SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • deels wel...

    Speler X deelt 400 inzetten en het team telt 400 spelers (willekeurig aantallen gekozen, zonder hierbij iemand of een team te willen viseren, laat me duidelijk zijn) dan worden er voor deze gedeelde inzetten alleen al 160.000 voeruitg berekeningen gemaakt als elke speler slechts 1 voertuig maakt. En dat is uiteraard bij het opstarten van de inzet.

    Vandaar mijn voorstel om het aantal inzetten te beperken. Maar blijkbaar is dat voor sommige te stompzinnig en voelen ze zich meteen te kort gedaan. Ik signaleer het probleem maar en de frustraties die bij sommigen in het team leeft.... Maar als men liever allemaal op de boodschapper schiet.... mij niet gelaten.....

    Je leest nog steeds niet wat er staat, s`morgens voordat er veel gedeelt wordt zijn er al veel storingen maar je wilt graag je gelijk halen en leest daardoor selectief

  • Speler X deelt 400 inzetten en het team telt 400 spelers (willekeurig aantallen gekozen, zonder hierbij iemand of een team te willen viseren, laat me duidelijk zijn) dan worden er voor deze gedeelde inzetten alleen al 160.000 voeruitg berekeningen gemaakt als elke speler slechts 1 voertuig maakt. En dat is uiteraard bij het opstarten van de inzet.

    BS Beredenering... Dan ga je er vanuit dat 400 inzetten in 1x geopend worden.... dat kan niet. Ik was van de week voor 267 meldingen, een half uur bezig.

    Dan ga je er vanuit dat iedere speler aanwezig is...

    400 x 400 x 100 = 16 miljoen berekening... Beetje speler moet hij al 100 voertuigen inlezen...

    En dan de kneuzen niet meegerekend die meteen 6x op N drukken....


    Zoals ik al zei...


    Je bent af!

  • deels wel...

    Speler X deelt 400 inzetten en het team telt 400 spelers (willekeurig aantallen gekozen, zonder hierbij iemand of een team te willen viseren, laat me duidelijk zijn) dan worden er voor deze gedeelde inzetten alleen al 160.000 voeruitg berekeningen gemaakt als elke speler slechts 1 voertuig maakt. En dat is uiteraard bij het opstarten van de inzet.

    Vandaar mijn voorstel om het aantal inzetten te beperken. Maar blijkbaar is dat voor sommige te stompzinnig en voelen ze zich meteen te kort gedaan. Ik signaleer het probleem maar en de frustraties die bij sommigen in het team leeft.... Maar als men liever allemaal op de boodschapper schiet.... mij niet gelaten.....

    Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat je redenatie een wassen neus is? In geen enkel team zitten zoveel actieve spelers.. en dan ga je er vanuit dat iedereen direct bij het openen van de inzet iets stuurt, ipv verspreid over de dag? En ja ik denk ook écht dat er in elk team meer dan genoeg mensen zitten die uberhaupt 400+ meldingen kunnen delen dagelijks..🤦‍♀️


    En je "signaleert" het probleem niet, want het probleem zit 'm niet in het aantal gedeelde meldingen. Misschien moet je even alle reacties teruglezen waar je niet op reageert ;-) want jouw manier van signaleren is alleen maar "lezen wat je wil lezen"... Oostindisch blind noemen ze dat denk ik..

  • En ja ik denk ook écht dat er in elk team meer dan genoeg mensen zitten die uberhaupt 400+ meldingen kunnen delen dagelijks..🤦‍♀️


    ..

    Zo had ik hem nog niet eens bekeken.

    Ik ben begonnen met sparen op donderdagnacht na 04.00 Zaterdag na 4.00 ben ik begonnen met delen. Ik heb gegenereerd tot ca 18.00 op zaterdag.
    ca 680 meldingen per vol blok.
    38 uur meldingen gegenereerd ... 315 meldingen gedeeld... Slecht 8.28 meldingen per uur die uiteindelijk gedeeld konden worden (inclusief 30 uitgegeven coins voor 3 gemaakte inzetten)

    Kortom... ik heb rond de 150 meldingen per 24 uur en als ik echt me best doe.... rond de 250.

  • ach... hat punt blijft nog altijd dat er een probleem is met de server en dat er een oplossing moet komen....


    anderen misschien een idee hoe het kan worden opgelost?

    Dat ze in DL het probleem fixen dat is de enige oplossing. Dit gezeur en gezeik ja het licht aan het grote team gaat helemaal nergens over eerder waren het 2 teams toen was er ook al gedonder. Ze hebben in US team die qua user vele male groter is dan hier bij NL zie hieronder.



    Maar waarom moeten wij een oplossing bieden ze moeten daar in DL gewoon de oplossing bedenken en uitvoeren.
    Als ik oplossing wil bedenken ga ik wel aan het werk levert me ook aardig meer op dan gewoon voor de 'fun' spel spelen waar ik oplossing voor moet bedenken.

  • anderen misschien een idee hoe het kan worden opgelost?

    Ja.... voertuigberekeningen uitzetten...
    Maar de allerbeste voor iedereen die moeite heeft met een haperende server
    Niet spelen tussen 21.00 en 1.00 A.M.
    Naar eigen zeggen heb je er geen last van....

    En nog een speltip... geen 600 voertuigen willen versturen naar een teaminzet!

