[VB-014] Aanhangers

  • Groningen gebruikt er zo te zien inderdaad enkele.
    Haaglanden heeft er 1 of 2 op Loosduinen, maar die zijn dus niet operationeel (alleen O&O).
    Wordt dus wel een erg specifieke update...


    Maar @Timo641 gaat over de voertuigen, dus die kan je er denk ik meer over vertellen... :thumbup:


    Data

  • In diverse regio's worden voertuigen (lees: dienstauto's/dienstbusjes) gebruikt om reserveflessen op de post naar de locatie van het incident te brengen. Meestal wordt ditin geval van grotere incidenten overgenomen door Ademluchtvoertuigen of Ademluchthaakarmbakken.


    Deze aanhangers lijken mij meer van het eerste soort: een makkelijke manier om ademlucht van een post bij relatief kleine incidenten naar de locatie te brengen. De kleine incidenten vragen in het spel geen AB, waardoor invoering niet nodig zou zijn. Dan moeten we voor de andere regio's immers DB's gaan gebruiken om ademlucht te brengen. Nou weet ik niet of men in Groningen een Ademluchtcontainer heeft?


    Zo ja, dan sluiten de incidenten op dit moment voldoende aan om geen ABA in te voeren. Alleen de grotere incidenten vragen immers AB, dus dat kan in dat geval mooi met de aanwezige ABH. Zo nee, dan zou mijn advies zijn een DB van de betreffende post te vervangen voor een AB, invoeren van een dergelijke aanhanger vind ik persoonlijk niet iets te ver gaan.



    Bovengenoemde is een beetje de algemene werkwijze, per regio kan dat natuurlijk iets verschillen. Hopelijk is het bovenstaande verhaal duidelijk :)

  • Ik zou het inderdaad fijner vinden als er eerst meer haakarm bakken komen deze in alle regio,s worden gebruikt en inderdaad de aanhangers niet maar om een later stadium naar te kijken kijkt mij dan wel weer leuk

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • Groningen heeft een aanhanger en container als goed is weet niet zeker maar aanhanger wordt naar veel incidenten gestuurd vaak naar een grip 1 dat de aanhanger eruit gaat


    en misschien een idee om de levels van de kazernes hoger te zetten moet nog een paar wagens op 1 kazerne zetten maar dat kan niet meer omdat ik al op level 16 zit

  • Volgens mij wordt die inderdaad niet meer gebruikt...


    Statistieken 2017:

    Tekst Mouse-over Hits
    011897 Adembeschermings haakarmbak 1897 Groningen-Sontweg 0
    011865 Ademlucht Aanhanger 1865 Groningen-Sontweg 4




    Data

  • Wat bedoel je precies?
    Op dit moment hebben we al de WOA (Waterongevallenaanhanger), dus dat lijkt me ook gewoon het systeem voor de andere eventueel toe te voegen aanhangers, toch?


    Data

  • Ik begrijp het punt niet helemaal...
    Een HAB is echt niet hetzelfde als een AH.
    Maar goed, als bovenstaande aanhangers worden ingevoerd zal dat hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier zijn als de WOA


    Data

  • Ook nog nooit van gehoord, is niet een aanhanger die standaard wordt gebruikt in Nederland en wellicht zelfs alleen in Zuid Holland Zuid.
    Desbetreffende aanhanger zal hierdoor waarschijnlijk niet worden ingevoerd (net zoals bijvoorbeeld de Grote Kraan van Haaglanden, ook maar eentje in heel Nederland)


    Data