Bugs Update 28-02-2024

  • en zo zijn er nog meer dingen die nou meer kliks zijn dan van te voren. bvb incidentgeneratie-snelheid was eerst de snelheid aan geven en dan gaat de snelheid in nu moet je eerst de balk op het goeie tijd neer zetten en dan op slaan zo niet dan doet hij het niet, terwel eerst de snel heid aan klikte en dat was het en de snelheid gaat in.

  • De update terugdraaien zie ik niet snel gebeuren.
    Wel heb ik gelezen op andere kanalen dat de sortering van teaminzetten inmiddels weer als normaal zou moeten zijn.

    sortering teaminzetten veranderd tijdens het klikken, maar ook van eigen meldingen.

    Ook is er iets veranderd in het aantal voertuigen dat geladen wordt. Onze teaminzet, die eigenlijk altijd op dezelfde plaats geopend wordt, kon ik altijd zonder doorladen wegsturen. Nu moet ik 2 keer laden. Dat gevoel had ik al bij eigen meldingen, maar die teaminzet is een goede graadmeter.

  • sortering teaminzetten veranderd tijdens het klikken, maar ook van eigen meldingen.

    Ook is er iets veranderd in het aantal voertuigen dat geladen wordt. Onze teaminzet, die eigenlijk altijd op dezelfde plaats geopend wordt, kon ik altijd zonder doorladen wegsturen. Nu moet ik 2 keer laden. Dat gevoel had ik al bij eigen meldingen, maar die teaminzet is een goede graadmeter.

    Dus wisten ze dat door deze update de lading op de server groter zou worden, dus gebruiken ze maar dit als oplossing? Kom op XY...

  • sortering teaminzetten veranderd tijdens het klikken, maar ook van eigen meldingen.

    Ook is er iets veranderd in het aantal voertuigen dat geladen wordt. Onze teaminzet, die eigenlijk altijd op dezelfde plaats geopend wordt, kon ik altijd zonder doorladen wegsturen. Nu moet ik 2 keer laden. Dat gevoel had ik al bij eigen meldingen, maar die teaminzet is een goede graadmeter.

    Klopt Backdraft. Was bij mij ook al geconstateerd.

    In een eerder posting was al besproken hoeveel voertuigen er bij de eerste keer laden beschikbaar waren. Dat zat ergens rond de duizend. Ik heb een aantal meldingen getest en kom nu niet verder dan max 300 voertuigen.
    Het lijkt er dus inderdaad op dat het aantal ineens te laden voertuigen sterk beperkt is.

  • Klopt Backdraft. Was bij mij ook al geconstateerd.

    In een eerder posting was al besproken hoeveel voertuigen er bij de eerste keer laden beschikbaar waren. Dat zat ergens rond de duizend. Ik heb een aantal meldingen getest en kom nu niet verder dan max 300 voertuigen.
    Het lijkt er dus inderdaad op dat het aantal ineens te laden voertuigen sterk beperkt is.

    Altijd al rond de 300 geweest. Uit mijn hoofd 250 + resterende heli's.
    Per oranje balk zijn het er 1000 inderdaad.

  • ik heb helaas ondervonden dat het spel nog steeds super traag is, het is al wel stukken beter dan de eerste dag van de update.

    maar zelfs nu we een paar dagen verder zijn blijkt het maar weer dat de server nog steeds traag is.


    bij me eigen meldingen duurt het 1/1.5 seconde langer om te laden, bij team is dat zelfs 1.5/2 seconden. (PER MELDING)

    nou kan je denken die 2 seconden is niet veel, maar het scheelt toch wel een paar 100 meldingen in een uur


    ik wil gewoon de oude snelheid weer terug!!

  • Idem! Weg met deze update!
    (niks slechts richting het GT bedoeld, XY heeft het weer eens verkloot en helaas is het GT onze 'bemiddelaar')

  • Ik was gewend met 3 browsers open het spel te spelen. Daardoor kon ik team en eigen meldingen tegelijk de meldingen op het scherm hebben, Of, in de ene browser meldingen wegklikken, de andere browser DA event meldingen en de laatste browser TS naar team meldingen.
    Het voordeel was dat ik de laadtijd van het ene scherm niet hoefde af te wachten, maar gedurende die tijd een andere melding te doen.

    Dit is sinds de nieuwe update niet meer mogelijk, omdat de keuze voor een bepaalde meldingsoort (eigem/team/event) én de gekozen sortering één op één wordt overgenomen in de andere browser. De keuze is dus vastgelegd op "hoog" nieveau en bepalend voor de andere browsers.

    Een optie om de nieuwe update te voorzien van een vinkje "uitgeschakeld" zou zeer welkom zijn. Hoeft overigens niet, wanneer de laadtijd aanzienlijk verbeterd wordt. Die laatste optie opteer ik omdat ik mij bewust ben dat niet veel spelers met meerdere browsers tegelijk open zullen spelen. Minder laadtijd heeft dus voor iedereen voordeel.

  • Ik was gewend met 3 browsers open het spel te spelen. Daardoor kon ik team en eigen meldingen tegelijk de meldingen op het scherm hebben, Of, in de ene browser meldingen wegklikken, de andere browser DA event meldingen en de laatste browser TS naar team meldingen.
    Het voordeel was dat ik de laadtijd van het ene scherm niet hoefde af te wachten, maar gedurende die tijd een andere melding te doen.

