[POLL] 21-09-2017 Mobiele Eenheid

  • Welk type ME zien jullie het liefst in het spel? 26

    1. Het nieuwe systeem, met de witte bussen (20) 77%
    2. Het oude systeem, met de blauwe bussen (3) 12%
    3. Geen voorkeur (3) 12%

    Het is de laatste tijd een beetje stil vanaf onze zijde. Klopt. Maar maak je geen zorgen, we zijn op de achtergrond hard aan het werk om veel verschillende zaken op orde te brengen. Een van die zaken is de ME. Welke bus zien jullie het liefst in het spel? Het oude blauwe systeem of het (nog een beetje onbekende) nieuwe systeem?



    Edit: Poll toegevoegd.


    Voor de goede orde: het verschil zit niet enkel in de afbeelding. Ook de indeling van de voertuigen is afwijkend.

  • Het is de laatste tijd een beetje stil vanaf onze zijde. Klopt. Maar maak je geen zorgen, we zijn op de achtergrond hard aan het werk om veel verschillende zaken op orde te brengen. Een van die zaken is de ME. Welke bus zien jullie het liefst in het spel? Het oude blauwe systeem of het nieuwe (nog een beetje ombekende) nieuwe systeem?

    Top dat het eraan komt. Persoonlijk zou ik meteen voor het nieuwe gaan. Je kan het alvast maar hebben.... ;)

  • Mooi dat jullie hier mee bezig zijn!


    Mijn keuze gaat uit naar het nieuwe systeen met beide bussen en later eventueel wat extra voertuigen. Door voor het nieuwe systeem te kiezen blijft het spel bij de tijd. De invoering is immers al begonnen!
    Door middel van afbeeldingsverzamelingen kunnen individuele spelers altijd nog de blauwe bussen gebruiken of zelfs ME-diensten uit het buitenland gebruiken.


    ME Groepsvoertuig (Flexbus)
    8Man (6ME, een chauffeur en een bevelvoerder/commandant)
    (opleiding ME)


    ME Commandovoertuig
    4 Man (commandant, een chauffeur en 2man ondersteuning)
    (Opleiding ME)




    Daarnaast eventueel later nog toe te voegen voertuigen:
    (ik begrijp dat dit ver vooruitkijken is maar hoop dat het kan bijdragen aan jullie opzet)


    ME waterkanon
    4 man (chauffeur, commandant en kanonoperators)
    (opleiding waterkanon)
    +evt BraTra Bus of aanhanger

    Arrestantenvoertuig
    2 man personeel en transportcapaciteit van 5(transporter) of 7(sprinter)


    ME Hondenvoertuig (Pas na invoering reguliere hondengeleider)
    2-3man plus honden
    (opleiding Hondengeleider en eventueel ook opleiding ME)



    Hoop dat jullie hier iets mee kunnen en een plan kunnen maken!

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt 3 tijdstippen, duren MPR ().

  • Top plan.


    Een gewone ME bus, nieuwestijl met een Commandowagen lijkt mij de beste optie om toe te voegen. Dit omdat de oude bussen in de loop der jaren eruit gaan. En zou houdt je het spel actueel.


    Deze video is misschien ook interesant. Een kleine informatievideo met onderandere nieuwe manier van werken met deze nieuwe flexiebele nieuwe ME bus:
    Video van de nieuwe ME bus


    En het artikel:
    Artikel 1Limburg

  • Bedankt voor je toevoeging @MPR , aan de inhoudelijke politiekennis schaart het bij ons ook een beetje.


    Betreft oud en nieuw, het gaat ons niet persé om het 'voertuig', want dat zijn simpelweg afbeeldingen. (Waar ik toevalligerwijze een verzameling van beheer.) Het gaat ons echt om het systeem er achter wat is aangepast met de nieuwe bus.


    Om ons plaatje compleet te checken:
    Hoeveel voertuigen maken een sectie/pelton etc?

  • Om ons plaatje compleet te checken:
    Hoeveel voertuigen maken een sectie/pelton etc?

    Nieuwe systeem:


    1 compagnie is minstens 2 pelotons
    1 peloton is 2 secties en 1 commandovoertuig (chauffeur, pelotonscommandant en tweetal centralisten).
    1 sectie is 3 groepen (voertuigen) van 1 chauffeur, 1 groepscommandant en 6 manschappen (+ 1 plek voor arrestant). Een sectie heeft ook een sectiecommandant die de 3 groepscommandanten aanstuurt.


