aankondiging acties

  • is het niet een beetje overdreven dat we op tenminste 3 plekken kunnen zien dat er een actie aan de gang is, waarvan je er 2 moet aanklikken om te zorgen dat het groene valk weggaat?

    ik zal het verder uitleggen:


    korting op coins, 50% korting op voertuigen/gebouwen/voertuigen en gebouwen

    - actie duurt altijd 48 uur

    - actie is altijd van vrijdag 11 tot zondag 11

    - elke week is er standaard een actie


    aankondigingen:

    - boven in de banner met aftel klok

    - facebook

    - systeembericht

    - (blog)


    in ieder geval kan dat systeembericht hier al weg. Nog voordat je het systeembericht hebt gezien, zie je de actie al in de banner staan, dus zie je dan eigenlijk 2 keer het bericht dat er een actie aan de gang is.

    Het facebookbericht kan wat mij betreft ook weg. De ontwikkelaars willen graag dat je het spel speelt en als beloning zie je dan af en toe zo'n actie voorbij komen. Het lijkt mij niet de bedoeling van de ontwikkelaars dat er spelers gaan spelen als er een facebookbericht is geweest met de aankondiging van de actie. Ook is het facebookbericht gewoon gecopyd-pasted van het systeembericht. Daarnaast is er nu standaard van vrijdag 11 tot zondag 11 een actie, dus als je dan gewoon in die periode even kijkt in het spel om te zien welke actie er is, dan heb je tijd zat om er gebruik van te maken.


    2x credits actie

    - actie duurt soms 24 uur en soms 48 uur

    - er is geen standaard tijd

    - de actie is er soms wel, en vaak niet


    aankondigingen

    - boven in de banner met aftelklok

    - facebook

    - systeembericht

    - (blog)


    Hier kan ook het systeembericht weg om dezelfde rede als bovenstaand.

    Het facebookbericht maakt mij dan niet zoveel uit.


    dus.....


    in beide gevallen kan het systeembericht weg, dat is vooral overbodig. Het facebookbericht moeten jullie als admins maar bepalen of dat er in blijft of niet.

  • Ik plaats hem hier maar even, ik zie dat er een soort van 50% coins actie zou zijn ?? (-50% coins nog 1 dag etc...)

    In hoeverre klopt dat? want de prijs van 300 coins is het zelfde gebleken als de actie er op staat..


    Of ik zit er naast.. maar volgens mij zie ik geen veranderingen in prijzen.

  • Ik plaats hem hier maar even, ik zie dat er een soort van 50% coins actie zou zijn ?? (-50% coins nog 1 dag etc...)

    In hoeverre klopt dat? want de prijs van 300 coins is het zelfde gebleken als de actie er op staat..


    Of ik zit er naast.. maar volgens mij zie ik geen veranderingen in prijzen.

    50% korting op gebouwen als je die met coins koopt. Korting op coins staat altijd bij het getal van de coins.

    Bij zo'n actie staat een plaatje van voertuigen of gebouwen bij. In dit geval gebouwen.

  • 50% korting op gebouwen als je die met coins koopt. Korting op coins staat altijd bij het getal van de coins.

    Bij zo'n actie staat een plaatje van voertuigen of gebouwen bij. In dit geval gebouwen.

    Ah check dat wist ik nog niet, thanks voor je uitleg!

  • bij mijn was er niks behalve de tijd dat ik kon zien dat er iets was

    Dat klopt, inmiddels zie je alleen een klokje dat aftelt met de actie er bij.

    Ook komt er in de discord server een mededeling als zo'n actie geactiveerd wordt

    Persoonlijk zie ik het probleem niet zo, moest 1 keer wat groens aanklikken en dat was het

    Ik heb het vooral geschreven omdat het tijdsverspilling is van beide kanten:


    1 de ontwikkelaars en game team steken tijd om een bericht te maken en in het geval van het Nederlandse game team het te kopiëren en te plakken vanuit het systeembericht naar het facebookbericht terwijl dan voor iedereen al duidelijk is dat er een actie is

    2 wij klikken 2 groene dingen aan wat weer server capaciteit kost om het bericht te versturen en iedereen hem te laten openen en bij het facebook bericht heb ik vaak het idee en ik denk dat meerdere mensen deze mening delen, dat er dan verwacht wordt dat er een update is en dan blijkt dat niet zo te zijn

  • Tijdverspilling? Doe normaal hoor, die 5 tellen om iets te lezen....... En die server loopt echt niet vast als je dat bericht aanklikt....

  • En die server loopt echt niet vast als je dat bericht aanklikt....

    wel als we dat met zijn allen tegelijk gaan doen.

    Filmpje van mijn informatica docent die in dit geval even laat zien wat er allemaal gebeurt om alleen een webpagina te bereiken:

    Er wordt diverse keren gecommuniceerd tussen de browser op jouw laptop en de server in DE voordat in dit geval die webpagina is geladen (alle groene lijntjes). Dit gebeurt dus ook als je een bericht opent.

