17-03-2017 Waterongevallenaanhanger

  • De WOA is nu toegevoegd. Dit is een waterongevallenaanhanger, een aanhanger met een boot erop.


    Voor mensen die nog aan het steggelen zijn met het instellen van het 'trekkende voertuig'



    WOA - Trekkend Voertuig Instellen



    Instellingen voor de WOA aanpassen kan alleen als de WOA status 5 'gereed op kazerne' staat


    1. Deselecteer het vinkje 'Random rekvoertuig kiezen'


    2. Selecteer het nieuwe voertuig dat de WOA standaard moet trekken.
    (Mogelijk trekkend voertuig: TS 8/9, WO, TST 8/9, TST 6/7, TST 4, TS 4, TST-NBB 8/9, TST-NBB 6/7, TST-NBB 4, TS 6/7, SL, PM-WVD, HV, DB-K, PM-OR, TS-OR)



    Afbeelding ter illustratie: (klik voor vergroting)


    En de YT-tutorial van het spel. https://www.youtube.com/watch?…-8&feature=youtu.be&t=921





    ////



    Originele Post van @brandje32



    Leuke toevoeging de WOA weer een leuk voertuig erbij. Ik probeerde echter een WOA te plaatsen in een post waar geen WO aanwezig is en zag dat het niet mogelijk is. Gaat die mogenlijkheid wel komen aangezien er posten zijn die alleen een brandweervaartuig hebben en geen WO?

  • Op facebook is er ook iemand die deze vraag gesteld heeft en dit hebben ze geantwoorde ''Nee dat is niet mogelijk. WOA is immers onderdeel van waterongevallenbestrijding en heeft daarom dus de uitbreiding nodig.''

  • Op facebook is er ook iemand die deze vraag gesteld heeft en dit hebben ze geantwoorde ''Nee dat is niet mogelijk. WOA is immers onderdeel van waterongevallenbestrijding en heeft daarom dus de uitbreiding nodig.''

    Ja klopt @Kevej. Ik was er ook al benieuwd naar of je ook een WOA op een post kon plaatsen zonder "Duikers" uitbreiding. Dit zag ik ook op Facebook staan.


    @brandje32 Ik had hetzelfde. Wou ook ergens een WOA plaatsen waar die ook in het echt staan. Alleen kon het niet doordat ik niet overal "Duikers" uitbreiding heb.


    Overigens een erg leuke uitbreiding.

  • Ja klopt @Kevej. Ik was er ook al benieuwd naar of je ook een WOA op een post kon plaatsen zonder "Duikers" uitbreiding. Dit zag ik ook op Facebook staan.
    @brandje32 Ik had hetzelfde. Wou ook ergens een WOA plaatsen waar die ook in het echt staan. Alleen kon het niet doordat ik niet overal "Duikers" uitbreiding heb.


    Overigens een erg leuke uitbreiding.

    Zeker een leuke uitbreiding, heb het ook gelezen net op FB. Echter wat ik dan niet snap is dat als het een onderdeel is van de WO en daarom een uitbreiding is er variabele trekvoertuigen zijn voor de WOA had er dan geen variabel trekkend voertuig hoeven zijn maar alleen de WO omdat het onderdeel is van de waterongevallenbesrijding? Wellicht klopt het wel en komt er in de toekomst ook een plekje voor alleen een brandweervaartuig.


    ps heb je voor een brwvaartuig geen vaarbewijs nodig?

  • Zeker een leuke uitbreiding, heb het ook gelezen net op FB. Echter wat ik dan niet snap is dat als het een onderdeel is van de WO en daarom een uitbreiding is er variabele trekvoertuigen zijn voor de WOA had er dan geen variabel trekkend voertuig hoeven zijn maar alleen de WO omdat het onderdeel is van de waterongevallenbesrijding? Wellicht klopt het wel en komt er in de toekomst ook een plekje voor alleen een brandweervaartuig.
    ps heb je voor een brwvaartuig geen vaarbewijs nodig?

    Zeker een leuke toevoeging, zoals je eerder al aangaf dat er meer kazernes zijn die een boot hebben dan kazernes die boot en duikers heeft, vaak gaat nog eens in combinatie met het OVR en rukken die met DB of TS uit.
    Had het graag gezien dat dit ook mogelijk was en wie weet komt het ooit nog eens..


    En Vaarbewijs vind ik wel een hele goeie voor in de school, bij ons in het korps is het wel verplicht omdat je harder dan ... gaat.

  • Ik vraag me af nu de WOA in het spel zit.
    komt dan binnenkort ook de KNRM met reddingsboten?
    Dit lijkt mij namelijk een goede uitbreiding.

    Het verschil tussen de WOA en de KNRM is het volgende:
    De map 'ziet' niet waar water is of niet.
    Met de meldingen voor de WOA zal het dan ook zo zijn dat deze - net als de WO meldingen die er nu al zijn - een POI nodig hebben (meer oid) en over de weg daarheen gaan.


