Alarm- & Uitrukregels

  • Ik kom tijdens het werken met mijn alarm- & uitrukregels 2 'foutjes' tegen. Aks het niet onder de categorie fouten valt dan komt ie in ieder geval in aanmerking voor de sugestielijst ;)


    - Als het dichtbijzijndst voertuig een haakarmbak is waar op dat moment toevallig geen haakarmvoertuig voor beschikbaar is, dan krijg je de melding 'geen personeel beschikbaar'. Het zou fijner zijn als het systeem dan automatisch zou doorpakken naar het eerstvolgende voertuig wat wel echt beschikbaar is.


    - Als je een OvD-B voertuig alarmeert dan zoekt het systeem ook echt een OvD-B voertuig op, terwijl er vaak een HOv-D dichterbij is die diezelfde taak kan uitvoeren. Mijn voorstel zou dus zijn om het systeem te laten checken welk van de 2 dichterbij is en gewoon de meest dichtstbijzijnde alarmeren

  • je kan altijd een haakarm van een andere kazerne laten komen dit kan je aanzetten bij desbetreffende container naar de bewerking te gaan daarvan en toestemming geven om haakarm van andere kazerne te gebruiken


    wat betreft de ovd-b zelf gebruik ik deze niet omdat deze en standplaats inneemt ik werk alleen maar een een hovd-b
    reden omdat als je groot word je meer aan een hovd-b dan aan een ovd-b

  • Dit zou eerder onder Suggesties vallen, zoals je zelf al bedacht had.


    Voor de HA heb je al een oplossing gekregen hierboven.
    Voor de OvD-B zal je zelf dit moeten kiezen als je een HOD wilt sturen. Er zijn veel spelers die realistisch willen spelen en dus gewoon een OvD-B willen sturen ook al is de HOD dichterbij.
    In dit spel wordt ook altijd naar realisme gekeken voordat ze iets doorvoeren. Oplossing kan zijn om alleen nog maar HOD te gebruiken en de A&U aan te passen daaraan.

  • je kan altijd een haakarm van een andere kazerne laten komen dit kan je aanzetten bij desbetreffende container naar de bewerking te gaan daarvan en toestemming geven om haakarm van andere kazerne te gebruiken

    Dat weet ik, maar soms zijn al je haakarmvoertuigen reeds bezet of moet er een haakarm van de andere kant van de provincie komen terwijl er een dorp verderop een normaal voertuig beschikbaar is

  • Sowieso geen foutjes maar suggesties...


    1: Vraag me af of het inderdaad aan het personeel ligt of dat je het voertuig inderdaad niet beschikbaar hebt. Ik heb dit namelijk nog niet eerder meegemaakt, anders dan alleen aan personele voorzieningen (op te lossen door iemand met opleiding te koppelen aan het voertuig, maar dat mogen wel bekend zijn)
    2: Ik zou niet weten hoe je dit in het systeem kan invoeren, ik zelf werk realistisch en heb graag dan een OvDB ipv een HOvDB, zelf de regie hebben vind ik fijn omdat ik dan situaties ga krijgen een HOvDB nodig te hebben maar weg zijn omdat elders een OvDB nodig is en met een HOvDB gedaan wordt.



    Ik kom tijdens het werken met mijn alarm- & uitrukregels 2 'foutjes' tegen. Aks het niet onder de categorie fouten valt dan komt ie in ieder geval in aanmerking voor de sugestielijst ;)


    - Als het dichtbijzijndst voertuig een haakarmbak is waar op dat moment toevallig geen haakarmvoertuig voor beschikbaar is, dan krijg je de melding 'geen personeel beschikbaar'. Het zou fijner zijn als het systeem dan automatisch zou doorpakken naar het eerstvolgende voertuig wat wel echt beschikbaar is.


    - Als je een OvD-B voertuig alarmeert dan zoekt het systeem ook echt een OvD-B voertuig op, terwijl er vaak een HOv-D dichterbij is die diezelfde taak kan uitvoeren. Mijn voorstel zou dus zijn om het systeem te laten checken welk van de 2 dichterbij is en gewoon de meest dichtstbijzijnde alarmeren

  • Ik herken het probleem wel. ik bouw aan de hand van een gevonden roepnummerlijst. er zijn kazernes die hebben 2 ha auto's en 5 bakken. ik heb al mijn bakken ingesteld dat er een ha van andere kazerne de bak mag komen ophalen. stel er is groot incident en alle 5 de bakken zijn nodig. eerste 2 bakken worden door ha van kazerne zelf gereden. voor de overige 3 moet dan een ha gezocht worden. ik heb idee dat die range waarin wordt gezocht breder moet worden gezet. want soms krijg ik melding dat er geen ha beschikbaar is (binnen de door de beheerders ingestelde range)


    Ik heb in verleden al een keer voorgesteld of er ook gekeken kan worden of het sneller is om een ha een 2e keer te laten rijden op en neer dan dat een ha van kazerne verderop de bak ophaald.


    als je dan de 5 bakken van 1 kazerne oproept waar je maar 2 ha voertuigen hebt. kijkt het systeem welke ha beschikbaar is en op welke afstand. dan kijkt het systeem is het sneller om een ha heen en weer te laten rijden. als het het sneller is om een ha heen en weer te laten rijden krijg je popup wil je ha heen en weer laten rijden of de ha met status en afstand van post toch de bak laten ophalen.

  • Ik herken het probleem wel. ik bouw aan de hand van een gevonden roepnummerlijst. er zijn kazernes die hebben 2 ha auto's en 5 bakken. ik heb al mijn bakken ingesteld dat er een ha van andere kazerne de bak mag komen ophalen. stel er is groot incident en alle 5 de bakken zijn nodig. eerste 2 bakken worden door ha van kazerne zelf gereden. voor de overige 3 moet dan een ha gezocht worden. ik heb idee dat die range waarin wordt gezocht breder moet worden gezet. want soms krijg ik melding dat er geen ha beschikbaar is (binnen de door de beheerders ingestelde range)


    Ik heb in verleden al een keer voorgesteld of er ook gekeken kan worden of het sneller is om een ha een 2e keer te laten rijden op en neer dan dat een ha van kazerne verderop de bak ophaald.


    als je dan de 5 bakken van 1 kazerne oproept waar je maar 2 ha voertuigen hebt. kijkt het systeem welke ha beschikbaar is en op welke afstand. dan kijkt het systeem is het sneller om een ha heen en weer te laten rijden. als het het sneller is om een ha heen en weer te laten rijden krijg je popup wil je ha heen en weer laten rijden of de ha met status en afstand van post toch de bak laten ophalen.

    Inderdaad herkenbaar. Ik heb ook soms last van dat er geen HA beschikbaar is.