[DONE] Tankwagen

  • Tankwagens voor extra water zijn erg gewoon in de brandweerwereld, zo is regio Drenthe geheel overgestapt op tankwagens in plaats van brandkranen!
    Helaas zitten deze voertuigen nog niet in het spel, maar dit wordt vast ooit nog wel toegevoegd.

  • Ik denk niet dat dit veel nut heeft. Het neemt een parkeerplaats in en er is toch oneindig water :P

    Dat er oneindig water is klopt niet helemaal, gezien we op dit moment bij sommige meldingen ook een Slangenwagen nodig hebben.
    Ik denk dat als er haakarmvoertuigen komen, een van de eerste bakken slangen of dompelpomp zou kunnen zijn, dus waarom geen Tankwagen? :D


    Data

  • Om jullie speculaties maar direct in de kiem te smoren:


    Het idee is om de tankwagen in te voegen als "Watertransportvoertuig". Enkele meldingen zullen deze voertuigen vereisen.


    De volgende voertuigen zullen in het spel worden aangemerkt als een Watertransportvoertuig:
    - Slangenwagen
    - Tankwagen
    - Schuimblusvoertuig (is mijn idee hierover, moeten nog wel even kijken wat er technisch mogelijk is)
    - Haakarmwagen met vergelijkbare haakarmbak

  • Komt er dan ook een WTH/DPH? Ik vraag dit omdat de regio 24 deze voornamelijk gebruikt, de Maas voorziet ons immers van genoeg van dat natte spul.

    hebben wij in regio 21 ook 2.5km HAB 150mm met PDH en samenwerking met 6 Waterwagens 16.5 kuub

  • Ik neem aan dat de haakarmbakken die worden aangemerkt als 'Watertransportvoertuig' (en dus uiteindelijk in het spel komen) de volgende zijn:
    - Dompelpomphaakarmbak (DPH)
    - Slangenhaakarmbak (SLH)
    - Tankwaterhaakarmbak (TWH)


    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt mij de meest logische voertuigen op basis van het eerdere bericht van Timo641.


    Data

  • Of de SLH ook daadwerkelijk zal komen weet ik nog niet helemaal zeker. Voor die enkele 2,5 km bakken die in Nederland voorkomen wordt het misschien wat onnodig om een hele extra bak in te voegen. Zeker als de DPH en de TWH in wezen natuurlijk eigenlijk al dezelfde functie in het spel hebben.


    Maar ga er voorlopig maar even vanuit dat we focussen op voertuigen en meldingen. Het systeem met haakarmvoertuigen en haakarmbakken komt hopelijk later.

  • Een SLH zou wel leuk zijn, maar je kan natuurlijk ook gewoon een DPH aanschaffen en er de naam SLH aan koppelen.
    Zelfde functie, (bijna) zelfde uiterlijk, maar minder werk voor Sebasian :)


    Data