb ik geen idee wat die doen ken ik niet.

    Zal het even toelichten, Oppervlakte redding (OVR) doen enkel reddingen boven het water, ze zijn meestal uitgerust met een 200 meter lijn om te zwemmen.



    Ons team hebben naast dit bijvoorbeeld een boot waar we zelf reddingen mee uitvoeren, tevens een klein pompje om branden te blussen.
    Dus eigenlijk pakken we veel meldingen zoals persoon ter water, auto ter water, vermissingen van mens en dier, schepen die in de problemen zijn (behalve slepen)


    Let er op, OVR is een aanvulling op de duikers, omdat een OVR team ook in droogpakken lopen net als de duikers kunnen hun zwemmend dan wel langs de kant een goeie hulp zijn voor de duikers

  • Persoonlijk gezien vind ik dat de makers en de contactpersonen er omheen zich beter kunnen richten op de duikers en randzaken er om heen.
    En ja daar komt hij weer.. maar ik denk zeker dat sleepdiensten voor een ieder meer aan heb dan de KNRM (Ja het is al aan gehaald en nee het is niet bedoeld als steek naar hun)

    Als ik even kijk naar ons team, een groot deel van de spelers wil dit realistische plaatsen, daar gaan hun de boot al in als hun in Limburg wonen.
    Zoals de kaart het aan geeft zijn dit de locaties en vallen er dan al een heel op af naar mijn idee.




    Dan denk ik dat sleepdiensten bijvoorbeeld meer gebruikt zullen worden omdat dat in Nederland in overvloed is.
    Zelfde geld voor het waterongevallen afdeling.




    Nogmaals, ja ik weet dat sleepdiensten niet aangestuurd worden door de meldkamer (KNRM ook niet), Ja ik weet dat het al is aan gehaald en nee het is niet bedoeld als steek richting de KRNM...

  • De oppervlakte redders in regio 02 hebben geen eigen voertuig maar rijden met een extra ts of een pm. Hoop dat dit dan in het spel past. Het mooiste zou zijn dat een pm zowel wvd kan zijn als ook ovrt. WO zou ook een mooie optie zijn. Dan nog het meenemen van een boot voor de rode club.

  • Naar mijn weten staat er op een WOA alleen een boot, zoals deze: Foto WOA
    OvRT staat voor OppervlakteReddingsTeam.


    dat klopt maar ze hebben ook boten, neem ik aan tenminste. die boten kunnen niet over land dat lijkt me duidelijk. en sinds je zelf kunt bepalen waar je een post plaats moet de boot ook een vervoersmiddel hebben om aan het water te komen, in het spel zitten nog geen aanhangers maar wel haakarmvoertuigen vandaar mijn voorstel reddingsboot (En (haakarm)voertuig hiervoor). Én ze hebben zeker meerdere voertuigen dan kusthulpvoertuigen, namelijk een boten, helikopter, jetskies, coast quad auto's en een zogenaamde seatrack, het seatrack voertuig vervoerd de boot over het strand het water in (https://goo.gl/XoulCb)

    Ja, maar haakarmvoertuigen zijn dat niet, vandaar mijn opmerking.
    Inderdaad beschikken ze over aanzienlijk aantal verschillende voertuigen zoals jij al aangeeft, maar ik weet niet of deze allemaal in één keer ingevoerd kunnen worden...


    @Woukaa, ik denk dat jullie nog even na moeten denken over de invoering van de RB's en KNRM...
    Zijn toch behoorlijk wat spelers (zoals hierboven te lezen) die daar eigenlijk niet/nauwelijks iets aan hebben.
    WO en OvRT daarentegen zijn voor iedereen wel van toepassing.


    Groet, Data

  • Hallo allemaal,


    Reddingsbrigade is in mijn ogen een onnodige toevoeging.. Is niet voor alle regio's weggelegd.


    WO en Oppvervlakteredding (OR) is wel een hele goede toevoeging. Opleiding OR en WO zijn zeker anders. Ik denk dan aan OR opleiding van 3 dagen en WO opleiding van 7 dagen.


    Voertuigen:
    WO
    OR vaak combi met TS
    Trailer met boot (Weet ik alleen vanuit haaglanden bij HV met kraan)


    Meldingen:
    Auto te water
    Persoon te water
    (Kinder) fiets aangetroffen
    Schip in brand (vrachtschip, ferry ect.)
    Bootje in brand (kleine plezierjacht)
    Dier te water (allen niet in alle regio's rijdt een WO/OR) bijv. in haaglanden is het alleen een TS omdat die waadpakken heeft.

  • @Woukaa, ik denk dat jullie nog even na moeten denken over de invoering van de RB's en KNRM...
    Zijn toch behoorlijk wat spelers (zoals hierboven te lezen) die daar eigenlijk niet/nauwelijks iets aan hebben.
    WO en OvRT daarentegen zijn voor iedereen wel van toepassing.


    Groet, Data

    Daarom zijn we zo blij dat het iedereen zo uitgebreid antwoord!

  • Bedankt voor jullie reacties.


