Verschillen zijn er niet, alle burger vliegvelden moeten aan de ICAO eisen voldoen.
Het verschil tussen bijv Schiphol, Eindhoven & Maastricht is de vliegveld categorie.
Schiphol is ICAO Cat10 (5 Chrastenders operationeel)
Eindhoven ICAO Cat8 (3 chrastenders operationeel)
Maastricht ICAO Cat7 (2 chrastenders operationeel)
dit geeft aan wat er mag landen en tot hoeveel passagiers/personen er in het vliegtuig mag landen.
Voorbeeld: normaliter mag er op Eindhoven Airport geen Airbus 1380 volgeladen met mensen landen (kan wel) omdat de brandweer teweinig capaciteit heeft.
schalen ze daar op naar 5 chrastenders operationeel mag het wel.
en zo verder, de preciese regels ken ik niet helemaal.
Daarbij heb je nog het verschil of je een militair vliegveld of een burger luchtvaart vliegveld hebt.
is het militair dan moeten er 3 mensen op elke chrastender zitten (Eindhoven) en is het burgerluchtvaart dan staat het niet beschreven (alleen de tijd wanneer het ter plaatse moet zijn) maar word over het algemeen 2man op de chrastender aangehouden.
De meeste vliegvelden hebben daarnaast ook nog een normale TS voor de gebouwen en de luchthaven brandweer op schiphol heeft ook nog een HV en een vliegtuig trap (die op Eindhoven ook gaat komen)
Dit kun je dus ook mooi in het spel opnemen, hoe verder je luchthaven brandweer is uitgebouwd hoe zwaarder dus de incidenten kunnen zijn met betrekking tot passagiers toestellen (en aantal passagiers die in de scenario's meedoen).
Er zou alleen wel de mogelijkheid moeten zijn dat je ze aan een bepaald gebied kunt toewijzen en je ze dus niet perongeluk voor een buiten inzet kunt alarmeren omdat ze dichterbij staan.
zou ook een mooie pilot/basis zijn om bedrijfsbrandweren in te kunnen gaan zetten in het spel