Ik vind het een leuke toevoeging. Dus wat mij betreft invoeren.
Jullie zijn goed bezig, telkens weer leuke uitbreidingen en leuke toevoegingen van meldingen!
Respect voor de tijd en energie die jullie in het spel steken.
Ik vind het een leuke toevoeging. Dus wat mij betreft invoeren.
Jullie zijn goed bezig, telkens weer leuke uitbreidingen en leuke toevoegingen van meldingen!
Respect voor de tijd en energie die jullie in het spel steken.
Nou jullie toch bezig zijn met de opschalen heb ik gelijk nog een kleine aanvulling voor de A&U.
In het echt heet de uitrukvoorstellen "IV dat staat voor inzet voorstellen"!
ik weet niet of dit aan te passen is.
Ik zeg doen is een prima idee
Goed Idee, maakt het een stuk realistischer.
Ook even voor hier...
Stemmen / Delen van je mening kan vanaf nu via Stemmen! Een nieuw opschalingsmodel
Mocht iemand nog aanvullingen, tips, vragen, opmerkingen etc. hebben, mag dat in dit Topic
Ik wil alleen dit nog kwijt: Graag vandaag nog invoeren!!!!
Dat wordt lastig denk ik
Hopelijk gaat het door
Het lijkt me een leuke toevoeging in het spel. Ook de verschillende vormen van steeds per voertuig opschalen of in een keer naar zeer groot opschalen lijken mij een uitdaging.
- Hoe ziet de situatie in België er eigenlijk uit? Kunnen we met wat kleine aanpassingen iets realiseren dat ook voor deze spelers in de smaak valt?
In België werkt men niet volgens dit principe. Hier zal de 112meldkamer een type incident aanmaken en databestand versturen naar de meldkamer van de HVZ ( vergelijkbaar met veiligheidsregio in NL ). Op basis van het type incident zal er automatisch een vooraf bepaalde uitruk gegenereerd worden. Komt de officier ter plaatse en is er extra materiaal nodig dan zal men deze bijvragen in functie van de noodwendigheden. Omgekeerd ook, als er een oproep binnen komt voor een bedrijfsbrand, en blijkt dat dit een afvalbrand is net naast het bedrijf ofzo zal men mogelijk enkele aanrijdende voertuigen terugsturen.
Vanuit de overheid is er een lijst opgesteld met de MINIMALE middelen die moeten uitgestuurd worden per incident (https://www.civieleveiligheid.…minimale_middelen_3.1.pdf).
Maar zoals ik zeg zijn dit MINIMALE middelen, iedere hulpverleningszone (HVZ) mag dit uitbreiden naar eigen voorkeur. Zo staat in bovenstaande PDF dat de minimale uitruk bij een BR:gebouw 1xAP/1xCW /1xLW is. In de praktijk hebben de meeste HVZ's dit aangepast naar 2xAP/1xCW/1xLW /1xTW.
Ook kan men deze procedures tijdelijk aanpassen, bvb in een bosrijk gebied/heide bij aanhoudende droogte. Dan zal er een versterkte uitruk gestuurd worden bij brandmeldingen daar..... Maar daar is dus iedere HVZ vrij in ( zolang je maar in regel bent met het 'KB minimale middelen' ).
Mischien dan ook de andere meldingen eens herbekijken, zo kan een simpele val van de trap uiteindelijk een geval van huiselijk geweld zijn.
Mischien dan ook de andere meldingen eens herbekijken, zo kan een simpele val van de trap uiteindelijk een geval van huiselijk geweld zijn.
Ik snap wat je zegt, en het is zeker ook realistisch deze situatie.
Alleen vraag ik me af of deze situatie ingebouwd kan worden in het spel.
Want je gaat dan praten over opschaling, maar die verschilt van de opschaling zoals deze hierboven beschreven wordt.
De tijdlijn in jouw situatie is dan veel te kort en dan eerlijk gezegd ook onrealistisch.
ik zal ook zeggen zo snel mogenlijk invoeren
Word er bij opschaling ook een status 7 gegeven? Net zoals bij de incident uitbreidingen nu.
Word er bij opschaling ook een status 6 gegeven? Net zoals bij de incident uitbreidingen nu.
status 7 toch?
status 7 toch?
Oeps ja je hebt gelijk, Aangepast
Wanneer is dit klaar of weten jullie dat nog niet.
Word er bij opschaling ook een status 7 gegeven? Net zoals bij de incident uitbreidingen nu.
Uiteraard
Wanneer is dit klaar of weten jullie dat nog niet.
Doen wij nooit inhoudelijke mededelingen of uitspraken over.
Wij kunnen geen inschatting maken van de tijd die Sebastian ervoor nodig heeft en hij op dit moment zelf waarschijnlijk ook niet.
Het is een flink complex model achter de schermen, zowel voor ons als Sebastian
oké nog bedankt voor de informatie.