[FT-500] Voertuigen Retour door Team-Admin

  • Ik ben het eens dit idee voor bijvoorbeeld gedeelde inzetten waar 1 wagen heen gestuurd mag worden en diegene stuurt er meer. Maar reageert niet meer als je verzoekt ze terug te halen om te zorgen dat het hele team credits krijgt. Gaat offline of is niet bij zijn pc, heeft het spel op de achtergrond aan staan o.i.d..
    Of als ze bepaalde wagens niet mogen sturen en het alsnog doen.


    Het idee om aan het einde een niet benodigd voertuig terug te sturen zou niet moeten, maar is nou eenmaal een mogelijkheid die je krijgt door deze functie en zal mijns inziens zeer weinig worden gebruikt. Als je als admins een speler niet mag, moet je hem gewoon uit het team zetten i.p.v. dat soort streken uithalen.

  • Ik vind ook dat het herzien mag worden.
    Op dit moment gooi ik de mensen die te vroeg het laatste voertuig sturen gewoon uit het team, maar dat vind ik een te harde maatregel, zeker als het de eerste keer is en het om kleinere spelers gaat.


    Tuurlijk kan je er mensen mee treiteren, maar daar heb je ook al genoeg andere functies voor om dat te doen. Denk aan chat-ban, korting op 0% zetten of gewoon de speler steeds afwijzen/kicken.


    En als er een goede reden is waarom dit idee is afgewezen wil ik die graag wel weten, want de enige reden die ik kan vinden is:


    Je bent in een team om samen te spelen, niet tegen elkaar.


    Dit vind ik zelf geen goede reden: Bij ons in het team gaat het zo:
    iemand stuurt een HovD naar een melding waar die te vroeg aan komt
    iemand in het team constateert dat en vraagt herhaaldelijk om dat voertuig terug te sturen
    Die speler gaat offline, inmiddels staan er al meerdere berichten in de chat met verwijzing naar die persoon. Een groot deel van het team weet nu dat die persoon de regels overtreed.
    In het ergste geval kick ik die persoon en na afloop bleek dit gewoon een vergissing door diegene te zijn.
    een groot deel van het team is op de hoogte dat iemand een vergissing heeft gemaakt, diegene staat buiten het team en ik als admin moet dan uit gaan leggen waarom diegene gekickt is.


    Dit kan zoveel sneller door dat voertuig terug te sturen vanuit de melding en alleen degene die de vergissing constateert, een van de admins en degene die de vergissing heeft gemaakt zijn op de hoogte. Je kan dan als admin even een berichtje sturen naar die speler wat het probleem is/was en wat degene de volgende keer anders kan doen.
    Zo durft zo'n speler zich ook gewoon te vertonen in het team en hebben ze de kans om vergissingen te maken, omdat het eenmaal een complex spel is met heel veel opties aan het begin die grotendeels onbekend zijn wat ze inhouden.


    Er zijn nu spelers in het team die beter weten hoe vaak iemand een voertuig te vroeg stuurt dan dat ik dat weet. Hierdoor ontstaat ook de publieke schandpaal.


    Ik zou gewoon zeggen voer het in: het kost ons als admins een stuk minder tijd om een vergissing te herstellen, er is zoals je ziet veel vraag naar en het aller belangrijkste, iemand wordt niet als "degene die eens een keer een regel heeft overtreden" gezien, want iedereen maakt wel eens een vergissing.

  • ik vind dit een super idee
    maar ik zou het niet laten bij admins of co admin


    BV bij ons in het team is de afspraak enkel de (co) admin of starter van de inzet (eender welke) mag een CO sturen
    indien dit word gedaan door een ander zou de speler die de inzet heeft opgengzet/gestart dat bepaald voertuig moeten/kunnen terug sturen


    zeker als dit de eerste keer is en de speler niet meer on is achteraf kan je de speler er op wijzen maar ondertussen heeft iedereen een voertuig kunnen sturen vind ik heel belangrijk

  • Heel goed uitgelegd en ik ben het er 100% mee eens. daarom mag het van mij ook wel herzien en of ingevoerd worden.

  • Wat mij betreft hoeft dit niet herzien te worden... Gewoon goede afspraken maken... En jezelf afvragen of je die teamspelers in je team wil hebben die zich niet aan de afspraken houdt...

  • Ik ben er een voorstander van omdat het je als admin gereedschap geeft om te kunnen handelen op het moment dat het nodig is. Nu kun je niets en sta je machteloos op dat moment. Het is dan aanvullend op de goede afspraken. Die kun je alleen handhaven als je bij overtreding direct kunt ingrijpen, ipv met je handen op je rug toekijken en dan maar hopen dat iemand op een later moment via dialoog bereid is om het gedrag aan te passen, dan ben je te laat.

  • Je bent in een team om samen te spelen, niet tegen elkaar.
    Danku.

    Ik ben het met Woukaa eens.

    Wat mij betreft hoeft het dus niet herzien te worden.
    Duidelijke afspraken in het team helpen al genoeg. En als er perongelijk iets niet goed gaat.

    Helaas, niet moeilijk doen, en doorklikken

  • Ik ben er een voorstander van omdat het je als admin gereedschap geeft om te kunnen handelen op het moment dat het nodig is. Nu kun je niets en sta je machteloos op dat moment. Het is dan aanvullend op de goede afspraken. Die kun je alleen handhaven als je bij overtreding direct kunt ingrijpen, ipv met je handen op je rug toekijken en dan maar hopen dat iemand op een later moment via dialoog bereid is om het gedrag aan te passen, dan ben je te laat.

