[FM-514] Nablussen

  • Hey ...


    Kan er het nablussen bij meldingen gestoken worden. Bij sommige branden blijft er 1/2 wagens ter plaatse voor nog na te blussen terwijl de andere wagens al terug naar de kazerne of naar volgende melding rijden. Dit is enkel bij grote branden maar zou wel leuk zijn als dit er kwam


    Groetjes Team JT Jappe

  • Dat is een hele goede reactie! Bedankt voor je tip.


    Wel moet ik het volgende toevoegen; hoe had je dat dan in gedachte?
    Ga je na afloop van de grote brand alle voertuigen terug alarmeren? Handmatig?
    Er zijn 6 TS ter plaatse voor een zeer grote brand. Brand is meester. Inzet afgesloten, credits ontvangen. Gaan dan alle voertuigen terug, en je ontvangt een nieuwe inzet 'nablussen' waar 1 ts naar toe moet? Maar die is al ingepakt en rijd al halverwege de kazerne als jij de inzet ziet.

  • Dat is een hele goede reactie! Bedankt voor je tip.


    Wel moet ik het volgende toevoegen; hoe had je dat dan in gedachte?
    Ga je na afloop van de grote brand alle voertuigen terug alarmeren? Handmatig?
    Er zijn 6 TS ter plaatse voor een zeer grote brand. Brand is meester. Inzet afgesloten, credits ontvangen. Gaan dan alle voertuigen terug, en je ontvangt een nieuwe inzet 'nablussen' waar 1 ts naar toe moet? Maar die is al ingepakt en rijd al halverwege de kazerne als jij de inzet ziet.

    Zou je niet een status 7 spraakaanvraag kunnen invoegen halverwege/op driekwart van het incident met als tekst "incident meester, nablussing gestart"? Is misschien niet helemaal wat de heren bedoelen, maar is tenminste iets in de richting.

  • Lijkt me een mooie toevoeging.
    Over de uitwerking moet inderdaad nog worden nagedacht.


    Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien bij afloop (lees net voor) direct een melding op die locatie met nablussen. Mogelijk dan 1 a 2 voertuigen van de melding selecteren die moeten blijven en de rest gaat retour en meldingen wordt afgesloten. (of pas afgesloten naar het nablussen.)


    Zoals ik al zei: ik weet niet of het mogelijk is, maar het is dan maar een idee van hoe het eventueel zou kunnen.
    Ben ook benieuwd naar mogelijke oplossingen vanuit andere spelers.

  • Bij het afronden van het incident een spraakaanvraag sturen. Met de melding van hoelang ze moeten nablussen, en dan kan je 1 autopomp/TS selecteren die er nog een uurtje/uurtjes blijft staan ofzo.



    Je kan hierbij ook nog enkele dingen verwerken:


    - aflos van de TS door een andere TS na x aantal tijd zodat je een bepaalde kazerne/regio niet zonder dekking zet ... zo kan je bvb bij een zeer lange nablussing om de 5u van personeel wisselen
    - afbouw in trappen: bvb een zeer grote garagebrand : nablussing fase 1: wts/2x ts /hw / ovd endan na enige tijd nablussing fase 2 : 1x ts ( dus 2x een spraakaanvraag )
    - heropflakkering : --> spraakaanvraag met vraag naar extra middelen

  • Ik denk dat je zoals hier boven gezegd niet uren na blussing moet toevoegen lijkt mij beetje te realistisch op de manier hoe het huidige spel vorm geeft met het verdienen van credits

    In de praktijk moet je soms 4 dagen nablussen ouzo, als je dat kunt herleiden tot 4u is dat toch nog wel een mooie deal denk ik ;-)

  • Interessante feature. Lijkt me wel lastig in te voeren. Je wil namelijk de eerste melding afsluiten: verdienen en voertuigen terug. Maar op exact dezelfde plek een nieuwe melding voor het nablussen. Ben benieuwd hoe dat in te voeren is.

  • Afsluiten > verdienen > zelfde melding op zelfde plaats lijkt me technisch moeilijker. Ik zou het omgekeerde principe van opschalen willen gebruiken, lijkt me technisch wel mogelijk.

  • Ik denk dat het niet praktisch is om dit uren te laten duren. In de realiteit zijn er geen drie branden bij afvalverwerkers, een tiental bosbranden, brandende kantoorgebouwen, ziekenhuizen, tankstations etc. Een beetje speler krijgt zoveel van die meldingen tijdens een uurtje spelen dat je dan al snel al je materieel aan het nablussen hebt.


    Als het twintig minuten kost om een tankstation te blussen zou je misschien even lang aan het nablussen kunnen zijn, maar het moet niet een uur zijn ofzo

  • Interessante feature. Lijkt me wel lastig in te voeren. Je wil namelijk de eerste melding afsluiten: verdienen en voertuigen terug. Maar op exact dezelfde plek een nieuwe melding voor het nablussen. Ben benieuwd hoe dat in te voeren is.

    laatst was er hier in regio een zeer grote brand in zwaanshoek. daar is de brandweer in avond nog opnieuw opgeroepen en dag later nogmaal