Dit is de 18-869
Op Spinel staat er ook eentje van de VRZHZ
Dit is de 18-869
Rotterdam staat er 1, op Vlaardingen. Wordt wel bij code x gealarmeerd en verder doet die dienst als voorraad voor het Rode Kruis bij evenementen of grootschalige oefeningen.
Tijdje geleden zag ik een van de nieuwe MC-Ambulances rijden.
Gaat om een nieuw model sprinter met reguliere OOV striping, dus niet meer de secundaire striping.
Ook komt er een derde MC Ambulance, de 18-273.
Zie artikel: 𝗪𝗮𝗴𝗲𝗻𝗽𝗮𝗿𝗸𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄𝘀! 🚑 We zijn... - Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid | Facebook
Foto oud:
[Blockierte Grafik: https://ravzhz.nl/wp-content/uploads/2022/10/DSCF0038_zorgambus.jpg]
TEV is waarschijnlijk een van deze twee:
Team Explosieven Veiligheid, of
Teamleider Explosieven Verkenning
Beiden van de politie
Met een stream deck of zo kun je sneltoetsen instellen om kort achter elkaar te gebeuren, dan gebruik je tenminste al geen script of zo.
Ik geloof dat het spel trouwens zelf n als sneltoets staan heeft voor de uitbreiding van de lijst, zonder mod.
Ja, in LSSM kan je hier een sneltoets aan koppelen
Er is niets fout. Je voertuigen vallen dus in eerste instantie buiten de lijst met zichtbare voertuigen. Het werkt nou eenmaal zo dat je op de oranje balk moet klikken tot de voertuigen die je nodig hebt zichtbaar zijn. Daar is helaas niets aan te doen.
Met bepaalde mods kan je hier wel een sneltoets voor instellen. En volgensmij zelfs dat hij bij het openen van een melding automatisch 1x klikt.
Mobiele Intensive Care Units
17-304 MICU
17-305 NICU/PICU
17-306 MICUAls ik het goed heb, staan deze en andere MICU's op de Augustapolder 1, Barendrecht.
De NICU/PICU staat geregeld dagenlang in het ambulancehal van het EMC.
De MICU's die actief in dienst zijn zijn 302, 304 en 305 (NICU/PICU). De 302 is hierbij reserve voor de 304. 305 NICU/PICU is onderdeel van het Sophia Kinderziekenhuis en is daar gestationeerd in de ambulancehal. MICU 302 en 304 staan op Breslau Barendrecht.
MICU 306 was, samen met MICU 307 en MICU 308, onderdeel van MICU Nederland BV (Augustapolder waarnaar je refereert), maar zij bestaan niet meer. Alle 3 dde voertuigen zijn daarmee ook uit dienst. Hetzelfde geldt voor MC 219 en 220, die ook tot MICU Nederland BV behoorden.
Tevens is op de genoemde locatie wel nog een aantal ambulancevoertuigen aanwezig. Zo te zien aan de rode strepen langs het dak, gok ik dat deze oudere voertuigen zijn, maar sommigen hebben wel de nieuwe striping als ik dat goed zie.
De 18-6532 is nu de AML 18-9433 geworden. Reservevoertuig van de regio, als ik dat goed heb.
Nee, de 18-6532 (vroeger 18-203, kenteken BT-BZ-55) is in 2024 gelijk helemaal uit dienst gegaan, en heeft geen tweede leven gekregen bij M&L als reserve of Vakbekwaamheid als opleidings TS (gebruiken beide de 18-943x serie).
De huidige 18-9433 is de 'oude' 18-6631 (kenteken 15-BRT-2, van de 1e levering nieuwe tankautospuiten). Jij hebt het denk ik over de BP-BR-46. Die ziet er praktisch gezien hetzelfde uit, komt ook uit Dordrecht, maar heeft vroeger eerst dienst gedaan in Numansdorp (18-721) en daarna in Dordrecht (18-204). Deze is in 2022 compleet uit dienst gegaan na een aantal jaar als 9433.
De huidige 9431 (kenteken 56-BPL-1) en 9432 (kenteken 43-BRB-7) zijn ook nieuwe tankautospuiten (1e levering), en hebben geen repressieve taken gehad. Deze zijn direct bij M&L/VBH terechtgekomen.
De 9434 is de oude TS van Ameide (oude 09-6731, kenteken 52-BGF-2)
De 9435 is de oude TS van Gorinchem (18-8133), daarvoor Leerdam/Schoonrewoerd (18-8631, kenteken BX-JD-75).
De 9436 is de oude van Oud-Beijerland (18-5431), daarvoor Schoonrewoerd (09-4131, kenteken 74-BJS-2).
De 9437 is ook de oude van OBL (18-5431), is begonnen als 9432, maar is later omgenummerd (kenteken 71-BDL-3).
