Peiling Spelers.

  • Wat zouden wij, als spelers, dit jaar willen? 36

    1. XY hun Content Packs laten uitrollen, zonder dat wij als spelers om nieuwe dingen vragen en XY/GT zich laten concentreren op wat we hebben en dat verbeteren (huidige incidenten verbeteren/Bugs oplossen) (29) 81%
    2. Van XY vragen om vol gas door te gaan op functie/voertuigen/nieuwe incidenten en andere aanpassingen van het spel. (7) 19%

    Beste Medespelers,


    Er moet mij wat van het hart. Ik merk dat wij, als spelers van MKS, de laatste tijd steeds meer in discussie raken in topic's op het forum. Dit voelt voor mij niet fijn en ik denk dat de oorzaak van de discussies vaak ligt in het feit dat we aan de ene kant het spel meer en meer naar ons eigen hand willen zetten. (wij als in de individuele speler) Aan de andere kant hebben we spelers die balen van hoe het spel op dit moment draait. En hopen dat het spel eerst beter wordt voordat er andere dingen bij komen.

    Die 2 kampen zoeken elkaar op het forum steeds vaker op.


    Daarom deze poll, ik denk dat het goed zou zijn als we voor 2024 als spelers een standpunt in nemen, die we dan aan het GT (Piet) kunnen meegeven. Wat het GT en de ontwikkelaar ermee doen, daar hebben wij geen invloed op, maar misschien kunnen we dan in ieder geval de neuzen enigszins de zelfde kant op krijgen op het forum. En een standpunt innemen die de mening van de meerderheid vertegenwoordigd.


    Kies voor:

    Antwoord 1: gaat eigenlijk door op de huidige manier, waarbij we de melding van het GT negeren over het alleen willen herwaarderen van de incidenten. En gaan we volop door op het aanvragen van nieuwe incidenten, functies en voertuiguitbreidingen. (Buitenom wat de ontwikkelaar zelf aanbrengt, zoals bijvoorbeeld deze week het DEV BLOG/Content Packs die al ontwikkeld zijn en alleen lokaal nog uitgerold moeten worden)


    Antwoord 2: We erkennen dat het spel op dit moment een beetje ziek is, en wat extra aandacht nodig heeft. We willen het GT en XY niet verder afleiden door nieuwe toevoegingen te vragen, en berusten ons op wat er is, en proberen dat als spelers op kleine schaal te verbeteren. Zoals bijvoorbeeld ons allemaal in te zetten in het voorstellen van incident aanpassingen, wat volgens mij op dit moment nog een beetje achter blijft.


    Er zijn op dit moment lijsten hier op het forum met aangevraagde nieuwe functies en voertuigen en natuurlijk zijn er ook dingen gemeld die nu al niet (goed) werken. Bij antwoord 2 worden er alleen nieuwe bugs gemeld, en laten we voor de rest de lijsten zoals ze zijn. Het is aan GT/XY wat ze er dan eventueel mee willen doen.


    Nog even voor de luie mensen onder ons. De linkjes naar de lijsten:

    Voertuig suggesties

    Lijst bestaande Functie wensen

    Overzicht openstaande fouten/bugs


    Mocht het GT het niet eens zijn met deze Peiling, dan mag dit topic, zonder hard-feelings verwijderd worden.

  • Ik heb gestemd voor antwoord 2, maar persoonlijk mis ik hier nog een optie: Geen content/incidentupdates totdat alle problemen zijn opgelost. Ik richt me dan niet tot het GT, want die doet al het mogelijke, maar naar XY.

  • Ja, ik verwacht alleen dat wij geen invloed hebben op de agenda van XY. Maar ben het zeker met je eens.

    Maar als we dat standpunt zouden willen maken, moeten we het denk ik anders oppakken. en echt een internationale petitie starten en die in alle landen uitrollen op de fora/FB pagina's.

    En is maar zoveel wat je kan doen als nederlandse spelers zijnde.

  • Ja, ik verwacht alleen dat wij geen invloed hebben op de agenda van XY. Maar ben het zeker met je eens.

    Maar als we dat standpunt zouden willen maken, moeten we het denk ik anders oppakken. en echt een internationale petitie starten en die in alle landen uitrollen op de fora/FB pagina's.

    En is maar zoveel wat je kan doen als nederlandse spelers zijnde.

    Daar heb je een punt. In dat geval is 2 een alternatief.

  • ik heb ook meer de neiging voor naar antwoord 2 te gaan

    eerst alles oplossen wat nu fout is maar heb eens gekeken en mks is ondertussen al in meet dan 15 landen actief dus ik denk dat ze daar allemaal wel

    naar XY bezig zijn voor hun problemen op te lossen


    wat ik wel vind is dat ideeën nog altijd doorgestuurd kunnen worden en opgenomen worden in de lijst zoals die er nu al is maar dat er op het moment niet mee gedaan word

    zodanig als ooit alle bugs en problemen opgelost geraken we er weer vol tegen aan kunnen met de ideeën die open staan en uiteraard ook nog met nieuwe ideeën

  • Ik heb gestemd voor antwoord 2, maar persoonlijk mis ik hier nog een optie: Geen content/incidentupdates totdat alle problemen zijn opgelost. Ik richt me dan niet tot het GT, want die doet al het mogelijke, maar naar XY.

    Ik mis deze ook. Past beter bij mijn standpunt.
    En dan nog eigenlijk erbij zetten: Kijk na de bug fixes eerst naar de suggesties die al het langst op de plank staan (sommige updates staan al jaren by XY in de wachtrij), ipv focussen op de suggesties die 3 weken geleden gedaan zijn.

  • Volgens mij snappen jullie het niet of willen jullie het niet snappen...

