15-11-2016 Reddingsbrigades/Duikteams

  • We zijn wederom erg benieuwd naar jullie mening. We willen Sebastian aan het werk zetten met alles rondom het water. Dat kunnen alle soorten van Reddingsbrigades, KNRM zijn maar ook Brandweer duikers én oppervlakte redders!
    Wat we van jullie willen weten is hoe jullie je dat voor stellen. Welke gebouwen, voertuigen, vaartuigen, uitbreidingen, opleidingen en inzetten zouden jullie willen? Schrijf jou ideeën hieronder!
    Natuurlijk hebben ook wij zelf er een mening over, want het moet wel haalbaar blijven. Sebastian moet een hoop werk ervoor verzetten om het goed werkend, én over water te krijgen.


    Voor de volledigheid zet ik ook de link naar de Duitse discussie hier neer die wij ook mee lezen. Want zoals jullie weten kunnen wij op hun mee profiteren, en aanpassen naar onze eisen en wensen.
    https://forum.leitstellenspiel…7-Wasserrettung/?pageNo=1

  • ik zit zelf bij post roermond wij werken met de volgende procedure we alameren post roermond de team oppervlakte redding die komen met een boot daar bij ter ondersteuning komen de waterwacht roermond met een aantal duikers en als back-up komt brandweer weert met een duikteam ter plaatse

  • OvRT weet ik niet zoveel van, dus dat laat ik aan de rest over...


    Duikers lijkt me gewoon het WO voertuig die je op de kazerne kan kopen, met dan als opleiding brandweerduiker.
    Reddingsbrigade gewoon een apart gebouw die je kunt kopen met daar dan in ieder geval een reddingsboot en eventueel een jeep.


    KNRM werkt natuurlijk met reddingsboten, maar ook met de KHV en jetski's.
    Of die laatste ingevoerd moet worden weet ik niet echt, misschien iets voor later...


    Qua meldingen gewoon verdrinking (WO/OvRT), voertuig te water (WO/OvRT), vaartuig motor/stuurproblemen (KNRM), surfer in problemen (KNRM) etc.


    En ten slotte: de WOA... Al moet die denk ik later worden toegevoegd gezien het invoeren van aanhangers nog niet is gebeurd (en dus veel werk zal zijn).


    Groet, Data

  • Opevlakte reddingsteams zie ik zeker zitten los van het feit dat ik er ook deel aan neem.


    Opleiding is bij ons geregeld met Rescue3 Benelux.


    Bestaande uit een boot en een x aantal man met een db die de boot trekt.



    Zeker welkom in het spel bet als de duikers.

  • In WO/OvRT ben ik niet zo thuis, dus een heel gedetailleerde en deskundige reactie moet je niet verwachten :P


    Hoe dan ook, wat ik me dan als eerste afvraag: heeft een OvRT ook een speciaal voertuig, of rijdt 't met een TS/WO? Een OvRT-voertuig heb ik in mijn regio (ik speel realistisch) in ieder geval nog niet kunnen ontdekken.
    Wat betreft het Waterongevallenvoertuig: als je meldingen maakt die vaak voorkomen, denk ik dat er best een paar regio's in de problemen zullen komen. Als ik kijk naar mijn regio, heb ik 2 WO-voertuigen, waarvan er 1 reserve is. Maar goed, als er weinig meldingen komen, kan het natuurlijk makkelijk en lijkt het me ook erg leuk!


    Voor de spelers in het westen van ons land lijkt me de Reddingsbrigade zeker een leuke toevoeging.

    Adjunct-Hoofdcommandeur Centralist18
    Veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant-Zuidoost


    Team-Admin VeiligheidsregioNL

  • Mijn visie : ( let op geschreven door een Belg, dus wellicht niet volledig volgens het Nederlandse systeem ;-) ).