    Afhankelijk van de situatie worden ze aangevuld met honden, paarden, waterwerper, AE, extra cellenbussen etc.

  • Het filmpje van dumpert filmt je werkplek heeft redelijk wat informatie over de structuur bij de ME. Misschien niet waar je het verwacht maar echt een prima uitleg van de pelotonssteucturen.


    Volgens een artikel van de NOS heeft iedere eenheid in de zomer van volgend jaar drie groepsvoertuigen en één commandowagen. Hoe dat precies past durf ik niet te zeggen maar het verhaal hierboven van Koen lijkt me erg aannemelijk.


    @Woukaa ik zou mezelf geen echte kenner noemen maar ik heb in de loop der jaren een hoop informatie en kennis vergaart over de politie en andere overheidsdiensten. (Vandaar ook mijn uitgebreide voorstel hierboven en in het eerdere EOD topic. Dus als je nog vragen hebt of naar concepten zoekt Draag ik graag een steentje bij.

  • Het is de laatste tijd een beetje stil vanaf onze zijde. Klopt. Maar maak je geen zorgen, we zijn op de achtergrond hard aan het werk om veel verschillende zaken op orde te brengen. Een van die zaken is de ME. Welke bus zien jullie het liefst in het spel? Het oude blauwe systeem of het nieuwe (nog een beetje ombekende) nieuwe systeem?

    Ik persoonlijk zou voor de nieuwe versie gaan.
    Zo blijft het spel wel up-to-date.

    Het filmpje van dumpert filmt je werkplek heeft redelijk wat informatie over de structuur bij de ME. Misschien niet waar je het verwacht maar echt een prima uitleg van de pelotonssteucturen.


    Volgens een artikel van de NOS heeft iedere eenheid in de zomer van volgend jaar drie groepsvoertuigen en één commandowagen. Hoe dat precies past durf ik niet te zeggen maar het verhaal hierboven van Koen lijkt me erg aannemelijk.


    @Woukaa ik zou mezelf geen echte kenner noemen maar ik heb in de loop der jaren een hoop informatie en kennis vergaart over de politie en andere overheidsdiensten. (Vandaar ook mijn uitgebreide voorstel hierboven en in het eerdere EOD topic. Dus als je nog vragen hebt of naar concepten zoekt Draag ik graag een steentje bij.

    Zoals @MPR schrijft: checkt het filmpje van dumpert, hier haal je alle benodigde informatie uit.

  • Naar mijn mening zal de ME wel alleen bij geplande inzetten voor moeten komen. Behalve in enkele grote steden rijdt er nergens standaard ME rond (deze vallen op dat moment gewoon onder de flex en vervullen op die momenten geen ME taak uit). De ME inzetten volgen altijd vanuit geplande acties.


    Mochten er vragen zijn over de blauwe kolom ben ik altijd bereid te helpen met mijn blauwe ervaring.

  • Dat is inderdaad wel een puntje Koen. De bussen zouden dus tot op zekere hoogte ook gewone NH-taken kunnen doen. Of In ieder geval de plek kunnen overnemen van de NH’s bij de geplande sportevenementen in het spel.

  • Dat is inderdaad wel een puntje Koen. De bussen zouden dus tot op zekere hoogte ook gewone NH-taken kunnen doen. Of In ieder geval de plek kunnen overnemen van de NH’s bij de geplande sportevenementen in het spel.

    Inderdaad, denk bijvoorbeeld aan de voetbalwedstrijden, demonstraties, ontruimingen, evenementen etc. Bepaalde pelotons hebben ook een week lang piket. Dit betekent dat zij oproepbaar zijn voor directe inzet als dit nodig is, maar dit komt weinig voor aangezien de meeste openbare orde verstoringen afgedaan worden met noodhulp uit de regio.

  • Wat ook wel eens gebeurd is dat er ME ingezet wordt bij plaats delicten om bijvoorbeeld gebieden af te zetten. Eventueel te doorzoeken op voorwerpen bijvoorbeeld in bossen ezv. Daarvoor worden dat soort teams ook ingezet. Zou misschien ook leuke toevoeging zijn bij komende nieuwe meldingen.


    Moeten misschien dan nog wel anderen eenheden in het spel komen.