Posities door Ramonvdo

    Als je in het scherm voor de opleidingen kunt zien wie de 6 personeelsleden zijn die opgeleid zouden moeten zijn, kan je dat vergelijken met de personeelslijst van het bureau uit, en uitkomen welke personeelsleden gebugd zijn. Dan zou het voor de ontwikkelaar ook makkelijker onderzoek zijn als je de linken van het personeel en een link naar het bureau in kwestie doorgeeft. (de link van een perseoneelslid is hetgeen dat je klikt om een personeelslid te bewerken)

    Dat hangt er natuurlijk van af of je ze kunt identificeren.

    Zowel op mijn bureau als in het opleidingsscherm worden er 4 personen weergegeven met de opleiding Biker. Het probleem zit hem in de counter die aangeeft dat er 6 personen met opleiding zouden moeten zijn.

    Oe, ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer de teller precies naar 6 personen is opgelopen. Vermoedelijk zijn mijn bikers allemaal opgeleid op mijn eigen school, maar ook hier durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.


    Enige wat ik me nog zou kunnen indenken (maar dat betekent dat het al best een tijdje op 6 staat) is dat het wellicht samenhangt met de bug van een tijdje geleden waardoor opleidingen niet afliepen en voertuigen allemaal status 3 bleven op groepsmeldingen.

    Heb je een punt.


    Wat nu wel een verbeterpuntje zou kunnen zijn; wanneer je gebruik maakt van de alarm- en uitrukregels dat het systeem dan wel rekening houdt met de rijtijden van het benodigde haakarmvoertuig. Had laatst een melding waarvoor een haakarmvoertuig heel Brabant ging doorkruisen om een Hulpverleningshaakarmbak op te halen terwijl er op dezelfde post ook gewoon een Hulpverleningsvoertuig aanwezig was die uit zijn neus stond te peuteren.

    Vanavond tegen een probleempje aangelopen in het haakarmbakken systeem.


    Een melding praktisch naast een van mijn kazernes vraagt een inzet van (in dit geval) een aantal haakarmbakken. Hiervoor wordt automatisch het benodigde aantal haakarmvoertuigen corresponderend bij het aantal bakken gealarmeerd, dit omvatte nu ook twee haakarmvoertuigen van andere kazernes. Binnen een halve minuut is echter het haakarmvoertuig toebehorend aan de eerste post al retour op kazerne, maar deze gaat niet meteen opnieuw rijden met een van de andere 'wachtende' haakarmbakken. Waarschijnlijk omdat die technisch gezien al gekoppeld zijn aan een ander voertuig met de alarmering. Zou dit niet anders horen / moeten / kunnen? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen....

    Nou jongens, kom op. Er is geen reden om elkaar zo aan te vallen. Persoonlijk kan ik me best vinden in de vraag van Kayom, ik zou het zelf een fijne toevoeging vinden als de ovd-g ook achteraf de spraakaanvragen nog zou kunnen afhandelen. Accepteer dat iedereen andere wensen heeft voor het spel, gelukkig hebben we daar dit forum voor om ideeën met elkaar te delen en het spel leuk te houden/maken voor iedereen.

    Fijn dat jullie het wel hebben kunnen halen. Omdat ik ook nog een leven wens te hebben buiten meldkamerspel.com waren deze doelen voor mij simpelweg niet haalbaar, verzoek blijft staan om daar nog eens een blik op te werpen.

    Even inhakend op dit; ik heb mijn vraagtekens over de haalbaarheid van een aantal taken.


    Één van mijn taken was om 10 brandweerkazernes uit de grond te stampen; totale kosten: +/- 11 miljoen credits.


    Andere taken omvatten het bouwen van politiebureau's en/of ambulanceposten terwijl ik in de regio waarin ik speel die allemaal al gebouwd heb (om realistisch te kunnen blijven spelen).


    Nu begrijp ik wel dat er best wat uitdaging in mag zitten maar het moet mijn inziens wel haalbaar blijven :)

    Waarschijnlijk dezelfde oorzaak maar een ander (bijkomend) probleem; als ik voertuigen aanvink moet ik vervolgens 3 á 4x alameren eer ze gaan rijden.


    Gelukkig heb ik vandaag al aardig wat puntjes kunnen binnenharken :P

    Een toevoeging; wellicht interessante informatie;


    Als je een gebouw verplaatst -ten koste van 10 coins- dan kan je dit gebouw nog éénmaal verplaatsen (gratis). Na je 2e verplaatsing kost het weer wel 10 coins :)

    Huhm, bijzonder inderdaad. Meest vreemde aan het hele geheel vind ik nog dat de knop ook echt de tekst 'opslaan (gratis)' aangeeft. Zou omschreven kunnen worden als een fout als er gewoon 10 coins voor gevraagd werden maar die niet afgeschreven worden. Nu lijkt het alsof het toch iets geprogrammeerds is.