    Mogelijke wagens:


    - Duikerswagen (waterongevallenwagen) bvb type mercedes sprinter --> voor standaard inzetten
    - Haakarmbak waterongevallen ( In België in gebruik bij sommige korpsen, breng regionaal duikmateriaal bij grote inzetten )


    [Blockierte Grafik: https://lynnmoray.files.wordpress.com/2014/04/brandweer-grobbendonk-huldigt-nieuw-haakarmvoertuig-in-id3090477-1000x800-n.jpg]












    - Vrachtwagen met duikers + boot + kraan + extra materiaal
    [Blockierte Grafik: https://pbs.twimg.com/media/BPdCG6PCAAAI9cY.jpg][Blockierte Grafik: http://static.skynetblogs.be/media/63395/2590272034.JPG]



    - Boot ( kan zowel op aanhangwagen als op haakarmbak ) --> maar dan is de vraag, indien op aanhangwagen .. krijg je die dan automatisch bij de waterongevallenwagen of apart bijkopen ??



    Welke opleiding:


    Of je kan 1 opleiding voorzien voor alle duikers/oppervlaktredders


    Ofwel opsplitsing duikers / oppervlakte redding ( waarbij de duikers dan zowel oppervlakte reddingen kunnen doen als duiken )




    POI's:


    Het lijkt me een beetje gek dat je een drenkeling krijgt op een snelweg.
    Dus waarom de watergerelateerde interventies niet enkel bij opgegeven POI's ? Het zou dan ook handig zijn dat er verschillende POI's bijkomen, ik denk hierbij aan ( zwemvijver, rivier, haven, jachthaven, ...)



    Inzetten:


    Persoon te water


    Dier te water


    Plezierjacht maakt water


    Auto te water


    Brand op binnenschip


    Bijstand politie ( speurtocht naar wapens,...)





    p: Ik heb in mijn regio geen KNMR of reddingsdiensten dus hier spreek ik me niet over uit

  • @stijnh, Haakarmbak Waterongevallen kennen we niet in Nederland.
    Deze zal dus ook niet van toegevoegde waarde zijn voor het spel.


    In Nederland hebben we wel een WO (Waterongevallen Voertuig) en een WOA (Waterongevallen Aanhanger) (naast het OvRT).
    De aanhanger zal zoals hierboven al aangegeven denk ik pas later komen, omdat we nog geen aanhangers kennen in het spel...


    Marine is volgens mij überhaupt niet de bedoeling, dat is weer iets wat met Defensie te maken heeft...



    @marcus, een HRT is mogelijk wel een idee voor de toekomst ( Timo641???), maar niet elke regio heeft die.
    Zou dus optioneel moeten zijn of iets dergelijks


    Edit:
    @Gieske1985 volgens mij heeft iedere regio ófwel een WO, ófwel een OvRT...
    Het idee was (eerder op het forum besproken), dat deze dezelfde functie krijgen...


    Groet, Data

  • how about:
    Een aparte post voor de KNRM waar een Haakarmvoertuig voor een reddingsboot, een red helikopter, een kusthulpverling (POI kust), een voertuig met een reddingshond om te zoeken naar mensen, een apart opleidingscentrum voor de hulpverleners, hondenbrigade, een schipper. en voor de brandweer misschien een duikploeg en oppervlakte reddings team. Dit past misschien niet in dit toppic maar de brandweer (iig in Twente) hebben een veetakel, misschien is dat ook een mooie toevoeging

  • Ik zie het volgende voor me:


    Voertuigen:

    • Reddingsboot (En (haakarm)voertuig hiervoor)
    • Reddinghelikopter
    • Kusthulpverlening
    • opp. reddingsteam (eventueel ook voor brw meldingen)
    • reddingshond

    POI:

    • Strand
    • meer
    • plantsoen
    • kanaal
    • duin/helmgras gebied

    Meldingen:

    • Persoon te water (Reddingboot, opp. reddingsteam, hulpverlening, TS, OvDB, ambulance)| 2200 tot 5000
    • Auto te water (Reddingsboot, opp. reddingsteam, hulpverlening, TS, OvDB, 2 ambulance [igv twee gewonden] ) | 1500 tot 5500
    • Dier te water (opp. reddingsteam, hulpverlening, OvDB) | 1000 tot 3200
    • vermissing (Kusthulpverlening, 3 politie, politiehelikopter) 1500 tot 2900
  • how about:
    Een aparte post voor de KNRM waar een Haakarmvoertuig voor een reddingsboot, een red helikopter, een kusthulpverling (POI kust), een voertuig met een reddingshond om te zoeken naar mensen, een apart opleidingscentrum voor de hulpverleners, hondenbrigade, een schipper. en voor de brandweer misschien een duikploeg en oppervlakte reddings team. Dit past misschien niet in dit toppic maar de brandweer (iig in Twente) hebben een veetakel, misschien is dat ook een mooie toevoeging


    De KNRM heeft volgens mij geen haakarmvoertuigen, maar alleen kusthulpverleningsvoertuigen (KHV - Zie hier op Google)...