  • Je wil graag wijzen naar 1 team.. die moeten constructief met een oplossing komen...


    Maar waarom mag JIJ wel acties doen die zwaar zijn voor een server... Waarom zou je überhaupt 600 voertuigen naar een teammelding sturen namelijk,

    waarom zou je zelf niet beginnen met je voertuigberekening uit te zetten enzo...


    Ofwel.. Hoe was de slogan? Verbeter de wereld....


    Oh wacht dat geldt dus niet voor jou...

  • Ik zal dat zeker doen, maar je gaat mij niet vertellen dat 1 speler die 1 keer per dag naar een teaminzet veel voertuigen stuurt om deze af te sluiten de server zwaarder zal belasten dan eender welk team dat veel inzetten op een dag deelt en die dan op hetzelfde moment afsluit.


    De voorstellen van routeberkening uitzetten zal ik zeker bij mij toepassen.


    We willen allemaal dit leuke spel blijven spelen, dus mss allemaal is nadenken wat we beter of anders kunnen doen.


    Niemand is zonder fouten, ook ik niet

  • Maar er zijn altijd problemen met de server. Vanmorgen rond 6, geen aanmaak van nieuwe meldingen. Van het weekend. Tussen 10 en 12 smorgens speel server plat. Ik geef maar even 2 voorbeelden.


    Het afsluiten van meldingen is op een server niet het grootste probleem. Dat zijn 1tjes en 0letjes. (en niet zo heel veel per bewerking/berekening)


    Server capaciteit gaat vooral op aan alle berekeningen die op de kaart moeten plaats vinden, route berekening, aan rij tijden, realtime voertuiglocatie’s etc.

    Het zou dus schelen als dat allemaal uit gezet zou worden.


    Maar….. ik heb er geen verstand van.

  • Stoppen ga ik zeker niet doen... Ik zoek gewoon achter een oplossing voor iedereen... Maar ach het valt duidelijk op dat dit niet door iedereen even hard geapprecieerd zal worden...

    Stop alsjeblieft met het zoeken naar die oplossing... Want het moet kennelijk een oplossing zijn die voor jou werkt...
    Jij geeft aan dat je er last van hebt, ook met andere spelers, met name als we gaan afvullen (dus in het tijdvak 22.00 - 1.00), dan is de oplossing toch meer dan simpel... Niet spelen op die uren... Dan heb je er GEEN last van en hoeven wij niet constructief op te lossen!

  • Heb het gevoel dat ze daar bij de ontwikkelaar ook achter zijn gekomen.

    Je merkt nu, dat als de server het blijkbaar zwaar heeft, er bepaalde functie’s “uitvallen”, waardoor de server het beter aan kan, en “op adem” kan komen.

  • Waarom hebben jullie zoveel problemen vanaf 22:00?

    Ik heb overdag veel meer problemen met server fouten dan 's avonds na 22:00.


    Daarnaast voor jouw info gertds de routeberekening gebeurt op een andere server dan de server die elke keer problemen geeft waardoor pagina's onbereikbaar zijn e.d.. Dat is namelijk de server die de laatste tijd overdag heel veel problemen geeft.


    Daarnaast verwerk ik op een normale dag 4.320 eigen meldingen. Moet ik daar ook maar mee stoppen? Scheelt weer voor de server.

    Beperken van teammeldingen lost dit probleem niet op. De ontwikkelaar is de enige die het probleem kan oplossen door de code van een kleinschalig spel om te bouwen voor de groei die het meegemaakt heeft de afgelopen 2 jaar sinds zij het spel gekocht hebben.

  • Heeft er hier iemand gesproken over het stoppen met spelen?


    Ik heb enkel een voorstel gedaan voor het verminderen van het aantal gedeelde inzetten omdat ik uit eigen ervaring merk dat het spel telkens problemen krijgt vanaf 21.00 en veel meer vastloopt na 22.00.

    Als je dan het bericht krijgt dat er op dat moment net heel veel gedeelde inzetten worden afgesloten, dan maak je vrij snel de conslusie dat 1+1 2 is.

    Of dit de correcte en enigste conclusie is, weet ik niet. Ik kan alleen maar vaststellen.


    Maar ach blijkbaar mag dit volgens sommige ook al niet en willen ze beperkingen opleggen voor anderen....


    En het spijtige blijft dat spelers afhaken door de serverproblemen...


    Het is blijkbaar allemaal de discussie niet meer waard....

    Geniet van de avond en nog veel spelplezier...

  • en willen ze beperkingen opleggen voor anderen....

    Hmmmm wie wilde graag een maximum instellen als oplossing?
    Wie wil hier een beperking voor anderen?


    Alleen jij gertds!


    Leg me heel even uit waarom er wel beperkingen moeten komen voor spelers van RescueNL, maar niet voor spelers als gertds!

  • Hmmmm wie wilde graag een maximum instellen als oplossing?
    Wie wil hier een beperking voor anderen?


    Alleen jij gertds!

    je citeert een klein stuk uit mijn tekst.... er werd mij gesugereerd om het spel niet meer te spelen op één van de weinige momenten dat ik tijd heb, naast mijn gewone job en tijd met de kinderen door brengen.
    Ik zoek alleen maar achter mogelijke, werkbare oplossingen voor iedereen