    Dit is sinds de nieuwe update niet meer mogelijk, omdat de keuze voor een bepaalde meldingsoort (eigem/team/event) én de gekozen sortering één op één wordt overgenomen in de andere browser. De keuze is dus vastgelegd op "hoog" nieveau en bepalend voor de andere browsers.

    Een optie om de nieuwe update te voorzien van een vinkje "uitgeschakeld" zou zeer welkom zijn. Hoeft overigens niet, wanneer de laadtijd aanzienlijk verbeterd wordt. Die laatste optie opteer ik omdat ik mij bewust ben dat niet veel spelers met meerdere browsers tegelijk open zullen spelen. Minder laadtijd heeft dus voor iedereen voordeel.

    De verdeling per sessie is iets wat ik ook in Duitsland als klacht voorbij heb zien komen en ook heb doorgeven aan de ontwikkelaar.

  • Verder heb ik over dit onderwerp ook nog even een algemene/huishoudelijke mededeling.

    Ik weet dat er veel mensen zijn waar de update niet naar wens uit pakt. Ik ben er zelf ook niet tevreden over. Helaas moeten we het doen met wat de ontwikkelaar levert. Alle klachten en verbeterpunten die er mogelijk zijn worden doorgegeven, maar de ontwikkelaar is uiteindelijk de partij welke de wijzigingen moet uitvoeren.

    Daarnaast heb ook ik de druk op de server gemerkt. Ook dit is bij de ontwikkelaar doorgegeven.
    Ook heb ik diverse meldingen over de performance via DM/Spel/Discord ontvangen.
    Ondanks dat ik de frustratie begrijp, gaat mij prive volspammen weinig nut hebben.
    Ook de vraag om hier met spoed naar te gaan kijken, lijkt me niet nodig.
    Dus voor de personen waarvoor het nog niet duidelijk was:
    Ik doe dit vrijwillig, dat betekend dat ik dus naast het spel ook een baan/prive leven heb. En hierdoor dus niet 24/7 online ben om alles te kijken.
    Ik lees veel en verwerk de info zo snel mogelijk op momenten dat het nodig is. Bij dit soort problemen vind ik het daarbij dan ook belangrijker om eerst de ontwikkelaar te berichten i.p.v. hier een bericht gaan sturen dat ik het door ga geven. Ook omdat ik dingen vaak tussendoor even snel via telefoon oppak.

    En ook wanneer je geen reactie krijgt op DM of iets over iets algemeens is dat mogelijk, omdat hierover communicatie is geweest op de officiele kanalen en ik niet de kans krijg om alles te lezen gezien de behoorlijke lijst nieuwe gesprekken op prive kanalen. (Voor jullie beeldvorming ik heb ongeveer een 50 PM's gehad op discord over dit onderwerp)

    Dus laten we meldingen rondom problemen die niet vertrouwelijk zijn lekker op de officiële kanalen houden. Mij vol spammen gaat niet bijdrage aan een snellere oplossing.


    Alvast dank voor jullie medewerking,

  • Thx voor al je werk Piet! Als we iets kunnen doen voor je horen we het graag. (Ik denk dat ik dat namens de meeste spelers kan zeggen)

  • Volgens het duitse forum zouden de teammeldingen al op deeltijd weer gesorteerd moeten staan.
    Binnen de NL communicatie kanalen heb ik nog niks gelezen, maar als ik zo snel kijk lijkt dit ook bij ons al zo te zijn

    Op dit moment wordt er in het team gedeeld en ik zie dat de meldingen weer verspringen. Denk dus niet dat het in NL nog helemaal tof werkt

  • Vandaag heeft er een kort update gesprek plaatsgevonden met de ontwikkelaar over dit onderwerp. Daarom even snel een kleine update hierover.

    Aan de hand van de feedback en klachten hebben ze de volgende wijzigingen afgelopen tijd uitgevoerd.

    - De sortering op basis van tijd is terug gebracht naar hoe het voorheen was. Dit is een tijdelijke oplossing, momenteel wordt ook nog gewerkt aan een nieuwe sorteeroptie, namelijk "Classic sorting". Welke de oude sortering zoals jullie gewend waren zou moeten gaan dekken.

    - Er zijn diverse patches uitgevoerd om de snelheid te bevorderen. Daarbij is de ontwikkelaar zich er van bewust dat de snelheid nog steeds verminderd is ten opzichte van voor de update.

    - De volgende en vorige knoppen werken nu weer in afgesloten lijsten, met aparte filters.


    Een aantal dingen zijn dus min of meer terug bij het oude, maar dan in een nieuw jasje.
    Ook is er met de ontwikkelaar gesproken over de sortering van de teaminzetten gezien deze nog niet optimaal werken. De meldingen staan bij het laden van het spel nog door elkaar, en de meldingen komen pas op hun plek wanneer voertuigen worden gestuurd. Dit is uiteraard niet hoe het zou moeten werken. De ontwikkelaar is er mee bezig om te achterhalen waar dit vandaan komt en probeert dit z.s.m. op te lossen.


    Daarnaast is ook gesproken over de communicatie bij dit soort wijzigingen, zodat ik hopelijk in de toekomst eerder bericht krijg als bepaalde fixes live komen. Dit is nu namelijk niet optimaal verlopen.

  • Thanks voor de update Piet <3

  • Bedankt voor je bericht! Dit soort updates vanuit jouw kant worden zeker gewaardeerd. Zo weten wij ook hoe het ervoor staat met de server en bugs!