Posities door thomas39

    Hallo allemaal,


    Mij schoot het volgende idee te binnen. Het gaat als volgt:


    Er komt een melding binnen zoals alle meldingen momenteel binnen komen, in plaats van dat je op 'Alarm' klikt is de naam van de knop 'intake' (deze staat dan in de categorie intake meldingen) wanneer er op deze knop gedrukt word verschijnt een pop-up met een kaartje waar de beller zich bevind (aangeduid met een telefoon icoon) en staat de discipline bovenaan (politie, brandweer of ambulance) ook komt er een gesprek in beeld. Tijdens het gesprek kun je op knoppen klikken om verder te vragen naar de eventuele aard van de brand, ongeluk, aantal gewonden, verdachtes, signalement enzovoort. Tijdens het gesprek kun je in een venster (Kladblok regels voor de gekoppelde eenheden) typen wat relevant is. Als de intake klaar is (het gesprek afgerond enzovoort) kun je klikken op 'uitgifte naar team' en 'uitgifte'. Uitgifte naar team zorgt ervoor dat teamgenoten het incident kunnen zien en ook de kladblok regels en op basis hiervan voertuigen aansturen. Bij de keuze voor uitgifte maakt diegene die de intake heeft gedaan de melding of (uiteraard kan deze alsnog worden vrijgegeven). Alleen diegene die intake heeft gedaan kan de kladblok regels aanpassen. Team-admins kunnen mensen aanwijzen die intake mogen doen voor team-meldingen.


    Als bijvoorbeeld een TS ter plaatse komt bij een schuurbrand en deze uitslaand blijkt te zijn (en er dus opschaling nodig is) krijgt de meldkamer de melding voor spraakaanvraag van de TS en komt er in het melding venster te staan wat de TS in echte gevallen tegen de meldkamer zou zeggen; dus iets zoals: "Meldkamer, 5631 ter plaatse, brand is uitslaand wij maken middel." de meldkamer kan dan weer kiezen dmv knoppen wat de reactie is maar deze zal in echte gevallen ongeveer zijn: "5631 meldkamer, is begrepen middel gemaakt voertuigen zijn onderweg."


    nou op dit idee valt natuurlijk nog wel verder te breien dus reageer gerust met toevoegingen en suggestie. Als je het een leuk idee vind laat het weten in de poll, als je het niet mee eens bent mag je natuurlijk je mening kwijt (hou het wel respectvol)



    Hieronder een foto van wat ik in gedachte had voor het intake scherm (tip: als je het bestand opent in een nieuw tabblad kun je inzoomen):

    Voor alle geïnteresseerden, hier een update van de alarm -en uitruk regels.
    Er is niet veel veranderd alleen is de categorie Hulpverlening weg en vervangen door waterongevallen, reset knop is toegevoegd, opschalingen bij brand, verkeersongeval OGS en de OvD-G staat er in.



    Waterongevallen:
    1. waterongeval klein; 1 Waterongevallenvoertuig. 1 Tankautospuit, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak, 1 Politie Noodhulp
    2. waterongeval middel; 1 Waterongevallenvoertuig, 1 Tankautospuit, 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak, 1 Politie Noodhulp.
    3. waterongeval groot; 1 WOA (Water ongeval aanhanger), 1 Waterongevallenvoertuig, 1 Commandovoertuig of haakarmbak, 1 Tankautospuit, 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-
    haakarmbak, 1 Hulpverleningsvoertuig, 1 Politie Noodhulp.
    4. waterongeval zeer groot; 2 Waterongevallenvoertuig, 1 Commandovoertuig of haakarmbak, 1 Tankautospuit, 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak,
    1 Hulpveringsvoertuig, 2 Politie Noodhulp.


