[FM-512] Verkeerstechnische Begeleiding

  • Is het mogelijk voor een begeleiding van een ambulance.
    Volgens mij gebeurt dit in het echt ook wel en dit lijkt me een leuke extra optie voor in het spel.


    Misschien dan de mogelijkheid als je politie op een ambulance melding hebt dat deze dan de ambulance kunnen begeleiden.
    En dat als er politie meerijd dat dan de aanrijtijd verminderd wordt.



    Ik hoop dat mogelijk is voor in het spel



    Concept quote aangehaald:

  • lijkt mij ook een leuke update maar moet je daar niet eerst motorpolitie voor hebben dit maakt het wel realistischer ??

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • Inderdaad zal daar dan eerst een motor voor in het spel moeten komen.
    Lijkt mij opzich ook een leuke, realistische toevoeging, maar natuurlijk hangt het er vanaf in hoeverre dit mogelijk is.


    Bovendien: hoe realistisch gaan we het maken?
    In het 'echt' rijden de spitsers ver vooruit, blokken een kruising en gaan dan weer weg als de ambulance daar is.
    Wordt wel een ingewikkeld systeem, als die snelheden van de motoren continu moeten gaan wisselen en ze op kruisingen moeten stoppen...


    Data

  • De politiemotoren staan op de To-Do lijst. Dus dan kunnen ze vast zo een melding maken.


    Als er iemand zwaar gewond is kunnen er onder begeleiding 1 politiemotor of meerdere begeleiden naar het ziekenhuis.
    Net als bij een MMT-auto of MMT-heli. Die gaan ook soms mee naar het ziekenhuis samen met de ambulance.



    @Henkhamburger Goed idee dus!

  • Ik zou zeggen van een x-aantal motoren toevoegen voor de begeleiding, en dan de afrond tijd iets sneller maken.
    Uiteraard als dat allemaal mogelijk is.

  • hey,
    ik had een melding waar ik een OVD voor nodig had en die was heel lang niet beschikbaar door andere meldingen. dus ik besloot een politiemotor te sturen voor een begeleiding en vond dit er wel gaaf uitzien. hebben jullie ook wel eens van die dingen?


    PS, ik zou het erg gaaf vinden als er een nieuwe functie is dat als er een politieauto op een incident met patiënt die vervoert moet worden, dat je dan voor begeleiding voor de ambulance kan kiezen


  • Verkeerstechnische Begeleiding (VTB)...


    In principe wel in te voeren, maar waarschijnlijk niet op het niveau als dat "in het echt" gebeurt, namelijk:
    Tijdens een VTB gaan de spitsers (voorste motorrijders, meestal 2) vooruit om kruispunten af te zetten.
    Een andere motor rijdt nog voor de ambulance.


    Het zou dus wel moeten kunnen om de motoren voor de ambulance te laten rijden, maar dan valt het concept van VTB (blokkeren en vrijmaken van kruispunten in de gewenste richting) weg.


    Data

  • Lijkt me een leuk idee.
    Maar dan misschien als een aparte melding "ambu begeleiding"


    En dan dat je een ambu en een x aantal politie naar een locatie moet sturen en deze dan vanuit daar doorgaan naar het ziekenhuis.
    Ik weet alleen niet of dit technisch mogelijk is.


    Hoor graag jullie mening.

  • Aparte melding wordt raar.
    De meldkamer krijgt ook geen 112-melding binnen van een Ambulancebegeleiding.
    Begeleidingen worden in noodzakelijke gevallen door de MKA aangevraagd bij de politie, nadat de ambulance reeds ter plaatse is.


    Zou dus eerder - mits mogelijk - iets moeten zijn nadat de eerste ambulance al ter plaatse is


    Data

  • En in de vorm van een speciale spraakaanvraag dan? Klein concept gemaakt, misschien iets voor wat verderop. Maar we zien wel weer wat er kan.


    Spraakaanvraag van de ambu: 'Aanvraag Begeleiding' waardoor 2/3 motoren(of gewoon 2/3 noodhulp) naar het incident moeten. Bij aankomst van politie nieuwe knop bij incident:


    Start begeleiding
    Bij indrukken volgt dan:
    Ziekenhuis kizen -> Op het incident worden vervolgens automatisch 2 motoren naar het ziekenhuis gestuurd -> 3/5sec wachten -> 1 motor naar zkh -> 1/2sec wachten -> ambu(s) naar het ziekenhuis.

  • En in de vorm van een speciale spraakaanvraag dan? Klein concept gemaakt, misschien iets voor wat verderop. Maar we zien wel weer wat er kan.


    Spraakaanvraag van de ambu: 'Aanvraag Begeleiding' waardoor 2/3 motoren(of gewoon 2/3 noodhulp) naar het incident moeten. Bij aankomst van politie nieuwe knop bij incident:


    Start begeleiding
    Bij indrukken volgt dan:
    Ziekenhuis kizen -> Op het incident worden vervolgens automatisch 2 motoren naar het ziekenhuis gestuurd -> 3/5sec wachten -> 1 motor naar zkh -> 1/2sec wachten -> ambu(s) naar het ziekenhuis.

    super idee

  • Om de suggestie nog maar eens op de goede plaats aan te vullen.


    Nu de motoren er zijn kan er gekeken worden naar een vorm van begeleiding, bijvoorbeeld in de vorm van een speciale spraakaanvraag? Klein concept gemaakt, misschien iets voor wat verderop. Maar we zien wel weer wat er kan.


    Spraakaanvraag van de ambu: 'Aanvraag Begeleiding' waardoor 2/3 motoren(of gewoon 2/3 noodhulp) naar het incident moeten. Bij aankomst van politie nieuwe knop bij incident:


    Start begeleiding
    Bij indrukken volgt dan:
    Ziekenhuis kizen -> Op het incident worden vervolgens automatisch 2 motoren naar het ziekenhuis gestuurd -> 3/5sec wachten -> 1 motor naar zkh -> 1/2sec wachten -> ambu(s) naar het ziekenhuis.

  • Linkje naar het andere topic. Ambulance Begeleiding


    Toen dat idee was toegevoegd waren er nog geen motoren.



    En in de vorm van een speciale spraakaanvraag dan? Klein concept gemaakt, misschien iets voor wat verderop. Maar we zien wel weer wat er kan.


    Spraakaanvraag van de ambu: 'Aanvraag Begeleiding' waardoor 2/3 motoren(of gewoon 2/3 noodhulp) naar het incident moeten. Bij aankomst van politie nieuwe knop bij incident:


    Start begeleiding
    Bij indrukken volgt dan:
    Ziekenhuis kizen -> Op het incident worden vervolgens automatisch 2 motoren naar het ziekenhuis gestuurd -> 3/5sec wachten -> 1 motor naar zkh -> 1/2sec wachten -> ambu(s) naar het ziekenhuis.

    En dan vooral het stukje in het blauw zou leuk zijn als dit @Sebastian kan uitzoeken of dit mogelijk is. Misschien ook in de Duitse versie van het spel.

  • Als de Duitsers het ook willen en het technisch mogelijk is. Een zeer mooie toevoeging. En meteen voor 2 versies dus kan het gewoon in @Sebastian zijn Duitse tijd worden gedaan. Kunnen wij weer wat extra vragen. :P

  • Ik zal dit idee bij dezen op de lijst zetten.


    Een grote maar:
    Het is onder voorbehoud.
    Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit technisch mogelijk en/of haalbaar is.
    In ieder geval staat dit idee dan vastgelegd in de ideeënlijsten en wellicht dat er in de toekomst meer duidelijkheid is over de technische aspecten van dit idee...


    Data