De 9438 is de oude van Meerkerk (09-7031, kenteken 01-BDN-3).
En helaas is het rijtje niet compleet, want de 9439 (kenteken BN-XF-02) is in 2021 uit dienst gegaan, zonder vervanger. Deze is verkocht aan de VNOG (06-7034)
Alstu
Correct. Is opzich te begrijpen. Die voertuigen zijn al veel te duur en als je die dan kan combineren scheelt et alleen maar geld
In de VRZHZ zijn er twee 'warme' logistieke voertuigen, beiden zijn zowel AH als AB. Ook zijn er nog 3 'koude' logistieke voertuigen die ook als AB gealarmeerd kunnen worden in het geval beide AH's leeg zijn.
Pelotonscommandant is meestal ook een rol bij de OVD's
Primaire functie is dan OVD-B, met als alternatieve rol PC-x (DA-PCL is een onjuiste afkorting).
Ik zie berger bij brandweer, politie en dienst infra. onder brandweer zie ik ook "elke berger" ik neem voorzichtig aan dat dit alle drie de berger types inhoudt maar ik ben niet zeker daarover.
Van proberen kun je leren
I am quite curious about the experiences of the players with the emergency services.
I am a press photographer in the region myself, which brings me into contact with the emergency services a lot. At the moment I also have a website running with about 20 to 40,000 unique (!) visitors per month.Taking pictures really sparked my interest, which is why I started playing these kinds of games.
Welcome to the game. With this forum, we try to ensure posts are either questions or answers to those questions. If you have a question, we can help you further.
het Vito busje is een Dienstbus personeel, word gebruikt voor MIRG ipv de OCS bus, voorheen reed de OCS bus het MIRG team vanaf de kazerne naar de heli, nu kan dit door de 17-9801 gedaan worden. Tevens is nu de 17-8991 ook een vito geworden en is de VW T5 al weer uit dienst gesteld ondanks zijn korte dienst tijd.
Tevens is er een reserve Crashtender op rotterdam aanwezig, het gaat hier om de CT 64, 17-8964 Rosenbauer Panther 8x8 afkomstig van Schiphol als BRW-15
Zijn de oude crashtenders weg dan? Die hadden ze volgensmij nog als reserve gehouden, maar met deze is dat dan overbodig?
Hetzelfde geldt voor de PM-VZ 7188 van Bleskensgraaf. In de plaats van de 7102.
Klopt, Ik was toevallig bij de eerste uitruk aanwezig, in Mijnsherenland.
Overigens is het nieuwe BBM voertuig operationeel in dienst per 27-1-2025:
"Het BBM-team is gestationeerd op de post Dordrecht-Noordendijk met roepnummer 18-6564. Conform het grootschalig brandweeroptreden is het roepnummer van de bevelvoerder BBM de 180. Het BBM-team bestaat uit een BBM-voertuig met zes personen:
• 1 chauffeur;
• 1 bevelvoerder;
• 4 manschappen."
Het heet nog steeds meldkamerspel, en aangezien het leger in principe niet wordt aangestuurd door de meldkamers, acht ik de kans zeer gering dat dit gaat gebeuren. Hetgeen van het leger welke wel ondersteuning levert (FBO heli's), zit al in het spel. Voor de defensie brandweeronderdelen kun je de reguliere voertuigen gebruiken die reeds in het spel aanwezig zijn. Verder dan dat zie ik er de meerwaarde ook niet van in. Er zijn veel belangrijkere dingen die al jaren op de wachtrij staan.
-Berging
Misschien een klein beetje off-topic, maar dit is exact hetzelfde voertuig als destijds in Amsterdam. Overigens staat het voertuig nu al weer enkele weken defect bij Kenbri Numansdorp. De proef is pas half december gestart.
Yup, staat inderdaad al een tijdje kapot bij Kenbri. Een van de collega's bij mij op de post werkt daar, kan aan hem vragen hoe het zit?
Zover ik weet niet maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Uit de video lijkt het voor mij ook anders inderdaad. Je hoort hem zeggen "we waren hiervoor niet BiZa bepakt". Daardoor neem ik de aanname dat ze voorheen geen THV gereedschap hadden, en op het filmpje is te zien dat ze die nu wel hebben. (Ram, schaar, spreider, etc)
Komt deze binnenkort ook in het spel?
https://www.brandweernederland.nl/nieuws/elektri…elderland-zuid/
Deze TS is toch al vaker geprobeerd in andere regio's? Volgensmij was er ook eentje in amsterdam een tijdje geleden.
Denk overigens niet dat deze toegevoegde waarde heeft in het spel tenzij er echt iets opmerkelijks aan is zoals een grotere pomp of watercapaciteit