    Je kan wel degelijk ingrijpen als je dat zo nodig vindt.... En dat is een kickje. De voertuigen van de persoon in kwestie zullen dan automatisch retour gaan. Alleen win je er de populariteitsprijs niet mee.... Maar je kan als je zo graag wil handhaven dat wel degelijk doen.....

  • Dus als iemand die nieuw is of al langer in het team speelt per ongeluk een afsluitvoertuig stuurt is de oplossing dat ik hem kick, terwijl die nieuweling nog het spel aan het leren is of aan onze regels moet wennen, of als het door de speler die al langer in het team een per ongelukje was. Ik vind dat de oplossing kicken echt geen goede optie is voor bij mij in het team.


    En nog reagerend op de post van iemand anders uit een ander topic die ik hier niet kan plaatsen over dat je hiermee teamleden kan achterstellen en dus minder credits kan laten verdienen.


    Dat kan al met zoveel functies, je kan de korting lager zetten voor die speler, je kan hem/haar verbieden om wat te sturen in de teamchat met een chat-ban etc. Als dat gebeurd ben je als teamlid toch allang weg?! dan maakt deze functie in dat opzicht ook niet uit

    Je bent in een team om samen te spelen, niet tegen elkaar.
    Danku.

    En je bent inderdaad in een team om samen te spelen, maar met deze functie is het mogelijk dat ipv 4 mensen de credits pakken voor een melding, omdat een iemand te vroeg het afsluitvoertuig stuurt, dat dat ineens 20 kunnen zijn, door 1 voertuig retour post te kunnen zenden. Daarnaast kan diegene ook nog even gecontacteerd worden en kan hij/zij nog snel even een ander voertuig sturen. Je stelt bij deze functie max 1 teamlid achter in plaats van al die andere die dan te laat komen bij de melding en de credits mislopen.

  • En nog reagerend op de post van iemand anders uit een ander topic die ik hier niet kan plaatsen over dat je hiermee teamleden kan achterstellen en dus minder credits kan laten verdienen.


    Dat kan al met zoveel functies, je kan de korting lager zetten voor die speler, je kan hem/haar verbieden om wat te sturen in de teamchat met een chat-ban etc. Als dat gebeurd ben je als teamlid toch allang weg?! dan maakt deze functie in dat opzicht ook niet uit

    Die functies zijn niet echt vergelijkbaar. Je kan hier een speler bewust bij grote meldingen er uit gooien.

    De chatban is direct zichtbaar bij de speler en dus ook opvallend. De korting geldt alleen voor teamgebouwen en is vaak dus in een veel kleinere mate van invloed. Daarnaast gebruiken veel teams de korting niet eens.


    Bij je kick kan je een berichtje sturen dat die weer terug mag komen, maar hier wel op moet letten in de toekomst. Hoef je niets voor in de teamchat te zetten.

  • Die functies zijn niet echt vergelijkbaar. Je kan hier een speler bewust bij grote meldingen er uit gooien.

    De chatban is direct zichtbaar bij de speler en dus ook opvallend. De korting geldt alleen voor teamgebouwen en is vaak dus in een veel kleinere mate van invloed. Daarnaast gebruiken veel teams de korting niet eens.


    Bij je kick kan je een berichtje sturen dat die weer terug mag komen, maar hier wel op moet letten in de toekomst. Hoef je niets voor in de teamchat te zetten.

    dat je diegene kickt en een berichtje stuurt dat hij wel weer terug mag komen in het team is toch hetzelfde als dat je met een functie het betreffende voertuig van de melding kan halen en de speler dan een berichtje stuur dat hij er op moet letten? dan hoef je diegene ook niet uit het team te kicken.

  • Kicken lijkt mij ook niet handig. Maar voertuigen terug sturen ook niet. Je ontneemt een persoon daarmee zijn team credits.

    Ik zou zeggen gewoon aanspreken en afspraken maken. Met de meeste valt hier gewoon over te communiceren.

    En een keer per ongeluk kan gebeuren.

    Als het heel vaak gebeurd kun je afspraken maken over een verwijdering.

    En die paar credits die team meldingen opleveren.

    Uiteindelijk maakt het je niet veel uit of je nu alles hebt of ergens een 20k mist.

    Bij de grotere teams staat er vaak genoeg open.

  • dat je diegene kickt en een berichtje stuurt dat hij wel weer terug mag komen in het team is toch hetzelfde als dat je met een functie het betreffende voertuig van de melding kan halen en de speler dan een berichtje stuur dat hij er op moet letten? dan hoef je diegene ook niet uit het team te kicken.

    Ja is opzich hetzelfde. Alleen deze manier bestaat al. De functie voor het terugsturen van voertuigen niet en zou door de ontwikkelaar nog ontwikkelt moeten worden. Daarom kan je ook het alternatief gebruiken i.p.v. op een nieuwe functie zitten te wachten terwijl er nog veel andere functiesuggesties staan en deze redelijk makkelijk is te vervangen.

  • Deze functie is er niet een die hoog op onze lijst staat. Ik snap dat het soms een makkelijke oplossing kan zijn. Maar met goede communicatie in het team moet je een heel eind kunnen komen.


    We hebben een lijst met ideeën en functies in de rij staan om door XY te laten uitvoeren, dit is geen prioriteit die we daaraan toe gaan voegen.


    Idee blijft dus staan op afgekeurd.