Rapid Responder

  • Aangezien ik via Facebook geen reactie krijg, zet ik het ook maar even hier.


    Op het forum staat de melding van Woukaa op datum van 04/09/2018 dat dit zeker wordt bekeken, maar dat we nog steeds met een probleem zitten rondom ambulances als we die ook voor België willen inzetten, en de hoeveelheid werk die Sebastian daarvoeer moet verrichten om het spel aan te passen.
    In België kennen we dit voertuig helemaal niet en mag een ambulancier ook nooit alleen werken. Is er dus nog nieuws over een aantal aanpassingen die al meermaals zijn gevraagd door de spelers uit België, zoals het aanpassen van het aantal MMT standplaatsen, ....


    Alvast bedankt voor de reacties.

  • Is twee personen in een RR+een B ambulance te gebruiken als MUG +Ambu?


    En dan een reguliere Ambu als PIT?


    Of moeten hiervoor nog (kleine) aanpassingen worden gedaan?

  • Is twee personen in een RR+een B ambulance te gebruiken als MUG +Ambu?


    En dan een reguliere Ambu als PIT?


    Of moeten hiervoor nog (kleine) aanpassingen worden gedaan?

    Klopt niet echt wat je zegt, een MUG is hetzelfde als een MMT auto ;-)


    + voor kleine meldingen zou je dan ook voldoende moeten hebben met een B Ambu.. En dat kan nu nog niet.

  • Dit is de Post van @Woukaa over Rapid Responder destijds:


    "Jazeker willen we die hebben. We zitten helaas nog steeds met een probleem rondom ambulances als we die ook voor belgie willen inzetten, en de hoeveelheid werk die sebastian daarvoor moet verrichten om het spel aan te passen."
    [/quote]

  • We hebben dit vanavond even kort besproken, nog niet heel inhoudelijk; in ieder geval het volgende:


    - Om te beginnen, het volgende met betrekking tot reacties op Facebook: Soms kan het voorkomen dat je na een bericht op Facebook wel de markering "als gelezen" te zien krijgt en niet direct een antwoord krijgt. Omdat we overdag gewoon aan het werk zijn, scannen we in de regel de berichten op grote problemen; zoals bijvoorbeeld het niet werken van het spel. Sommige simpele vragen kunnen we direct beantwoorden, maar voor grotere vragen, zoals deze, moeten we even overleggen. Dat komt tijdens de werkdag in de regel totaal niet uit en doen we dus op een ander moment. Geduld is dus soms even het beste, als we na een paar uur nog niet gereageerd hebben, is er geen nood aan de man.


    - Het volgende, klinkt misschien enorm hard, maar in de basis is meldkamerspel.com gericht op de Nederlandse hulpdiensten. Uiteraard zijn we ons ervan bewust dat er een hoop Belgische spelers zijn, maar dat is niet primair hoe we het spel inrichten. Dus niks voor de Belgen? Dat zeg ik dus specifiek niet. Als we kleine aanpassingen kunnen doen om het spel voor de Belgische spelers ook normaal speelbaar te maken, zullen we daarnaar kijken. Ik kan me voorstellen dat het voor de Belgische spelers dan ook een beetje karig overkomt dat de Rapid Responder in het spel wordt gebracht terwijl deze in België niet voorkomt. Maar omdat de basis het Nederlandse systeem is, voegen we deze zeker wel toe.


    - We hebben destijds, mede door een door Belgische spelers opgezet document, onderzocht in hoeverre het Belgische systeem met ander type ambulances in te passen was in het spel. Daar is ook met Sebastian over gesproken, maar dat heeft niet geresulteerd in een oplossing. Met andere woorden; het was niet haalbaar een dergelijk systeem in te bouwen. Dat resulteert in mijn ogen in het feit dat dit verder een suggestie blijft zoals alle anderen. Zoals bekend is de lijst met suggesties lang. Dat zal altijd de grote uitdaging blijven.


    - Een, in mijn ogen in ieder geval, ander spoor is het aantal beschikbare te plaatsen MMT-voertuigen. Die de Belgische spelers dus in willen zetten als MUG voertuig en waarbij het aantal te plaatsen voertuigen niet toereikend is. Wouter en ik hebben dit vanmiddag even kort besproken en zien wel mogelijke oplossingen voor het verhogen van het aantal; met nog twee uitdagingen. Enerzijds zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om MMT-voertuigen op een normale ambulancestandplaats te zetten, maar dit kan resulteren in niet meer bouwen van helikopterplaatsen. Anderzijds kan het getal van 1/25 heliplaatsen worden aangepast, daarvoor moet eerst gekeken worden wat de reden is van dit getal.


    Kunnen we hier dus direct een antwoord geven op alle vragen: nee zeker niet. Met het bovenstaande hopen we wel enigszins iets te verduidelijken. Mochten @Woukaa of @Data nog aanvullingen hebben, graag.


    Voel vrij te reageren.

  • Ondanks alle bijkomende reacties, mooie toevoeging voor t spel :thumbsup:

    Hallo! Ik ben, zoals me naam, Haarlem 112. Actieve en realistische = centralist, en in me vrije tijd ben ik bezig met het spotten van hulpverleningsvoertuigen en op zoek naar incidenten in de stad Haarlem zelf. Meer daarover op mijn YouTube kanaal. (onderaan)


    P2000: Piep piep! Ik moet gaan, groetjes!


    Team: Promeldkamer Nederland/België


    YT: https://www.youtube.com/channel/UC2-Is5iX3m0SyuWRCZBeUlw

  • Het aantal helikopterplaatsen moet voor mij zeker niet verlaagd worden, omdat we die in België toch amper hebben (2).
    Zolang we maar meer MMT voertuigen kunnen gebruiken, ben ik, en ik veronderstel veel Belgische spelers, zeer tevreden. Hoe dit dan juist in het spel moet gezet worden weet ik niet.
    - MMT voertuigen ook beschikbaar maken in gewone ambulanceposten
    - De mogelijkheid om 1 op 15 MMT posten te bouwen, maar 1 op 25 een helikopter


    Ik begrijp dat het inderdaad inprincipe een Nederlands spel is, maar een beetje toets uit België kan nooit kwaad :)