Posities door KiekisNL

    Verschillen zijn er niet, alle burger vliegvelden moeten aan de ICAO eisen voldoen.
    Het verschil tussen bijv Schiphol, Eindhoven & Maastricht is de vliegveld categorie.
    Schiphol is ICAO Cat10 (5 Chrastenders operationeel)
    Eindhoven ICAO Cat8 (3 chrastenders operationeel)
    Maastricht ICAO Cat7 (2 chrastenders operationeel)
    dit geeft aan wat er mag landen en tot hoeveel passagiers/personen er in het vliegtuig mag landen.


    Voorbeeld: normaliter mag er op Eindhoven Airport geen Airbus 1380 volgeladen met mensen landen (kan wel) omdat de brandweer teweinig capaciteit heeft.
    schalen ze daar op naar 5 chrastenders operationeel mag het wel.
    en zo verder, de preciese regels ken ik niet helemaal.


    Daarbij heb je nog het verschil of je een militair vliegveld of een burger luchtvaart vliegveld hebt.
    is het militair dan moeten er 3 mensen op elke chrastender zitten (Eindhoven) en is het burgerluchtvaart dan staat het niet beschreven (alleen de tijd wanneer het ter plaatse moet zijn) maar word over het algemeen 2man op de chrastender aangehouden.


    De meeste vliegvelden hebben daarnaast ook nog een normale TS voor de gebouwen en de luchthaven brandweer op schiphol heeft ook nog een HV en een vliegtuig trap (die op Eindhoven ook gaat komen)


    Dit kun je dus ook mooi in het spel opnemen, hoe verder je luchthaven brandweer is uitgebouwd hoe zwaarder dus de incidenten kunnen zijn met betrekking tot passagiers toestellen (en aantal passagiers die in de scenario's meedoen).
    Er zou alleen wel de mogelijkheid moeten zijn dat je ze aan een bepaald gebied kunt toewijzen en je ze dus niet perongeluk voor een buiten inzet kunt alarmeren omdat ze dichterbij staan.


    zou ook een mooie pilot/basis zijn om bedrijfsbrandweren in te kunnen gaan zetten in het spel :-)

    je hebt ze van omgebouwde vrachtwagen tot CE of BE opleggers.
    zowel bijde politie als de Kmar


    en inderdaad bij alcohol/verkeerscontroles worden zie je ze veel en aangezien die meldingen in het rijtje goed gekeurd staan lijkt me dit wel een leuke toevoeging om meerdere varianten van die meldingen te kunnen maken *van klein tot groot)

    Je hebt bij de brandweer een commando wagen.
    Deze heeft de politie ook wellicht een leuke toevoeging aan de politie.


    Je zou deze kunnen gebruiken bij evenementen, grote inzetten, voetbal wedstrijden, etc
    http://akkermans1811.com/wp-co…oads/2014/02/DSCF4098.jpg


    je zou hem dan kunnen stallen op het hoofdbureau en daarnaast op de academie de opleiding chauffeur zwaar, net als bij de brandweer toevoegen of de politie de opleidingen laten volgen bij de brandweer.

    ingeval van een spoor incident brengt de machinist zijn verkeersleider op een verkeersleiding post op de hoogte, die zet de melding door naar het backoffice en die alarmeren ProRail Incident bestrijding en nemen contact op (als dat nodig is) met Meldkamer brandweer of politie (hangt van de melding af)


    Komt een melding binnen via 1-1-2 dan neemt de betreffende meldkamer contact op met Backoffice ProRail

    als ik heel eerlijk mag zijn zou ik de Schuimblus aanhanger niet gebruiken en hier 2 haakarm bakken van maken 1 als schuimblus unit en 1 als schuim voorraad bak (naast normale schuim blus voertuigen) dat is veel realistischer denk ik.


    Ik heb collega's uit 56 regio's op mijn werkplek en een SBA heb ik hen nog nooit over gehoord bij een burger korps, wel bij een bedrijfs brandweer korps. en over schuim inzetten de manier soort voertuigen etc hebben we gezien onze gevaars zetting op het werk bijna elke dienst wel even over.

    Siv-4 is wel degelijk een apart voertuig met een minimale inzet mogelijkheid.


    In Helmond hebben mijn beroeps collega's daar een proef mee gehouden.
    http://persburosandervangils.n…ent/plaatjes/508/3430.jpg
    na iets meer dan een jaar is dit voertuig verplaatst naar Brandweer Nuenen
    http://omroepnuenen.nl/2013/06/04/siv-voor-brandweer-nuenen/



    Eigenlijk is het een SIV2 waar je met 4 op zit maar de inzet mogelijkheden blijven het zelfde, je spreekt alleen nog wel van een chf-bev-nr1-nr2




    In Zuid-Oost brabant hebben ze deze proef gestaakt en zijn overgestapt op een bezetting van 4 op de TS, beroeps rijden altijd met 4 op de ts en bij de vrijwilligers is het 6 mag 4 moet waarbij de normaler gang van zaken is dat je met 6 man gaat rijden maar ingeval van onderbezetting je met 4 weg mag.