    Doen te veel mensen dat tegelijk dan raakt de server overbelast. Dat is ook wat we een paar maanden geleden hadden, te veel mensen wouden tegelijk iets opvragen bij de server en dat kon ie niet aan.

  • ...


    1 de ontwikkelaars en game team steken tijd om een bericht te maken en in het geval van het Nederlandse game team het te kopiëren en te plakken vanuit het systeembericht naar het facebookbericht terwijl dan voor iedereen al duidelijk is dat er een actie is


    ...

    Wel fijn dat je weet hoe het gaat. Wij als gameteam schrijven alles, wat de ontwikkelaar er daarna meedoet kunnen wij niet bepalen. Wij maken de Facebookberichten en Blog = hetzelfde. De ontwikkelaar pakt deze van Facebook soms, of we leveren het aan, en soms gooien ze een systeembericht eruit. Ik zou het wel apprecieren als je ergens een punt van maakt, dat de feiten wel kloppen.


    Ik kan je wel meedelen dat we met de ontwikkelaars aan het overleggen zijn, wat de beste manier van communiceren is. Wordt vervolgd.

  • wel als we dat met zijn allen tegelijk gaan doen.

    Filmpje van mijn informatica docent die in dit geval even laat zien wat er allemaal gebeurt om alleen een webpagina te bereiken:

    Er wordt diverse keren gecommuniceerd tussen de browser op jouw laptop en de server in DE voordat in dit geval die webpagina is geladen (alle groene lijntjes). Dit gebeurt dus ook als je een bericht opent.

    Doen te veel mensen dat tegelijk dan raakt de server overbelast. Dat is ook wat we een paar maanden geleden hadden, te veel mensen wouden tegelijk iets opvragen bij de server en dat kon ie niet aan.

    Man man, normaal doen hoor.... Heb trouwens geen laptop, maar een wat duurdere pc zeg, trekt het gewoon.
    Dat van een paar maanden geleden kwam omdat iedereen x2 credits had en de meeste mensen thuis waren ivm corona, wel blijven opletten graag 😂

  • wel als we dat met zijn allen tegelijk gaan doen.

    Filmpje van mijn informatica docent die in dit geval even laat zien wat er allemaal gebeurt om alleen een webpagina te bereiken:

    Er wordt diverse keren gecommuniceerd tussen de browser op jouw laptop en de server in DE voordat in dit geval die webpagina is geladen (alle groene lijntjes). Dit gebeurt dus ook als je een bericht opent.

    Doen te veel mensen dat tegelijk dan raakt de server overbelast. Dat is ook wat we een paar maanden geleden hadden, te veel mensen wouden tegelijk iets opvragen bij de server en dat kon ie niet aan.

    Ja klopt, bij de webpagina laden kost dit meerdere dingen.

    Bij die groene knoppen gebeurt dit lokaal met 1x communiceren met de server om aan te geven dat die de volgende keer niet groen hoeft te zijn. Meer gebeurt er namelijk niet op de server met betrekking tot die knoppen.

  • Cahjo Ik wil niet heel vervelend doen, maar weken geleden bij die acties was er eerst een systeembericht en kwam het facebook er een paar minuten daarna pas achterna.


    Maar ik vind het zinloos om door te gaan met deze discussie. Ik heb mijn punt in het eerste bericht gemaakt. Dat is het enige wat ik wou doen en volgens mij is daar ook wat mee gedaan.


    Jrh1997 kijk, dat ik niet alles weet ligt niet aan mij, dat mijn informatica docent niet alles vertelt daar kan ik ook vrij weinig aan doen. Ik pas alleen mijn kennis toe en soms kan ik er dus naast zitten. Wij zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten en toevallig maak ik hier dan een fout.

  • @112bussum Je wilt niet heel verveld doen.................... Er komen maar weinig constructieve berichten van jou kant. Is het ene niet goed dan is het andere niet goed. Misschien moet je lekker je tijd steken in het spelen van het spel en je gal bewaren voor een ander forum. Hier steken mensen een hoop vrije tijd in een spel wat jij kunt spelen maar waar je continu op of aanmerkingen op hebt.

    Dus kap lekker met dat zeiken en ga gewoon lekker dubbele credits verdienen.

  • Cahjo Ik wil niet heel vervelend doen, maar weken geleden bij die acties was er eerst een systeembericht en kwam het facebook er een paar minuten daarna pas achterna.

    De Facebook pagina is van de ontwikkelaar, wij beheren hem alleen.

    Als de ontwikkelaar besluit ons bericht te kopiëren en deze eerder dan de geplande Facebook datum als systeembericht eruit te gooien, kunnen wij daar weinig aan veranderen ;)


    Maar goed. Je punt is duidelijk. En zoals aangegeven, wordt vervolgd.

  • Ik vind het prima hoe het nu is.

    Ik lees systeem berichten nooit even aanklikken en klaar.
    Net als het nieuws van facebook.
    Veelal als ik het spel open heb ik het via mijn telefoon al gelezen. Mede dankzij de de fijne verplaatsing van nieuws forum naar blog. (waarvoor nog steeds dank)

    Dat is dus groeneknop klikken en meteen CRTL+W erachteraan en meldingen klikken.