    Toch wil ik even reageren op een aantal hier besproken zaken. Dat wil niet zeggen dat het ook zo gaat lopen, maar even hoe ik erover denk.



    Duikers / OVRT Brandweer
    Over deze zaken heb ik al eens met @Woukaa nagedacht en zo te zien sluiten onze ideeen aan op jullie ideeen, dat is mooi om te lezen. Dat wil zeggen: duikers en OVRT vervullen beide dezelfde functie. Oftewel: waterongevallen kunnen door één van beide teams opgelost worden. Ik lees hier dat OVRT alleen een aanvulling op duikers is, maar dat is niet helemaal waar. Ik noem een regio Gelderland-Zuid waar geen brandweerduikers meer zijn, aangezien dit geen wettelijke brandweertaak meer schijnt te zijn.


    Wat betreft voertuigen. In mijn ogen voor de duikers de bekende WO (Waterongevallenvoertuig). Toepassing van een BRV / WOA (brandweervaartuig) zou natuurlijk helemaal mooi zijn, moet indien op aanhanger wel meegenomen kunnen worden door alle voertuigen. Lees veel over HV's, maar ook TS'en en WO's nemen geregeld een boot mee.
    Voor OVRT zoude we in iedere geval kunnen beginnen met een PM-OVRT, om het maar even zo te noemen. Maar ik ben het helemaal met jullie eens dat dit ook met TS'en en DB's zou moeten kunnen.



    Voor wat betreft Reddingsbrigade / KNRM zou ik zeggen: geef maar aan wat jullie willen. Ik vind er wel iets van, maar dat doet er nu niet zoveel toe denk ik ;).



    Reageer lekker verder zou ik zeggen, ook op mijn toevoeging ;)

  • @Data ik was even verkeerd geïnformeerd betreffende mijn regio

  • Hier in het zuiden (Limburg) hebben wij geen OvRt maar wel duikteams.
    Mijn mening is dan ook voer ze allebei tegelijk in in het spel.
    Zodoende kan iedereen afstemmen wat ze wel of niet hebben in hun regio, ik merk dat er veel mensen realistisch spelen...
    Dus dan zou dit ook iedereen tevreden moeten stellen lijkt me

  • meldingen reddingsbrigade
    kind/persoon vermist
    zwemmer in problemen
    zwemmer vermist
    drenkeling
    persoon bedolven onder zand
    persoon van paard gevallen
    modevak van schip
    schip vastgelopen
    bootje op drift
    gewonden op strand/ op de duinen


    voertuigen
    strandjeep
    strandambulance?
    reddingsboot RHIB
    reddingsboot KNRM
    redingswaterscooter
    SAR heli


    gebouwen
    reddingspost
    knrm station
    SAR heliplatform


    poi
    strand
    duin
    zee
    meer
    rivier
    overgang

  • alleen als ik op de kaart kijk mis ik volgens mij wel een aantal posten bedoel naar mij weten hadden Culemborg en Tiel ook altijd een reddingbrigade post.


    groetjes fernando

  • Bovenstaande discussie bevat een miscommunicatie. Afbeelding geeft de KNRM weer die met (over het algemeen) grotere boten de zee op gaat etc. Deze zijn over het algemeen zeer snel oppiepbaar door middel van P2000.


    Reddingsbrigades zijn verdeeld over het gehele land. Een groot aantal van deze hebben boten verdeeld gekregen van de overheid, namelijk de Rampenvloot. De rampenvloot is beschikbaar inclusief een bemanning 24/7 met een over het algemeen langere opkomsttijd dan de KNRM. Het zijn en blijven vrijwilligers. Wanneer een rampeneenheid benodigd is gebeurt dat niet altijd meer met P2000 maar steeds vaker via telefoon omdat dat simpelweg makkelijker is.
    Zelfde geld voor op het strand. Veel strandbrigades hebben een pieper, en een actieve C2000 aanstaan. Uit ervaring weet ik dat de pieper eigenlijk nooit gebruikt word, C2000 daar in tegen is het middel. Heeft de meldkamer een actieve brigade nodig, C2000. Is die niet actief of aanwezig, telefoon.

  • We willen jullie graag melden dat we als eerste de Duikers gaan toevoegen. Dat is een ding wat zeker is. Deze zal een uitbreiding worden op de brandweer kazerne met zijn eigen opleiding en het kenmerkende voertuig.


    Hoe we de Reddingsbrigades precies gaan vorm geven laten we nog even in het midden. Dat weten we zelf ook nog niet helemaal. Daar kunnen jullie nog aan mee helpen!

  • We willen jullie graag melden dat we als eerste de Duikers gaan toevoegen. Dat is een ding wat zeker is. Deze zal een uitbreiding worden op de brandweer kazerne met zijn eigen opleiding en het kenmerkende voertuig.


    Hoe we de Reddingsbrigades precies gaan vorm geven laten we nog even in het midden. Dat weten we zelf ook nog niet helemaal. Daar kunnen jullie nog aan mee helpen!

    Heb je het dan over de vorm WO/WOR, OVRT?