Posities door Chris206

    VWS staat voor "voorwaardescheppend". Voor ambulancevervoer is het een wettelijke voorwaarde dat ze binnen 15 minuten ter plaatse zijn bij een A1 urgentie rit. Om dat in de hele regio te kunnen halen zet de meldkamer ambulances soms op plaatsen neer om zo de voorwaarde te scheppen dat ze inderdaad overal in de regio binnen die 15 minuten ter plaatse zijn. Hiervoor zijn op sommige vaste plekken VWS posten ingericht, vaak eenvoudig bv een portocabin op een parkeerplaats langs een provinciale weg. Anders moeten de mensen de hele tijd in het voertuig zitten.

    Het ligt aan de oorzaak, als het een ongevalsmechanisme is bv een aanrijding hoog energetisch of een val van hoogte dan is een MMT indicatie, als het een chronisch zieke bejaarde is die in bed een klaplong krijgt dan komt er geen MMT tenzij de patient circulatieproblemen vertoont doordat het hart van positie draait.

    Met deze update richten we ons op de watervoorziening. Daarom is ook niet bij elke inzet dit nieuwe systeem ingevoerd, maar alleen bij incidenten waar de watervoorziening een uitdaging of interessant aspect van de melding kan zijn. Hiermee geven we de spelers in ieder geval een nieuwe uitdaging en meer flexibiliteit, en daarmee realisme, wat betreft de eenheden die ze graag willen sturen.

    Met een volledige realistisch systeem met pompcapaciteit en andere variabelen wordt de aard van het spel anders en zullen veel spelers de draad kwijtraken. En dat is ook een belangrijk punt: het moet speelbaar zijn voor een breed publiek van alle leeftijden en achtergronden. We maken daarin voor onze updates een afweging tussen speelbaarheid en realisme, waarbij we ook rekening moeten houden met wat er mogelijk is bij de ontwikkelaar.


    Met dit systeem bieden we naar ons idee een nieuwe invalshoek voor de incidentenbestrijding in het spel. Die daarnaast zorgt voor afwisseling tijdens het spelen. We begrijpen dat we niet alle spelers met alle updates tevreden kunnen stellen, maar hopen dat je met deze uitleg snapt wat de achterliggende gedachte is.

    Prima Data dank voor je toelichting.

    Ik vind het een onhandige uitbreiding dat water in liters en bovendien is het ook niet realistisch, het gaat bij TS etc niet om de tankinhoud maar ook om hoeveel hij kan pompen per minuut of per uur. Maw het gaat om aanvoercapaciteit niet om alleen tankinhoud.

    Ik heb de problemen maar omzeild door gewoon voor elke haakarmbak een eigen vast voertuig te koppelen en niets door andere voertuigen te laten ophalen, plus voertuig op plaats incident houden.

    en op de uitbouwen van die gebouwen, als je die aan hebt staan zoals waterongevallen of vliegtuigbrandbedtrijding. Als je die hebt maar uitgezet hebt krijg je dat type melding niet vanaf dat gebouw.

    Ik zie er een aantal leuke dingen tussen zitten.

    Ik verwacht daarom dat onze mensen van content er ook wel iets mee kunnen.
    We hebben ook al wat meldingen voor jullie klaar staan. Dus ik kan geen uitspraken doen over hoeveel, welke of wanneer.
    Dit ligt in de handen van afdeling content.


    Verder over grotere meldingen. Ik denk dat we dat allemaal wel willen. We willen allemaal steeds sneller gaan groeien. Alleen moeten we ook in ons achterhoofd houden dat de brandweer en andere diensten alleen maar grote meldingen hebben. "Helaas?" blijven de kleine de kleine meldingen ook in grote aantallen aanwezig.

    Verder hebben we al ideeën liggen voor grotere meldingen. Alleen hebben we daar eerst wat extra specialistische voertuigen voor nodig.

    Top Piet succes, zie het svp als een aanvulling op jullie lijstje.

    ik zou graag wat meldingen er bij zien van het grotere type zoals die natuurbrand 22.500 credits.


    Bijv.:

    - grote stroomstoring

    - instorting woongebouw na explosie

    - brand petrochemie/olieopslag

    - grote ICT/telecom storing

    - (dreigende) overstroming

    - botsing passagierstreinen

    - botsing trams/metro

    Het is in ieder geval een evaluatiepuntje voor de speleigenaren, een aantal maanden geleden hebben ze veel moeite gestoken in het stabiel houden van het spel bij intensief gebruik. Mogelijk was dat toch nog onvoldoende i.v.m. naast de rode AUR nu ook veel server failure meldingen. Dus load management verdient nog wat aandacht vermoed ik.

    Ik deel de men

    Goed inderdaad dat er een aparte uitrukregel is, maar ook ik zou graag zien dat het biketeam losgekoppeld wordt van de uitrukregel 'noodhulp'. Biketeams worden nu (gezien de frequente benodigdheid van noodhulp bij veel inzetten) automatisch meegestuurd, ook wanneer ik dat niet wil

    Jrh1997 ik denk dat dit het probleem is waar ik ook tegenaan loop.... Dus dat breder dan de winkeldiefstal, tasjesdief, verdachte situatie biker teams als noodhulp meegestuurd worden. Loskoppelen zoals WT112 voorstelt zou ik ook erg blij mee zijn....

    Momenteel krijg ik bij allerlei politie meldingen waar geen bike team nodig is de melding dat ik een bike team moet sturen, komt dit door de herstructurering of is er iets anders aan de hand ?