    Paul vraagt 2 meningen en legt daarbij uit dat de 3e optie die genoemd wordt buiten onze handen ligt en hem daarom niet opneemt, waarom blijft dan nog iedereen reageren met dat ze de 3e optie missen? Daar gaat het hier nu niet over.


    Daarnaast zal ik even wat uitleg geven over hoe Xyrality te werk gaat.

    Zij hebben een paar jaar geleden het spel overgenomen van een Einzelgänger die het spel heeft ontwikkeld op zijn zolderkamer. Wat daarna op verzoek van onder andere Wouter is vertaald naar het Nederlands. Dus een origineel Duits zolderkamerprojectje wat vertaald wordt naar het Nederlands. Dit kan natuurlijk al problemen geven, maar Sebastian was hier zo vrij in om dit zo snel mogelijk aan te passen. Toen XY het spel kocht, met alle rechten, is de huidige code 1-op-1 overgenomen en zijn alle andere talen hieraan toegevoegd. Zoals Piet al in een ander bericht aangaf, moest er dus een heel nieuw team in een code duiken die eerst helemaal geleerd moest worden.


    Daarom blijven sommige dingen heel erg lang liggen ja. De laatste ambulance voertuigen lagen als sinds juni 2021 bij de ontwikkelaar, maar omdat het code technisch niet mogelijk was om dit te implementeren heeft dit zo lang moeten duren, na veel aanpassingen is de update maar half uitgevoerd.


    Dus het "eisen" van aanpassingen die al lang tijd op de plank liggen is hetzelfde als praten tegen een muur. Sommige dingen gaan gewoon (nog) niet. En hier op het forum blijven schreeuwen dat XY dingen moet gaan aanpassen, is hetzelfde als tegen die eerder genoemde muur schreeuwen. Dus alsjeblieft: Laat Piet zijn gang gaan, neem van mij aan dat hij alles doet wat hij kan om het spel werkbaar te houden. En als er informatie is, dan komt dat vanzelf wel.


    In de tussentijd kan je op Paul zijn Poll stemmen, of je graag door wilt gaan met content vragen of dat we een pauze van xx maanden nemen om de servers weer stabiel te krijgen, zodat XY niet een CP hoeft te prioriteren, maar preformance moet prioriteren.

  • hellemaal mee eens maar ben nu 1 maand denk ik de missionchief van USA aan het spelen

    en het is precies of daar zitten niets van bugs in

    dus zoals eerder al aangeleerd ik ben voorstander van blij de voorstellen geven en laten we ze blijven opslaan maar voor nu herstel eerst de bugs

    en dan de nieuwe content die iedereen nog steeds aan het doorgeven is

    persoonlijk denk ik dat dit spel dit momenteel nodig heeft voor een goede een vlottere werking te hebben een paar maanden zonder nieuwe inzetten of voertuigen moet zeker lukken denk ik dan

  • hellemaal mee eens maar ben nu 1 maand denk ik de missionchief van USA aan het spelen

    en het is precies of daar zitten niets van bugs in

    dus zoals eerder al aangeleerd ik ben voorstander van blij de voorstellen geven en laten we ze blijven opslaan maar voor nu herstel eerst de bugs

    en dan de nieuwe content die iedereen nog steeds aan het doorgeven is

    persoonlijk denk ik dat dit spel dit momenteel nodig heeft voor een goede een vlottere werking te hebben een paar maanden zonder nieuwe inzetten of voertuigen moet zeker lukken denk ik dan

    moet je eens iets anders dan een foam tender naar een UGS/staging proberen te sturen.

  • Die BUG die we in NL hebben op de UGS hebben we ook in USA op de UGS. jammer genoeg.

    Aan de andere kant goed dat die wereldwijd is, want hopelijk staat die dan wat hoger op het prio lijstje van XY.

  • hellemaal mee eens maar ben nu 1 maand denk ik de missionchief van USA aan het spelen

    en het is precies of daar zitten niets van bugs in

    dus zoals eerder al aangeleerd ik ben voorstander van blij de voorstellen geven en laten we ze blijven opslaan maar voor nu herstel eerst de bugs

    en dan de nieuwe content die iedereen nog steeds aan het doorgeven is

    persoonlijk denk ik dat dit spel dit momenteel nodig heeft voor een goede een vlottere werking te hebben een paar maanden zonder nieuwe inzetten of voertuigen moet zeker lukken denk ik dan

    US geen issues?

    Ook daar barst het van de problemen. En de adviseurs van daar lopen tegen dezelfde beperkingen aan als wij doen.
    Een groot deel van de problemen komt overal terug. Dit omdat alle spellen in de basis op dezelfde code draaien.

  • US geen issues?

    Ook daar barst het van de problemen. En de adviseurs van daar lopen tegen dezelfde beperkingen aan als wij doen.
    Een groot deel van de problemen komt overal terug. Dit omdat alle spellen in de basis op dezelfde code draaien.

    sorry hoor piet dan heb ik ze waarschijnlijk nog niet tegenkomen of nog niet gemerkt

  • Waarschijnlijk is je account nog wat kleiner in de US dan hier in NL. Ik merk iig daar het verschil.

    Ik speel in 5 werelden, en met het groeien van het account, worden de BUGs ook meer zichtbaar, en komt ook daar de traagheid naar voren.

    Ik speel nu in AUS met 15 posten, en iets van 35 voertuigen. En daar gaat het 99% van de tijd echt super soepel. zoals het spel hoort te werken. knop drukken, volgende melding.

    Maar in de UK ben ik ietsjes groter. vergelijkbaar met NL maar zonder groot team, en daar zit het een beetje in het midden. Wel problemen en minder snel. Maar opzich nog wel te doen.


    En dan heb je NL, erg groot account, met een erg groot en actief (en gezellig) team. Maar daar betalen we de rekening dan ook voor.