    Als de KNRM op deze manier ingevoerd zou worden, zou dat betekenen dat je reddingsboot over de weg heen vaart naar een ander deel van het strand.
    Daar moet dan dus sowieso eerst iets op gevonden worden, als dat überhaupt al kan met de huidige kaartgegevens


    Data

  • We hebben er bewust voor gekozen om er geen opleiding aan te hangen. De zwaarte van de opleiding vaarbewijs, en ja ik kan het weten, is niet in verhouding met de opleidingen die we nu aanbieden naar ons idee. Brengt overigens wel veel nadelen mee vanwege het feit aanhanger. Moet je persoon vastzetten aan het voertuig dat het altijd trekt etc.

  • Voor de plaatsing van de WOA op posten:


    Zo ingewikkeld is het niet. Een brandweerpost kent de uitbreiding "Waterongevallenbestrijding". Dat houdt in bestrijding van ongevallen op het water, dus welke voertuigen passen daarbij: WO, WOA, OVRT etc... Dat je voor een WOA deze uitbreiding nodig hebt is niet meer dan logisch... Oftewel de uitbreiding op de post is niet "Waterongevallenvoertuig", maar "Waterongevallenbestrijding".


    Niemand heeft gezegd dat je een WO nodig hebt op dezelfde post als een WOA: daarom ook het variabele trekvoertuig. Je kunt een WOA dus plaatsen op een post zonder WO; veel andere voertuigen kunnen de aanhanger immers trekken. Dat hebben we dus ook gedaan omdat er posten zijn waar alleen WOA voorkomt. Daarvoor heb je dus wel de uitbreiding "Waterongevallenbestrijding" nodig, daar valt een WOA immers onder.


    Nog een keer met andere woorden: de uitbreiding "Waterongevallenbestrijding" betekent niet Waterongevallenvoertuig, maar bestrijding, waar dus ook de WOA onder valt.



    En als dit wat hierboven staat in het spel niet kan omdat iemand dat heeft geprobeerd, ja dan zit er ergens iets fout... Hopelijk is het nu iets duidelijker ;) Als er toch nog vragen zijn, ga je gang :)

  • Waarom kan ik de WOA niet vinden in de lijst "alles" en niet bij "brandweer overige" als ik deze wil alarmeren..?

    Bij Brandweer Overig staat deze inderdaad niet, dat klopt.
    Echter staat die van mij er wel gewoon tussen bij 'Alles'.


    Gebruik je Google Chrome?
    Dan kun je CTRL + SHIFT + G gebruiken en dan het roepnummer van het voertuig intypen.
    Dan gaat hij voor je zoeken naar dat roepnummer...


    Data


  • in de lijst met trekkende voertuig staat WO tussen als zijnde mogelijke voertuig. Echter is bij mij al op 4 posten waar ik ze heb staan wil hij niet van post komen met de WO als ik rondom doe pakt hij een andere voertuig waarom? Wat doe ik niet goed of moet de WO een chauffeur zwaar zijn die de voertuigen mogen trekken

  • Als je wilt dat de WOA altijd door de WO getrokken wordt, moet je bij de WOA 'random voertuig' uitzetten en de WO selecteren.
    Wanneer je namelijk de aanhanger laat staan op random voertuig, kiest het spel gewoon een voertuig van de post. Dit kan dan dus ook een TS, HV, DB enzovoorts zijn...


    Data

  • Misschien een rare vraag, maar het viel mij op dat als ik een van mijn WOA alarmeer ik het trekkende voertuig er achteraan zie rijden.
    Terwijl je bij een alarmering van een COH de HA niet ziet rijden.


    Is hier bewust voor gekozen ?

  • Misschien een rare vraag, maar het viel mij op dat als ik een van mijn WOA alarmeer ik het trekkende voertuig er achteraan zie rijden.
    Terwijl je bij een alarmering van een COH de HA niet ziet rijden.


    Is hier bewust voor gekozen ?

    Heeft te maken met programmeren. Er zijn dan zoveel afbeelding combinaties mogelijk als dat er net zo uit komen te zien als bijvoorbeeld Haakarmbakken.


    Er zijn namelijk veel trekkende voertuigen dus dan wordt dat lastig en blijft het voorlopig zo op deze manier en rijden ze soms helaas in de verkeerde volgorde.


    Maar @Data en @Timo641 kunnen dit indien nodig verder toelichten.

  • Heeft te maken met programmeren. Er zijn dan zoveel afbeelding combinaties mogelijk als dat er net zo uit komen te zien als bijvoorbeeld Haakarmbakken.
    Er zijn namelijk veel trekkende voertuigen dus dan wordt dat lastig en blijft het voorlopig zo op deze manier en rijden ze soms helaas in de verkeerde volgorde.


    Maar @Data en @Timo641 kunnen dit indien nodig verder toelichten.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies wist/weet waarom het op deze manier is, maar de uitleg die jij geeft zou inderdaad wel eens kunnen kloppen! :thumbup:
    Wellicht dat het nog wel mogelijk is om ervoor te zorgen dat het voertuig altijd nét iets eerder vertrekt dan de aanhanger, zodat die altijd voorop rijdt.
    Maar dat is iets wat we dan bij Sebasian moeten navragen..


    Data