    Maar voor het spel zie ik er geen heil in om er een voertuig speciaal voor bij te maken, dan is het denk ik makkelijker voor de spelmakers om het maximale aantal personen op de SIV te verhogen naar 4, dan ben je er ook en kunnen de mensen zelf kiezen of ze voor een SIV-2 of SIV-4 gaan waarbij hij standaard op 2 staat.

    We hebben sinds kort dan de OVD-G, maar er mist nog een functionaris namelijk de Geneeskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen (kon hem ook niet vinden in de ideeën lijst).


    Bij steeds meer regio's hebben ze deze functie repressief actief dus wellicht ook een leuke toevoeging aan het spel.


    Beetje uitleg over de G-AGS
    https://www.ambulanceblog.nl/w…gevaarlijke-stoffen-gags/


    Je zou hem kunnen gebruiken bij meldingen als:

    • Vreemde lucht
    • Lekke goederenwagon
    • Ongeval gevaarlijke stoffen
    • Team inzetten
    • en k zal er best nog een paar vergeten.

    maakt de inzedt van de ambulance ook weer wat breder :-)

    Klopt dat de SSA een wellicht unieke aanhanger is, maar zo zijn er nog wel meer ;-)


    - Rietenkapbrandbestrijding aanhanger (RBA - met de woningbrand met rieten kap) <<ook maar bij een paar korpsen in Nederland in gebruik


    - Schuimblusaanhanger (SBA) <<zie meer bij bedrijfsbrandwere korpsen, wel in gebruik als schuimvoorraad haakarm bak in diverse regio's maar niet als aanhanger.


    - Poederblusaanhanger (PBA) <<word op redelijk wat kazernes nog gebruikt maar worden er steeds minder.(de meeste zijn al tot korps BBQ omgebouwd)


    - Motorspuit aanhanger (MSA)<<zijn er nog veel in omloop,


    - Dompelpomp aanhanger (DPA)<<is ook veel ingebruik


    - Gevaarlijke Stoffen aanhanger (GSA)<< ook een onbekende voor mij, na wat googlen ben ik er 2 tegen gekomen 1 in Zevenaar en 1 in Oss, die laatste bestaat niet meer aangezien het gaspakken team in Oss is opgeheven een aantal jaar geleden, denk dat al die GSA's weg zijn en de spullen op de BOE of speciale IBGS voertuigen zijn geplaatst


    - Hulpverleningsaanhanger (HVA) <<tijdens mijn google zoektocht niet tegen komen denk iets uit het verleden en nu sporadisch ingebruik voor bijzondere gereedschappen als bijv een koetakel.


    al met al blijft er dan van het lijstje niet veel over wat als aanhanger zou kunnen dienen.
    Voor de regionalisering bestonden er inderdaad veel van dit soort aanhangers als verzinsels van de korpsen om maar zolang mogelijk het buurkorps buiten de deur te houden en om alle eigen mensen een taak te geven als er in de eigen gemeente een grote inzet was.
    Nu zijn al die aanhangers weg gesaneerd en de goede zaken ervan hebben eigen voertuigen gekregen of zijn op andere bijstands voertuigen geplaatst.

    opereren niet los (alleen bij hersporing), maar als er daadwerkelijk een afdichting van een lekke ketelwagen gedaan moet worden doet prorail dit in 90% van de gevallen, aangezien zij meer kennis en ervaring daar in hebben.
    De overheids brandweer assisteert dan alleen maar voor bijv, de ontsmetting, standby teams, etc.


    Op Rangeerterrein kijfhoek, komt er zelfs bij kleine lekkages alleen de OVD van de overheids brandweer bij, de rest van de taken worden door de daar aanwezige bedrijfsbrandweer en Proail ICB opgelost.

    o werkt dat, heb me vandaag geregistreerd en normaal word er niet zo gestructureerd gewerkt op een forum.


    misschien een tip om topics te sluiten met jouw bericht als laatste mededeling ;-).


    als jullie trouwens wat info over Prorail ICB nodig hebben kan ik jullie wel helpen, werk bij de bedrijfs brandweer op kijfhoek en daar doen wij eigenlijk alles samen met Prorail ICB.


    Heb dus wel wat ingangen voor informatie (als ik het zelf niet weet).

    even omhoog :-).


    Denk dat het zeker een goede toevoeging is.
    zeker nu ProRail Incident bestrijding steeds meer taken krijgt.


    Je kunt ze dan ook bij lekkende goederenwagon inzetten, dit aangezien prorail toch de afdichting in 90% van de tijd de afdichting doet (dan 9% doet de bedrijfsbrandweer op Kijfhoek en in 1% de overheidsbrandweer)


    Ook kunnen er dan meldingen trein hersporing bij komen.