    Opschaling van klein > middel; 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer
    opschaling middel > groot; 1 Tankautospuit, 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Hulpveringsvoertuig


    Verkeersongeval mbt gevaarlijke stoffen (verkeersongeval OGS)
    Verkeersongeval OGS; 2 Tankautospuit, 1 Redvoertuig, 1 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Adembeschermingsvoertuig of haakarmbak, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak, 2 Hulpverleningsvoertuig, 1 MMT- Auto of Lifeliner, 1 Adviseur Gevaarlijke Stoffen, 3 Politie Noodhulp.


    Opschalingen
    1; 1 TS/NBB/SIV, 1 HOvDB
    2; 2 TS/NBB/SIV, 1 RV, 1 HOvDB, 1 NH
    3; 1 Commandovoertuig of haakarmbak, 3 Tankautospuit, 1 Redvoertuig, 2 Hoofdofficier van Dienst - Brandweer, 1 Adembeschermingsvoertuig of haakarmbak, 1 Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak,
    1 Hulpverleningsvoertuig.



    Als er verder nog vragen zijn stel gerust!

    er gebeuren zat waterongevallen door het hele land, een waterongeval is niet alleen in de zee.

    De KNRM word ook niet altijd gealarmeerd bij waterongevallen, het komt vaak genoeg voor dat er een waterongeval is.

    De KNRM heeft volgens mij geen haakarmvoertuigen, maar alleen kusthulpverleningsvoertuigen (KHV - Zie hier op Google)...


    Groet, Data

    dat klopt maar ze hebben ook boten, neem ik aan tenminste. die boten kunnen niet over land dat lijkt me duidelijk. en sinds je zelf kunt bepalen waar je een post plaats moet de boot ook een vervoersmiddel hebben om aan het water te komen, in het spel zitten nog geen aanhangers maar wel haakarmvoertuigen vandaar mijn voorstel reddingsboot (En (haakarm)voertuig hiervoor). Én ze hebben zeker meerdere voertuigen dan kusthulpvoertuigen, namelijk een boten, helikopter, jetskies, coast quad auto's en een zogenaamde seatrack, het seatrack voertuig vervoerd de boot over het strand het water in (https://goo.gl/XoulCb)

    Ik zie het volgende voor me:


    Voertuigen:

    • Reddingsboot (En (haakarm)voertuig hiervoor)
    • Reddinghelikopter
    • Kusthulpverlening
    • opp. reddingsteam (eventueel ook voor brw meldingen)
    • reddingshond

    POI:

    • Strand
    • meer
    • plantsoen
    • kanaal
    • duin/helmgras gebied

    Meldingen:

    • Persoon te water (Reddingboot, opp. reddingsteam, hulpverlening, TS, OvDB, ambulance)| 2200 tot 5000
    • Auto te water (Reddingsboot, opp. reddingsteam, hulpverlening, TS, OvDB, 2 ambulance [igv twee gewonden] ) | 1500 tot 5500
    • Dier te water (opp. reddingsteam, hulpverlening, OvDB) | 1000 tot 3200
    • vermissing (Kusthulpverlening, 3 politie, politiehelikopter) 1500 tot 2900

    how about:
    Een aparte post voor de KNRM waar een Haakarmvoertuig voor een reddingsboot, een red helikopter, een kusthulpverling (POI kust), een voertuig met een reddingshond om te zoeken naar mensen, een apart opleidingscentrum voor de hulpverleners, hondenbrigade, een schipper. en voor de brandweer misschien een duikploeg en oppervlakte reddings team. Dit past misschien niet in dit toppic maar de brandweer (iig in Twente) hebben een veetakel, misschien is dat ook een mooie toevoeging

    Ik raad het jullie ook zeer aan om alle OvD te vervangen door HOvD. waar een OvD heen moet kan ook een HOvD heen maar waar een HOvD heen moet geen OvD.
    ik raad jullie ook aan om ''Full House'' toe te voegen, hiermee alarmeer je alle voertuigen in een keer, makkelijk voor extreem grote meldingen en als je je verveelt.