[DONE] Reanimatie melding

  • Weet dat deze melding er wel gaat komen. Maar ze willen iets gaan ontwikkelen dat er voor deze melding 2 ambulances nodig zijn voordat patient geholpen kan worden.


    Nu kan een patiënt altijd al geholpen worden als er één ambulance aanwezig is.



    -------


    Dus als bovenstaande functie in de game komt komen er denk ik meer van dit soort meldingen die zeker een toegevoegde waarde hebben in de game.

  • Over het algemeen is een verdenking reanimatie 2 ambu's. Mocht er op dat moment geen tweede ambu voorhanden zijn kan een repit of huisarts voor assistentie gevraagd worden. Brandweer wordt ook vaak meegevraagd... Je zou natuurlijk een inzet maken ... Reanimatie...benodigd 2x ambu 1xpolitie en dan optioneel 1ts/siv (primaire inzet Kennemerland is 2 ambu 1pol) met incidenteel afhijsen patiënt 1ts 1rv/hw

  • Even vanuit het Belgisch oogpunt een vraag: Valt het soms voor dat er 1 AMBU + MMT naar een rea gaat ?

    Ja, MMT is de Nederlandse versie van de MUG. Dus als concreet antwoord: Ja het valt voor dat MMT mee naar een rea gaat.

  • Ja, MMT is de Nederlandse versie van de MUG. Dus als concreet antwoord: Ja het valt voor dat MMT mee naar een rea gaat.

    moet ik wel zeggen dat dit niet heel standaard is bij een normale reanimatie melding. Vaak zit er dan meer achter waardoor MMT ter astentensie wordt gevraagd dacht ik

  • volgens mij wordt MMT wel vaak op geroepen als het een reanimatie is ten gevolgen van een ernstig ongeval.
    En als ik het me goed herinner ook als het een reanimatie van een kind betreft.


    Het vorige maand zelf 112 moeten bellen voor een vermoedelijke reanimatie. Persoon was toen alleen thuis.
    Wat er gealameerd werd door de meldkamer
    - 2 ambulance
    - 2 politie
    - 1 first responder brandweer.


    Bij mij in de regio (22) wordt er vaak van alle disiplines iets aangetuurd. bij mij in de buurt al helemaal, want als de ambu van de dichtstbijzijnde post moet komen is deze een 10-15min onderweg. Misschien dat er daarom ook vaak brandweer en politie wordt opgeroepen.

  • Ja, MMT is de Nederlandse versie van de MUG. Dus als concreet antwoord: Ja het valt voor dat MMT mee naar een rea gaat.

    Ja, hallo weet ik ook wel dat een MMT een MUG is :-) En ken ook de primaire en secundaire inzetcriteria van een MMT .....



    Ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrepen hebben: Komt het soms voor dat er owv lange aanrijtijd maar 1 AMBU komt met ondersteuning van een MMT ( omdat die MMT bvb sneller is dan de 2e AMBU ...)



    Ik stel deze vraag omdat de standaard inzet voor een reanimatie in Belgie afwijkt van het Nederlandse verhaal: OF 1 ambu en 1 mug OF 1 pit en 1 mug OF ambu,pit en mug . Het zou leuk zijn dat er een systeem kan komen dat voor zowel de Belgen als de Nederlanders realistisch is ....

  • Komt het soms voor dat er owv lange aanrijtijd maar 1 AMBU komt met ondersteuning van een MMT ( omdat die MMT bvb sneller is dan de 2e AMBU ...)

    Ik durf je hier eerlijk gezegd geen zeker antwoord op te geven.


    In ieder geval is het op dit moment niet mogelijk voor ons om bij de vereiste voertuigen voor een melding "keuzes" aan de speler toe te laten.
    Ik weet niet of dat ooit nog gaat komen, maar als dat alleen voor de melding Reanimatie, is de kans klein.
    Is dus nog wel een puntje, hoe we dat gaan invoeren

  • Zo'n regio-gerelateerde oproepen... er zijn er nog hoor
    rea in belgië is zw+mug (mmt) (zoals hierboven reeds vermeld)
    ongeval op ringweg of autosnelweg is zw+signa (kan eventueel autopomp zijn, aangezien het signalisatievoertuig al afgevoerd is binnen dit spel)
    eigenlijk komt het nooit voor dat er (voor één patient) 2 zw's uitgestuurd worden in belgië
    in belgië wordt wespenverdelging door de brandweer gedaan, in nederland niet.

  • Zo'n regio-gerelateerde oproepen... er zijn er nog hoor
    rea in belgië is zw+mug (mmt) (zoals hierboven reeds vermeld)
    ongeval op ringweg of autosnelweg is zw+signa (kan eventueel autopomp zijn, aangezien het signalisatievoertuig al afgevoerd is binnen dit spel)
    eigenlijk komt het nooit voor dat er (voor één patient) 2 zw's uitgestuurd worden in belgië
    in belgië wordt wespenverdelging door de brandweer gedaan, in nederland niet.

    In bepaalde regio's valt het wel voor dat er ZW+ PIT komt hoor ;-)

  • Brw rijdt tegenwoordig gewoon automatisch niet eventueel meer

    Dit ligt dan weer meer aan de verwachte aanrijd tijd van de ambu. Als de ambu er zeker eerder is dan de brandweer wordt deze ook vaak niet gealarmeerd. Had laatst dat de melding op 1km van de ambu post was (waar nog een ambu beschikbaar was) en de dichtsbijzijnde brandweer post was op 8km afstand.


    Gealarmeerd was toen:
    1ambu (1km afstand)
    1ambu (6km afstand)
    2 politie (ongeveer 3km afstand)



    dus brandweer wordt vaak opgeroepen wanneer dit duidelijk een kans geeft op tijdswinst.
    Als de brandweer zeker later is dan de ambu en politie wordt deze dus ook ooit weggelaten. (komt vaker voor in plaatsen waar in de directe omgeving veel vrijwilligers posten zijn, en beroeps op een iets grotere afstand.)