    Groet, Data

  • Ik als meldkamerspelspeler die het veel plezier doe wil hier graag ook een reactie op geven.


    Ik woon in en speel regio 17 - Rotterdam Rijnmond.


    De Brandweer WO's zijn een zeer welkome aanvulling in het spel. Die worden regelmatig gealarmeerd.


    Reddingsbrigade lijkt mij niks. Deze organisatie heeft een te kleinschalige rol in de regio hier om in het spel toegevoegd te worden vind ik.
    Het gebeurt zelden tot nooit dat zij op P2000 vermeld worden. Ze zijn alleen werkzaam in de kustregio en op de Nieuwe Waterweg/Nieuwe Maas. In het overige deel van de regio komen alleen de brandweerduikers.

  • @stijnh, Haakarmbak Waterongevallen kennen we niet in Nederland.
    Deze zal dus ook niet van toegevoegde waarde zijn voor het spel.


    In Nederland hebben we wel een WO (Waterongevallen Voertuig) en een WOA (Waterongevallen Aanhanger) (naast het OvRT).
    De aanhanger zal zoals hierboven al aangegeven denk ik pas later komen, omdat we nog geen aanhangers kennen in het spel...


    Marine is volgens mij überhaupt niet de bedoeling, dat is weer iets wat met Defensie te maken heeft...

    Daarom dat ik ook zei dat het een Belgische visie was, dus ik vertelde gewoon hoe het in België is ;-). Maar dit is de NL versie, dus zal het zijn zoals in NL :-p



    Kan U mij vertellen wat er allemaal in een WOA zit ? Of dit in combinatie met een boot ? Of is deze nog apart ?
    En voor wat staat de afkorting OvRT juist ?




    ps: Met die marine bedoelde ik de KNRM ( heb bovenstaande post reeds aangepast ) :-)

  • De KNRM heeft volgens mij geen haakarmvoertuigen, maar alleen kusthulpverleningsvoertuigen (KHV - Zie hier op Google)...


    Groet, Data

    dat klopt maar ze hebben ook boten, neem ik aan tenminste. die boten kunnen niet over land dat lijkt me duidelijk. en sinds je zelf kunt bepalen waar je een post plaats moet de boot ook een vervoersmiddel hebben om aan het water te komen, in het spel zitten nog geen aanhangers maar wel haakarmvoertuigen vandaar mijn voorstel reddingsboot (En (haakarm)voertuig hiervoor). Én ze hebben zeker meerdere voertuigen dan kusthulpvoertuigen, namelijk een boten, helikopter, jetskies, coast quad auto's en een zogenaamde seatrack, het seatrack voertuig vervoerd de boot over het strand het water in (https://goo.gl/XoulCb)

  • De KNRM word ook niet altijd gealarmeerd bij waterongevallen, het komt vaak genoeg voor dat er een waterongeval is.

  • IK speel in Amsterdam en wij hebben 2 duikteams dus is een leuke en vooral goede toevoeging.
    De KNRM is wat mij betreft geen prio want dat is echt alleen aan de kust dus richting ijmuiden zandvoort en zo voor dus niet relevant voor mij.
    Dus deze dan net als zorg ambu optioneel invoeren als je wil bouw er een aan de kust en dan pas meldingen krijgen.
    Wat betreft de poi ik wil wel graag dat er dan een paar extra worden aangevuld.


    Poi


    Meer
    Gracht
    Rivier
    Zee
    Haven/Jachthaven/Passenger terminal


    meldingen


    Persoon ter water
    probleem met boot
    brand in boot
    enz enz enz

  • er gebeuren zat waterongevallen door het hele land, een waterongeval is niet alleen in de zee.

  • er gebeuren zat waterongevallen door het hele land, een waterongeval is niet alleen in de zee.

    als je goed leest heb ik het over de KNRM die opereren alleen aan de kust heb die nog niet ergens anders gespot.
    de wo daar in tegen opereert overal met oppervlakte redding heb ik geen idee wat die doen ken ik niet.